Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:40:08 GMT

بیش از نیمی از خودروهای کرمانشاهیان فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۷۹۴۳

بیش از نیمی از خودروهای کرمانشاهیان فرسوده هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ فضل الله شیری روز یکشنبه در کارگروه استانی شرایط اضطراری آلودگی هوا در سرسرای شهدای دولت استانداری بیان داشت: ۵۳۵ هزار خودرو و ۱۱۹ هزار موتورسیکلت با پلاک کرمانشاه در استان داریم.

او همچنین از تردد ۲۷ هزار وسیله نقلیه عمومی مسافربری و باربری در کرمانشاه خبر داد و گفت: ۹ هزار ۹۵۰ تاکسی در شهر کرمانشاه تردد می کنند که ۵۷ درصد آنها بالای ۱۰ سال سن دارند و این به معنای فرسودگی آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۳ درصد اتوبوس های شهری کرمانشاه فرسوده هستند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به وضعیت اتوبوس های شهری داشت و گفت: از ۲۲۱ اتوبوس شهری ۷۳ درصد معادل ۱۶۱ دستگاه فرسوده بازسازی شده اند.

شیری افزود: بسیاری از این اتوبوس های فرسوده متعلق به شهرداری مشهد هستند که به کرمانشاه آورده شده اند و قابلیت شماره گذاری ندارند.

در این جلسه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز گفت: شهرداری پولی برای خرید اتوبوس نو ندارد و برای بازسازی همین ها با مشکلات فراوان اعتباری از سازمان مدیریت گرفتیم.

یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان در کلانشهر کرمانشاه زندگی می کنند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند خودرو کرمانشاه پلیس راهنمایی و رانندگی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند خودرو استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند خودرو کرمانشاه پلیس راهنمایی و رانندگی ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم

هیات وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش 2000 دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال و با تخفیف 50 درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه 1403/2/9 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (10) قانون بودجه سال 1403 کل کشور تصویب کرد:

1- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (2000) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

2- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (50) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان