Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:26:39 GMT

معرفی فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر مشهد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۵۸۴۷

معرفی فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی اکران‌های هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد امروز، ۲۰ بهمن ماه، با فیلم‌های «تی‌تی»، «شیشلیک»، «روشن» و «گیج‌گاه» ادامه می‌یابد.

با گذشت پنج روز از هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، امروز فیلم‌های «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده، «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و  «روشن» به کارگردانی روح‌الله حجازی به اکران درمی‌آید که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

«تی‌تی»؛ «تی‌تی» پس از حضور در چند جشنواره خارجی، این‌بار در جشنواره فیلم فجر حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را آیدا پناهنده برعهده دارد که پس از ساخت فیلم‌های «اسرافیل» و «ناهید»، سومین اثر سینمایی  بلند او به‌شمار می‌آید. درام تخیلی «تی‌تی»، داستان یک فیزیکدان جوان را روایت می‌کند که در حال تهیه پایان‌نامه‌اش با موضوع سیاه‌چاله‌ها و پایان جهان است. در این فیلم چهره‌های شاخصی همچون، هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر به همراه بازیگران جوان دیگری ایفای نقش کرده‌اند. در خلاصه این فیلم آمده است: ابراهیم، استاد فیزیک دانشگاه در آستانه مرگ با زنی روستایی آشنا می‌شود به طوری که زندگی و مرگ ابراهیم را از نو معنا می‌کند.

«تی‌تی» امروز در سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ، گلشن و ویلاژتوریست، در سانس‌های ۱۵ و ۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.

«گیج‌گاه»؛ فیلم «گیج‌گاه» اولین فیلم عادل تبریزی است که در جشنواره فیلم فجر امسال حضور یافته ‌است. این فیلم کمدی با نگاهی متفاوت به نوستالژی‌های «دهه ۶۰» می‌پردازد. عادل تبریزی سال‌ها در مقام دستیار کارگردان فعالیت داشته ‌است و همکاری‌هایی با داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی از سر گذرانده ‌است. بازیگرانی مانند جمشید هاشم‌پور، حامد بهداد، باران کوثری، امیرحسین رستمی، بهرنگ علوی، بیژن بنفشه‌خواه و فرهاد آئیش در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند. ارسلان امیری و عادل تبریزی نویسندگان این فیلم هستند و حنیف سروری و میرولی‌الله مدنی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارند. در خلاصه این فیلم آمده‌است: «گیج‌گاه» فیلم نوستالژیک نیست؛ درباره حالیست که دیگر نیست.

 «گیج‌گاه» امروز در سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ، گلشن و ویلاژتوریست، در دو سانس ۱۵ و ۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.

«شیشلیک»؛ «شیشلیک» اثر جدید محمدحسین مهدویان است. مهدویان پیش‌تر فیلم‌های موفق متعددی از جمله «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «ماجرای نیمروز: رد خون» و «درخت گردو» را ساخته بود. او سال گذشته برای فیلم «درخت گردو» توانست جایزه بهترین کارگردانی را از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کند. این فیلم بر خلاف دیگر آثار مهدویان، یک اثر کمدی است که امیرمهدی ژوله فیلم‌نامه آن را نوشته است. حضور رضا عطاران به عنوان نقش اول در «شیشلیک» یکی از نکات جذاب و مهم این فیلم سینمایی است. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، مه‌لقا باقری، جمشید هاشم‌پور، عباس جمشیدی‌فر و وحید رهبانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

بر اساس آنچه که درباره فیلم شنیده و گفته شده، داستان «شیشلیک» درباره یک شهرک کارگری است که ساکنان آن همگی در یک کارخانه مشغول به کارند و تحت آموزه‌های مدیر، به تلاش مضاعف و قناعت در زندگی و ساختن با دستمزد بخور و نمیر عادت کرده‌اند، اما همه چیز وقتی به هم می‌ریزد که فرزند کوچک یکی از کارگرها هوس شیشلیک به سرش می‌زند و این خواسته کل شهرک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«شیشلیک» امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد در سانس ۱۵ به نمایش در می‌آید.

«روشن»؛ روح‌الله حجازی، پس از سه سال، با فیلمی در جشنواره فجر حاضر شده است. فیلمی که برخلاف دیگر ساخته‌های این کارگردان، از ترکیب جالبی در گروه بازیگران بهره می‌برد. البته که «روشن» در ادامه دغدغه‌های اجتماعی حجازی روایت شده و بازیگران فیلم، با نگاهی به فضای کمیک، در نقش‌هایی اجتماعی محک زده شده‌اند. «روشن» داستان یک مرد میانسال عشق بازیگری است که نمی‌تواند خانه ثبت‌نامی‌اش را بگیرد و در آستانه فروپاشی همه‌چیز، تصمیم می‌گیرد نقشش را بازی کند. از بازیگران این فیلم می‌توان به رضا عطاران، سیامک انصاری، سارا بهرامی، مهدی حسینی‌نیا، مسعود میرطاهری و محمد، ولی زادگان اشاره کرد.

«روشن» امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد در سانس ۱۸ به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد فیلم سینمایی شیشلیک فیلم روشن فیلم گیج گاه فیلم تی تی جشنواره فیلم فجر عادل تبریزی گیج گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند

محمد جهانپا، دبیر جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی، ضمن اعلام اسامی راه‌یافتگان به این رویداد هنری، توضیحاتی را ارائه داد.

جهانپا گفت: «جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی با حضور پرشور هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر داستان‌گویی کار خود را آغاز کرد که میزبان هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور خواهد بود. این جشنواره فرصتی است تا هنرمندان جوان و با استعداد از سراسر کشور، داستان‌های معنوی و ملی ما را با شیوه‌ای نوین و خلاقانه به نمایش بگذارند.»

دبیر جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی ادامه داد: «ما شاهد بودیم که چگونه هنر نقالی می‌تواند به عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگ و تاریخ ما به نسل‌های آینده عمل کند و همچنین این جشنواره می‌تواند هنر داستان‌گویی که همچنان جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم ما دارد را احیا کند. داوری این دوره از مسابقات با حضور مرشدان محسن میرزا علی، حسن بیگی و ورمرزیار در بوشهر به کار خود پایان خواهد داد.»

جهانپا، اسامی راه‌یافتگان به جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی را که به میزبانی استان بوشهر برگزار خواهد شد، به شرح زیر اعلام کرد: 

نرگس یوسفی، مشهد، استان خراسان رضوی

رئوف پاشایی، مشهد، استان خراسان رضوی

فرشته محمدی، صالح‌آباد، استان خراسان رضوی 

کوثر دلتنگ سفیدسنگی، تربت جام، استان خراسان رضوی

جواد آقاپور، روستای درمه کلا، استان مازندران، بزرگسال

آتنا بیات، شهرستان اراک، استان مرکزی، بزرگسال

مرسانا برزگر، مشهد، استان خراسان رضوی

درسا نکویی، ده‌غیبی، استان خراسان رضوی

امیررضا حسینی روستایی دلویی، شهرستان گناباد، استان خراسان رضوی

سیدعلی موسوی، اکرم آباد، استان یزد، بزرگسال

سیدامیر عباس کرامت، کاشمر، استان خراسان رضوی

علی بهاری، بروجرد، استان لرستان، بزرگسال

جواد همایونی، توس، استان خراسان رضوی، بزرگسال

ضحا بابامندنی، دزفول، استان خوزستان

رویداد پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی، یکی از بخش‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی