Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل گفت: با همکاری پیشران‌ها، زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء جایگاه کسب و کارهای خانگی در استان فراهم می‌شود.

 میثم ضارب‌نیا با بیان این مطلب درجمع خبرنگاران اظهار کرد : این طرح با هم افزایی بین جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان به عنوان کارفرما به صورت همزمان در استان اردبیل هم اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۳۱ استان کشور به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی اردبیل تلاش دارد ضمن ایجاد زمینه لازم برای مهارت‌آموزی و آموزش‌های متقاضیان، نسبت به پویایی مشاغل ایجاد شده اقدام کند که این امر با حمایت مسئولان و دستگاه‌های متولی محقق خواهد شد.

ضارب‌نیا از ثبت‌نام بیش از دو هزار و ۸۰۰ متقاضی از استان اردبیل در طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد، افزود: در فاز اول و با توجه به نقاط قوت و ضعف استان 13 مزیت شغلی از جمله تولیدات چرم دست دوز، قالی‌بافی، بافندگی تابلو فرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، کشت زعفران، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور به عنوان رشته‌های مورد حمایت این طرح معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح اشتغال پایدار را برای متقاضیان به همراه دارد، یادآور شد: در حال حاضر پایش و ارزیابی متقاضیان جهت برگزاری دوره‌های توانمندسازی و ارائه مشاوره و هدایت متقاضی در حال انجام است.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان اردبیل به آغاز مشاوره، ساماندهی و برگزاری دوره‌های آموزشی برخی مزیت‌های شغلی در جهت توانمندسازی متقاضیان استان اشاره و یادآور شد: جهاددانشگاهی با برنامه مناسب، همکاری و هم افزایی پیشران‌ها، هر یک از مشاغل و مزیت‌های استانی را به سمت شبکه‌سازی و برندسازی پیش می‌برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشاغل خانگی توسعه استان اردبیل مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند