Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۶۳ میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح می‌شود که ۲۳۳ شغل مستقیم و ۴۸ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چند طرح جدید در استان بیان کرد: همچنین پنج پروژه با اعتبار ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود که ۲۱ شغل مستقیم و ۹ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: عمده طرح‌های افتتاحی دهه فجر استان بوشهر در حوزه ایجاد گلخانه‌ها، تجهیز مزارع به سیستم‌های نوین آبیاری است.

تولید ۱.۵ میلیون تن محصول

وی با اشاره به تولید یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن محصول در ۳۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر افزود: خرما، میگو و صیفی‌جات از مهمترین تولیدات استان است که سالانه ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی، ۱۶۵ هزار تن خرما و ۹۵۰ هزار تن انواع صیفی و سبزی‌جات در استان بوشهر تولید می‌شود.

منوچهری توسعه صنایع نگهداری، بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: با احداث سه کارخانه تولید رب گوجه‌فرنگی سالانه ۱۵ هزار تن رب تولید می‌شود که ورودی گوجه‌فرنگی این کارخانجات ۹۰ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات تولید رب در استان فعال هستند، تاکید کرد: تلاش داریم خطوط تولید متنوع‌تر شود و به جز رب سایر محصولات هم در استان تولید شود.

تکمیل زنجیره ارزش میگو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حوزه آبزیان تقریباً زنجیره‌های ارزش تکمیل است و در آینده تکمیل‌تر می‌شود.

وی گفت: کارخانه‌های تولید غذای آبزیان که ظرفیت کمی تا سال‌های پیش داشتند، الان به اندازه کافی در سطح استان داریم و تولید لارو میگو را هم اکنون در استان داریم.

منوچهری با اشاره به توسعه واحدهای فرآوری و بسته‌بندی و سردخانه در سطح استان طی سال‌های گذشته اظهار داشت: در حوزه خرما هم واحدهای سردخانه در استان توسعه یافته است و طی چهار سال اخیر دو برابر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: تا سال ۹۵ حدود ۵۴ هزار تن ظرفیت سردخانه داشتیم و اکنون ۱۱۲ هزار تن ظرفیت داریم.

کد خبر 5141830

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر کشاورزی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بوشهر گرگان انقلاب اسلامی ایران عکس استانها شیراز شهرستان کرج سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ایلام کشاورزی استان بوشهر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه اکسپو

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مصطفی دهقان گفت: در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی مقرر شده استان‌های با زنجیره ارزش، محصول و یا کالایی در غرفه‌های اختصاصی استان‌ها معرفی کنند.

وی افزود: باتوجه به ایمنکه خوزستان از جمله استان‌هایی است که در توسعه زنجیره ارزش خرما و آبزیان اقدامات بسیار ارزنده‌ای دارد، در این نمایشگاه اقدام به معرفی ۲ زنجیره ارزش خواهد کرد.

دهقان ادامه داد: استاندار خوزستان، جمعی از مدیران استان‌ها و ۵ نماینده ثابت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان می‌گوید: ششمین نمایشگاه اکسپو، امسال برگزار می‌شود و برای دومین سال است که استان‌ها به صورت تخصصی در این نمایشگاه غرفه دارند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و شرکت‌های صادراتی کشور به دنیا است، اضافه کرد: بیش از ۲ هزار غرفه در این نمایشگاه تعیین شده و ۸ هزار شرکت صادراتی درخواست حضور در این نمایشگاه را داشته‌اند.

دهقان گفت: شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی توانمند زیادی از استان همچون فولاد خوزستان و پتروشیمی‌ها و ۱۵ واحد صنایع کوچک از شهرک‌های صنعتی و یا چندین واحد تولیدی خوراک آبزیان درخواست حضور در این نمایشگاه را داشتند و نمایندگان اقتصادی، سفیران و مسئولان ۷۰ کشور از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

خوزستان سومین استان صادرکننده کالا در کشور است که ۲۵ درصد ارز آوری ملی را بر عهده دارد.

نمایشگاه اکسپو شنبه هشتم اردیبهشت ماه امسال در نمایشگاه دائمی بین المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا ۱۲ اردیبهشت ماه دایر است.

دیگر خبرها

  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • معرفی دو زنجیره ارزش در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه اکسپو
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش