Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رضایی در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اشکالات سامانه بازارگاه و عدم الحاق لیست کارخانجات تأمین خوراک دام آماده به این سامانه اظهار داشت: پیچیدگی‌های بسیار زیادی در این حوزه وجود داشته، ۶۷۰ کارخانه خوراک دام و ۱۸ هزار مرغداری فعال در این حوزه داریم همچنین ده‌ها وارد کننده و تأمین کننده نهاده‌های دامی در این زمینه فعال هستند و انواع خوراک دام نیز وجود دارد بنابراین فرآیند بسیار گسترده و پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه برنامه نویسی و کدنویسی برای سامانه بازارگاه در این زمینه انجام شده و به اتمام رسیده است، گفت: بحث حقوقی شدن کار نیز در مراحل نهایی است و حقوقی شدن به این معناست که این نهاده با زحمت بسیار زیادی و با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود بنابراین باید نظارت و مدیریت شدیدی انجام بگیرد تا هدر رفتی در این حوزه اتفاق نیفتد.

رضایی با اشاره به اینکه نهاده مرغداران تأمین شده است، گفت: استفاده از ظرفیت کارخانجات تأمین خوراک دام آماده باعث بهبود شرایط می‌شود و ما برای این کارخانجات ۴ شرط تعیین کردیم که مبتنی بر قیمت خوراک، مقدار خوراک، زمان تحویل و کیفیت آن است که باید به درستی رعایت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همانطور که اشاره کردم تمام مراحل کار نهایی شده و به شرط اینکه کارخانجات این ۴ تعهد را بپذیرند حداکثر از اوایل هفته آینده بارگیری برای کارخانجات شروع می‌شود.

رضایی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه عنوان می‌شود برخی مرغداران با همکاری کارمندان وزارت جهاد کشاورزی نهاده بیشتری دریافت می‌کنند و بخشی از این نهاده را وارد بازار آزاد می‌کنند، گفت: به شدت این مساله را تکذیب می‌کنم. ما هم اکنون اجرای طرح مرغ سایز را نیز شروع کردیم و بر اساس طول پرورش مرغ سایز که بین ۴۰ تا ۴۲ روز است نهاده به مرغداران داده می‌شود و تحویل نهاده کاملاً شفاف و مشخص است.

وی تاکید کرد: مرغداران و دامدارانی که نهاده خریداری می‌کنند باید هم با تأمین کنندگان و وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط باشند تا اتفاقی پیش نیاید و شرایط بهبود پیدا کند.

کمبود جو با جایگزینی ذرت جبران می‌شود

معاون وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره کمبود جو دامی در بازار و جالش هایی که در این حوزه برای تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان دام سبک ایجاد شده است گفت: واردات جو دامی در سال جاری حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده با این حال ما دامداران را به ویژه در مناطق روستایی رها نکرده ایم و با استفاده از ذرت جایگزینی برای این نهاده انجام گرفته و در حال حاضر جیره ترکیبی از ذرت و جو به دامداران تحویل داده می‌شود.

رضایی اضافه کرد: پیشنهاد ما این بوده که دامداران از خوراک آماده در چنین شرایطی استفاده کنند که برخی پذیرفته اند اما برخی با این مساله موافقت نکرده اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما با استفاده از ذخایر ذرت تلاش می‌کنیم بخشی از کمبود جو را جبراً کنیم درباره اینکه آیا دام سبک می‌تواند از ذرت برای تغذیه استفاده کند، گفت: به عنوان یک کارشناس عنوان می‌کنم دام سبک می‌تواند از ذرت استفاده کند و مصرف این نهاده مشکلی برای دام هیچ مشکل تغذیه‌ای ایجاد نمی‌کند.

قیمت مصوب مرغ اصلاح می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگر مهر درباره اینکه مرغداران اعلام می‌کنند با توجه به افزایش نرخ مصوب نهاده‌های تولید قیمت مصوب مرغ باید اصلاح شود، گفت: در این زمینه نامه‌ای را به سازمان حمایت ارسال کردیم و آنالیز قیمت و مستندات نیز ارائه شده و این مساله در دست پیگیری است.

رضایی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ ۲۰,۴۰۰ تومان است اما تفاوت قیمت چندانی با نرخ اصلاحی ندارد، به عنوان مثال این تصور به وجود نیاید که قیمت مرغ ۵ هزار تومان گران‌تر خواهد شد و تاکید می‌کنم این افزایش قیمت ناچیز خواهد بود.

کد خبر 5142106

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی رضایی سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی بانک مرکزی ایران قیمت دلار شاخص کل بورس ویروس کرونا بورس تهران اقتصاد آمریکا قیمت نفت بانک صادرات بازار سهام بورس سهام عدالت وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت قیمت یورو معاون وزیر جهاد جهاد کشاورزی خبرنگار مهر خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی رونالد آرائوخو از آینده‌اش؛ مدافع اروگوئه‌ای در لیست فروش بارسلونا؟

مشکلات مالی بارسلونا ممکن است درنهایت به خروج مدافع اروگوئه‌ای این تیم منتهی شود.

طرفداری | مدافع اروگوئه‌ای بارسلونا، رونالدو آرائوخو و اطرافیانش به طور فزاینده‌ای نگران احتمال فروش او در تابستان پیش‌رو هستند.

به گزارش رادیو کاتالونیا، آرائوخو، مدافع 25 ساله بارسلونا، تمایل دارد در بارسلونا بماند، اما او به طور فزاینده‌ای از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر انتقال‌اش در پایان فصل آگاه شده است. گفته می‌شود بایرن مونیخ خواهان این مدافع بارسلوناست. مشکلات مالی بارسلونا به خوبی مستند شده و این باشگاه پس از استفاده از تعدادی اهرم مالی که درآمدهای آینده را برای سرمایه نقدی فوری به کار گرفته است، اکنون ممکن است به دنبال روش سنتی‌تر برای تولید نقدینگی در بازار نقل و انتقالات تابستانی باشد.

از نظر حسابداری، فروش بازیکنی که سال‌های قابل توجهی در باشگاه بوده و هزینه اولیه او به طور کامل استهلاک شده، جذاب‌تر است؛ به همین دلیل نام آرائوخو به طور مداوم با جدایی گره خورده است. در حالی که آرائوخو اغلب به عنوان محصول آکادمی بارسلونا اشتباه گرفته می‌شود، او در واقع در 19 سالگی پس از بازی در لیگ برتر اروگوئه با تیم بوستون ریور به این تیم پیوست. او دو فصل را در تیم دوم بارسلونا گذراند قبل از اینکه به تیم اول در نیوکمپ راه پیدا کند.

بلوگرانا پس از حذف ناامیدکننده از لیگ قهرمانان اروپا و شکست در ال‌کلاسیکو، امیدوار است تا با پیروزی مقابل والنسیا حداقل فصل را با رتبه دومی لالیگا به پایان برساند. حسابداران باشگاه علاقه خاصی به کسب مقام دوم در لالیگا و کسب سهمیه سوپرکاپ اسپانیا در فصل آینده خواهند داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • نگرانی رونالد آرائوخو از آینده‌اش؛ مدافع اروگوئه‌ای در لیست فروش بارسلونا؟
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان