Web Analytics Made Easy - Statcounter

به بهانه بازی امشب بایرن مونیخ و الاهلی مصر، حمید شهریاری کاربر خوش قلم شبکه اجتماعی طرفداری، در مطلبی خواندنی با عکس های متنوع و دیدنی، ما و شما را به تماشای سفر بایرن مونیخ به تهران می برد

امشب در ادامه رقابتهای جام باشگاه های جهان تیم های بایرن مونیخ و الهلی مصر به مصاف هم می روند. 

به گزارش طرفداری حضور بایرن مونیخ در قطر، بهانه ای شد برای حمید شهریاری کاربر خوش قلم شبکه اجتماعی طرفداری که نگاهی به سفر بایرن مونیخ به تهران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شما توصیه می کنیم حتما این نوشته حمید شهریاری که در بخش شبکه اجتماعی طرفداری منتشر شده را بخوانید. برای این کار فقط کافی است روی تیتر پایین کلیک کنید. با یک کلیک شما به سال 1351 می روید و تصاویری دیدنی از اولین سفر گرد مولر افسانه ای و قیصر به ایران را تماشا می کنید...

بایرن مونیخ مهمان قلب تهران...

امیدواریم از خواندن این مطلب و تماشای تصاویر آن لذت برده باشید... قیمت بلیت ها را دیدید؟ از دویست تومان تا ده تومان برای همه قشر که بتوانند به ورزشگاه بروند و از نبرد ستاره های ایران و آلمان لذت ببرند... تعریف بکن باوئر و گرد مولر از پرویز قلیچ خانی و مجید حلوایی را خواندید؟ باور کنید این مطلب ارزش دوبار خواندن و حتی بیشتر را هم دارد... 

شما هم می توانید برای طرفداری بنویسید

رسانه طرفداری علاوه بر سایتی که شما خواننده مطالبش هستید و طرفداری تی وی که برنامه ها و گفتگوهایش تقدیم شما می شود، یک شبکه اجتماعی هم دارد که متشکل از کاربرانی خوش قلم و به اصطلاح خوره فوتبال است که نوشته های خود درباره فوتبال ایران و جهان را در این شبکه با هم به اشتراک می گذارند. شما هم می توانید با عضویت در شبکه اجتماعی طرفداری، مطالب ورزشی خود را به راحتی منتشر کنید، به انبوه دوستداران تیم مورد علاقه تان بپیوندید و با کاربرانی که مثل خودتان شیفته فوتبال هستند، دوست شوید و ارتباط بگیرید.

 

بایرن و دو سفر به فاصله 33 سال

و اما ماجرای دو سفر بایرن مونیخ به تهران؛ بار اول تابستان 1351 بایرن مونیخ برای برگزاری دو بازی دوستانه به تهران آمد و با تیم منتخب تهران و تیم پاس بازی کرد. اولی به تاریخ 9 تیر که تیم منتخب تهران با نتیجه درخشان 6 بر 3 مهمان رویایی خود را شکست داد و دومی هم 11 تیر ماه که پاس و بایرن مونیخ به مساوی یک - یک رسیدند.

در بازی اول در حالی که بازیکنان بایرن مونیخ خسته از پرواز بودند، تیم منتخب تهران ظرف سه دقیقه آنها را غافلگیر کرد. همایون بهزادی دقیقه 10، محمد صادقی دقیقه 11 و غلامحسین مظلومی دقیقه 12 برای تیم منتخب تهران گل زدند و از این لحظه به بعد بازی پایاپای دنبال شد. در نهایت منتخب تهران با گل های (محمد صادقی 3 گل، بهزادی، صفر ایرانپاک و غلامحسین مظلومی 6 بر 3 مهمان خود را شکست داد و در بازی دوم هم گرد مولر برای مونیخی ها گل زد و مناجاتی برای پاسی ها! سال ها بعد شایعه شد بازیکنان بایرن در بازی اول حالت عادی نداشتند.

سفر دوم بایرن مونیخ به تهران هم 24 دی 1384 اتفاق افتاد که مونیخی ها در برف تهران و در روزی که علی کریمی پیراهن این تیم را به تن داشت، 2 بر یک پرسپولیس را شکست دادند. زنده یاد علی انصاریان تنها گل پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و البته از این بازی خاطره حضور اولیور کان در مراسم خداحافظی احمدرضا عابدزاده به خاطر مانده است. وقتی عابدزاده می خواست از زمین بیرون برود، اولی کان با آن عظمت از دروازه بیرون آمد و خودش را به عابدزاده رساند تا در مراسم خداحافظی یک سنگربان، به او خسته نباشید بگوید.

مجید حلوایی و میرزا حسن هم به بایرن مونیخ گل زده بودند

جالب است بدانید در سفر اول مونیخی ها به تهران، مجید حلوایی و پرویز میرزاحسن هم به بایرن گل زدند اما اولی را در حالی که توپ نیم متر از خط دروازه عبور کرده بود، داور ندید و دومی را هم داور خطای هند تشخیص داد. طبق گزارش پیروز شعار غفاری، ورزشی نویس پیشکسوت و خوشنام، در جریان بازی منتخب تهران و بایرن مونیخ، مجید حلوایی با شوتی سنگین دروازه بایرن را گشود و دروازه بان این تیم که نیم متر داخل دروازه قرار داشت توپ را برگرداند و داود نصیری تشخیص داد توپ از خط عبور نکرده است. در جریان بازی پاس و بایرن مونیخ هم پرویز میرزاحسن از دست خود برای گلزنی استفاده کرد. گل زنده یاد صفر ایرانپاک هم با اکبر کارگر جم مشترک بود. گویا صادقی کرنر را روی دروازه ارسال می کند، کارگر جم روی توپ اثر می گذارد و روی خط دروازه ایرانپاک توپ را که در حال عبور از خط بود، وارد دروازه می کند. دروازه بان بایرن معتقد بود توپ به دست گلزن ایران خورده اما زنده یاد داود نصیری که چند دقیقه قبل گل سالم حلوایی را نپذیرفته بود، چنین اعتقادی نداشت.

ای آن که رفته ای...

از جمع آنها که به بایرن مونیخ گل زدند، حالا تنها محمد صادقی و مهدی مناجاتی در قید حیات هستند. محمد صادقی که در بازی منتخب تهران و بایرن مونیخ مقابل مونیخی ها هت تریک کرد و مهدی مناجاتی که تنها گل پاس را در روز گلزنی گرد مولر به آلمانی ها زد، زنده هستند و امیدواریم سالهای سال سلامت باشند. اما همایون بهزادی، صفر ایرانپاک، غلامحسین مظلومی و علی انصاریان دیگر در جمع ما حضور ندارند. عکس های مطلب حمید شهریاری از سفر اول مونیخی ها به تهران با تمام زیبایی هایش، داغ دل را تازه کرد. خدا تمام رفتگان فوتبال را بیامرزد.

یک نگاه به لیست بازیکنان منتخب تهران مقابل بایرن مونیخ بیاندازید؛ زنده یاد ناصر حجازی، زنده یاد جعفر کاشانی، زنده یاد ابراهیم آشتیانی، مجید حلوایی، مصطفی عرب (کاپیتان) از دقیقه 28 اکبر کارگرجم، محمد صادقی، پرویز قلیچ خانی، مهدی مناجاتی، علی پروین از دقیقه 83 جواد قراب، زنده یاد همایون بهزادی از دقیقه 21 زنده یاد صفر ایرانپاک و زنده یاد غلامحسین مظلومی.

 

 

بیشتر بخوانید:

بایرن مونیخ مهمان قلب تهران...

اخبار داغ 

سه نفر آخرین لحظه تایید صلاحیت شدند | سرنخ مشهود در لیست نهایی فدراسیون استقلالی ها برای تمرین بعد از ظهر لباس ندارند | اوضاع غیر عادی در اردوی آبی پوشان ادامه دارد تتوی بدن خانم پرستار تهرانی آخر خط بود / خانه مجردی الهام دور از چشم شوهرش! آناشید حسینی چادر را کنار گذاشت / عکس تولد عروس سابق سفیر ایران روی کین: اگر نمی خواهید با منچستر قهرمان شوید به یک تیم میانه جدولی بروید داستان اولتراها؛ اهلاوی، گروه طرفداران الاهلی مصر؛ ردی از خون بر تاریخی که با افتخار آغاز شد و به انقلاب رسید

منبع: طرفداری

کلیدواژه: شبکه اجتماعی طرفداری بایرن مونیخ به تهران غلامحسین مظلومی تیم منتخب تهران بایرن مونیخ صفر ایرانپاک حمید شهریاری محمد صادقی مونیخی ها زنده یاد گرد مولر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارل هاینتس رومنیگه: زنده ماندن در برنابئو سخت اما ممکن است

اسطوره باشگاه بایرن مونیخ می‌گوید می‌توان مثل لایپزیش یا پپ برای رئال مادرید در برنابئو مشکل‌ساز شد.

طرفداری | کارل هاینتس رومنیگه، اسطوره بایرن مونیخ از بازی و جو سخت برنابئو گفته است.

دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ چهارشنبه شب در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند تا تکلیف آخرین تیم صعودکننده به دیدار پایانی این مسابقات مشخص شود. رومنیگه اسطوره باواریایی‌ها در مورد این دیدار صحبت کرده و گفت با وجود سختی‌های بازی در برنابئو اما می‌توان برای رئال مادرید در آنجا هم مشکلاتی به وجود آورد.

بازی مقابل رئال مادرید؟ بله، در برنابئو زنده ماندن سخت اما ممکن است. لایپزیش در مرحله یک هشتم نهایی این موضوع را نشان داد و دوست من پپ گواردیولا هم به تازگی ثابت کرد که می‌توان در برنابئو برای رئال مادرید مشکلاتی به وجود آورد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ترکیب بایرن مونیخ برای دیدار با رئال مادرید مشخص شد
  • توماس مولر: داوری در مادرید اغلب مشکل دارد؛ قبلا هم چنین چیزی را تجربه کرده‌ام
  • کامبک کهکشانی با خوسلو/ رئال حریف دورتموند در فینال شد
  • رئال در آستانه حذف: دیویس توخل را به فینال می‌برد
  • واکنش دیدنی نویر باری دیگر دروازه بایرن مونیخ را در دیدار با رئال مادرید نجات داد / فیلم
  • تفسیر بایرن از دیدار با رئال: دوئل آلمانی‌ها! (عکس)‏
  • ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • صعود دورتموند به فینال در شب بی‌مهری تیرهای دروازه با PSG
  • کارل هاینتس رومنیگه: زنده ماندن در برنابئو سخت اما ممکن است
  • توماس مولر: برای بازی در جو برنابئو خیلی هیجان‌زده‌ام؛ رئال مادرید تیمی بسیار خطرناک است