Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، حسین فهیمی در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی  با بیان این‌که مذاکره با بانک‌ها برای اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت انجام شده است، تصریح کرد: مشمولان تا ۶۰ درصد ارزش روز سهام خود را می‌توانند به صورت اعتباری دریافت کنند.

رییس شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: اگر تا یک ماه توانستند مبلغ را به بانک بازگردانند این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود، اما اگر از یک ماه عبور کرد و مبلغ را پرداخت نکردند این اعتبار تبدیل به تسهیلات سه ساله خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهیمی با اشاره به اینکه سهام عدالت در یکی از پرنوسان‌ترین سال‌های بازار سرمایه اتفاق افتاد، گفت: تا کنون طرحی در بازار سرمایه طرحی به این عظمت نداشتیم. دارایی سهام عدالت معادل ۸۰ درصد بودجه جاری سال گذشته کشور بود.

وی ادامه داد: این دارایی از مالکیت دولت خارج و به مردم منتقل شد و مردم توانستند دارایی خود را مشاهده کنند. از ابتدا به مردم توصیه شد سهام خود را نفروشند، زیرا عرضه ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار، بازار را نابود می‌کند.

رییس شرکت سپرده گذاری مرکزی تاکید کرد: هدف از آزاد سازی سهام عدالت توانمند سازی خانواده‌های کم برخوردار است. برهمین اساس تسهیلات، امکانات و زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم.

فهیمی در ادامه با اشاره به برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برای انتخاب هیات مدیره اظهار کرد: حدود ۳۸۰ هزار میلیارد تومان در اختیار هموطنان در قالب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است و خودشان می‌توانند در انتخاب اعضای هیات مدیره مشارکت کنند تا حدود ۱۵ استان مرحله‌ی اول مجامع عادی به طور فوق‌العاده را برگزار کرده‌اند و سایرین در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهند کرد.

هرچه سریع‌تر سجامی شوید!

فهیمی با بیان این‌که ثبت نام در سجام برای هموطنان رایگان است، ادامه داد: امکان ثبت نام در سجام برای همه هموطنان فراهم شده و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کارگزاری یا پیشخوان وجود ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی عسگری معاون وزیر اقتصاد امروز با تاکید بر اینکه مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند باید هرچه سریع‌تر در سجام ثبت نام کنند، گفت: انتخابات این شرکت‌ها ۲۰ اسفند برگزار می‌شود و فقط افراد سجامی می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 583880 برچسب‌ها سهام عدالت بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت بورس تهران سهام عدالت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیسه - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • آینده بورس در چند پرده
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟