Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی بهشتی رود، سرپرست امور اعضای شرکت بورس در مراسم مذکور با انتقاد از عدم غربالگری مشتریان در بازار سرمایه اظهار کرد: با آخرین تغییرات در دستور العمل معاملات برخط غربالگری مشتریان فراموش شد؛  در حالی که باید بررسی شود که آیا مشتریان صلاحیت دسترسی به معاملات برخط را دارند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقام ناظر در سازمان سعی بر نظارت دارد اما با توجه به توسعه بازار، سیستم نظارت هم نیاز به بازنگری دارد و وجود سیستم نظارتی در کارگزاریها لازم است.

بهشتی رود همچنین با انتقاد از این که برخی افراد خود را تحلیلگر می دانند و سینگال فروشی می کنند اظهار کرد: یکی از معضلات بازار سرمایه این است که افراد با گذراندن یک دوره تحلیل تکنیکال خود را تحلیلگر می دانند و در فضای مجازی شروع به سیگنال دادن می کنند؛ ر حالی که هر شخص باید خودش تحلیل کند و براساس گراها در فضای مجازی تصمیم نگیرد.

به گفته وی شرکت خدمات و اطلاع رسانی بورس  در سایت خود اعلام کرده است که کدام موسسات مجوز آموزش دارند.

سرپرست امور اعضای شرکت بورس در پایان تاکید کرد: سازمان بورس به هیچ شخص حقیقی  مجوز مشاوره سرمایه گذاری نداده است.

همچنین در این مراسم بهادر شمس، مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر با اشاره به غیبت رییس سازمان بورس ، اعضای شورای عالی بورس و رییس شرکت بورس تهران در این نشست گفت: این افراد قرار بود در مراسم حاضر باشند اما از آن جایی که وضعیت بازار سرمایه این روزها خوب نیست همه افراد در تلاش هستند تا حال و روز بازار بهتر شود.  مدیران سازمان حتی در روزهای جمعه جلسات فشرده ای برگزار می کنند و در تلاش هستند این شرایط پشت سر گذاشته شود.

وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در سال‌های گذشته گفت: برخی مسائل بازار سرمایه که در دهه های قبل اعلام می شد قابل لمس نبود. در سالهای گذشته هم نرم افزاری برای حل این موضوع در دسترس قرار نداشت.

شمس با بیان این که بازار سرمایه در سالهای قبل بسیار کوچک بود گفت: کم کم بازارهای منطقه ای راه افتاد و امروزه امکانات زیادی در بازار برای تحلیل وجود دارد؛ هر چند هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

این فعال بازار سرمایه با تاکید بر این که وضعیت این بازار در ایران با دنیا متفاوت است توضیح داد: در هیچ جای دنیا برخی از پارامترهایی که در بازار سرمایه ایران وجود دارد، دیده نمی شود؛ حتی تحلیل تکنیکال در ایران متفاوت است.

وی ادامه داد: از این رو در سال ۱۳۹۶ که وضعیت بازار مطلوب نبود، فعالیتی را آغاز کردیم تا امکاناتی برای مشتریان فراهم شود و این فعالیت اکنون می تواند به عنوان یک دستیار هوشمند برای فردی که می خواهد در بازار سرمایه فعالیت کند عمل کرده و جریانهای پولی، مبادلات بین حقیقی ها و حقوقی ها و نظایر آن را رصد کند.

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (۱۸ بهمن ماه) دریافت سود سهام عدالت منوط به ثبت‌نام در سجام نیست کلاف سردرگم وراث سهام عدالت/ روشی برای انتقال وجود ندارد! ارزش سهام عدالت من (۱۹ بهمن ماه) پیش بینی سود مهم‌ترین نمادهای بورسی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه بازار سرمایه سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا