Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@13:38:25 GMT

ثبت رکورد تاریخی تولید گاز در کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۸۰۷۵

وزیر نفت گفت:هم‌اکنون روزانه ۱۰۴۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌شود و بالاترین رکوردهای تاریخی تولید گاز کشور ثبت شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا با توجه به شرایط کشور و تحریم جهش چهارم صنعت پتروشیمی دست‌یافتنی است، گفت: صنعت پتروشیمی در جهش دوم و سوم هم با تحریم روبه‌رو بود، جهش چهارم هم در همین دوره آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه مجتمع بزرگ در عسلویه تعریف شده که دو مجتمع در عسلویه و خوراک آن نیز ترکیبی است، ما به زندگی در شرایط تحریم عادت کردیم.

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد دولت آینده طرح‌هایی را که عملیات اجرایی آن‌ها در ماه‌های پایانی این دولت آغاز شده از جمله طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را انجام دهد، گفت: این طرح‌ها مصوب دولت و منابعش تأمین شده است. ما نمی‌توانیم با توجه به اینکه چند ماه از عمر دولت کنونی باقی مانده است کشور را تعطیل کنیم.

وزیر نفت درباره اینکه چند درصد تجهیزات پتروشیمی در داخل کشور ساخته می‌شود، پاسخ داد: بیش از ۸۰ درصد تجهیزات ثابت صنعت پتروشیمی همانند بخش بالادستی صنعت نفت در داخل کشور ساخته می‌شود.

زنگنه درباره اینکه آیا افت فشار گاز در شهر‌های شمالی را تأیید می‌کنید، اظهار کرد: هم‌اکنون روزانه ۱۰۴۰ میلیون مترمکعب گاز خام در کشور تولید می‌شود و بالاترین رکورد‌های تاریخی تولید گاز کشور ثبت شده است، البته اعلام این ارقام به معنای این نیست که مردم صرفه‌جویی نکنند، زیرا از اساس اسراف خوب نیست، کاهش یک درجه مصرف کمک می‌کند ما راحت‌تر شبکه را مدیریت کنیم، به هرحال من نگران گاز شهری و خانگی نیستم.

زنگنه درباره معافیت تحریمی ایران در پروژه میدان رام در دریای شمال انگلیس گفت: ما در این میدان سهامدار هستیم، برداشت از این میدان در انگلیس مصرف می‌شود.

وی درباره افزایش قیمت مواد اولیه خوراک صنایع پایین‌دستی هم گفت: هیچ دولتی نمی‌تواند در قیمت‌گذاری دخالت کند و تنها فساد و رانت به همراه دارد، وقتی قرار شد دولت در زنجیره قیمت‌گذاری دخالت نکند، تا آخر هم نباید دخالت کند و آن را به قواعد بازار واگذار کند، فقط اینکه رقابت باشد و رانت نباشد. برچسب ها: وزیر نفت ، بیژن زنگنه ، تولید گاز ، صرفه جویی در مصرف گاز

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر نفت بیژن زنگنه تولید گاز صرفه جویی در مصرف گاز تولید گاز وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند

غلامحسین گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در جریان دیدار رئیس کل دادگستری استان ایلام با کارکنان و بازدید از بخش‌های مختلف پتروشیمی ایلام با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم ، اظهار کرد: توجه به شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نصب العین مجموعه کارکنان پتروشیمی ایلام است.

وی تصریح کرد: بار معنایی بسیاری بزرگی در واژه جهش تولید نهفته است چرا که با توجه به شرایط موجود آنچه از همه ما انتظار می‌رود این است که به صورت ویژه کار کرده و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: وقتی جهش در یک زمینه و یا یک تولید روی می‌دهد، باید زمینه ایمن نیز برای این فعالیت هم فراهم شود، اگر بخواهیم زمینه جهادی و توجه به مقوله جهش را عملی کنیم باید زمینه امنیت شغلی و اقتصادی آن هم شکل گیرد.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان استانی با مجموعه پتروشیمی ایلام شد و گفت: برای جهش تولید باید نقاط ضعف را برطرف کرد، امید می‌رود مسئولان استان کمک کنند تا با همراهی و تعامل با یکدیگر بتوانیم در انجام وظیفه خود که همانا افزایش و تنوع تولید و سطح کیفی محصولات است، به درستی عمل کنیم.

گرشاسبی افزود: هیچ سازمان و ارگانی بدون ضعف نیست، مهم‌ترین کار این است که بتوانیم درصدد رفع موانع موجود برآییم و مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: طی بازه زمانی یک سال و نیم گذشته پتروشیمی ایلام توانست اولین مجموعه ان. جی. ال را در دشت عباس دهلران راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR ۶۵ تولید شده است، گفت: در فروردین سال۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.

گرشاسبی مطرح کرد: چشم‌انداز ما روشن است و به‌عنوان بزرگ‌ترین صنعت در غرب کشور که در مسیر توسعه قرار دارد، امیدواریم فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش روی ما در استان، بیشتر از گذشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند