Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آمار واردات گمرک در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰ هزار تُن انواع صابون از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

خبرگزاری میزان - گمرک جمهوری اسلامی ایران که خود را سازمانی حاکمیتی به عنوان مرزبان اقتصاد کشور قلمداد می‌کند، در در بند ۲ سند راهبردی و عملیاتی خود برای چشم‌انداز افق ۱۴۰۰، برخورداری از جایگاه ملی و بین‌المللی بالا و دارای نقش مؤثر در تصمیم‌سازی کلان سیاست‌های اقتصاد و بازرگانی کشور را ترسیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیل به چنین مهمی یعنی نقش‌آفرینی در تصمیم‌سازی‌های کلان میسور نیست مگر آنکه اطلاعات دقیق، شفاف و به موقع در اختیار تصمیم‌گیرندگان و البته آحاد مردم قرار دهد از این‌رو لازم است نسبت به به‌روزرسانی آمار‌های گمرکی اهتمام بورزد؛ البته تا آنجایی که به مؤلفه‌های پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی از سوی رژیم آمریکا، تأثیر منفی نگذارد.

مع‌الأسف این مهم آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد به طوری که از حدود ۲ سال قبل نسبت به انتشار آمار صادرات و واردات کالا‌ها که پیشتر انجام می‌شد، توجه نمی‌شد تا اینکه اخیراً این مهم را با در نظر گرفتن ملاحظاتی آغاز کرده است و امید می‌رود این آغازی بر روند شفاف‌سازی گمرک باشد.

بررسی آمار واردات بر اساس اطلاعات موجود و کارشناسی نشده ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۹ هزار و ۹۵۱ تن صابون چیپس و صابون طبی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

بر اساس واردات این حجم صابون به کشور، ۸ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۸۶ دلار ارز از کشور خارج شد که ارزش ریالی آن بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۲۱۷ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۱۵۱ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که صابون از کشور‌های آلمان، اندونزی، ایتالیا، ترکیه، مالزی، هند، چین و امارات وارد ایران شده است.

بیشتر بخوانید: چقدر ارز صرف واردات کالسکه بچه به کشور شد؟

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی گمرک واردات صادرات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گمرک واردات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از دپوی سیب زمینی در انبارها خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، کشاورزان سیب زمینی کار بدلیل مازاد تولید با زیان روبرو هستند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های کارگری، حمل و نقل، بذر، دنباله بندها و ... قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان است، درحالیکه کشاورزان در فروش با زیان ۵ تا ۶ هزارتومانی روبرو هستند.

نیازی سرانه مصرف سیب زمینی را ۴۵ تا ۴۶ کیلو اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی بدون احتساب صنایع مورد نیاز است.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، گفت: بنابر آمار بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر شد چراکه صادرات سیب زمینی مازاد تنها راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از زیان کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها