Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله عبدلملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای ایجاد یک شغل برای نیازمندان و مددجویان تحت پوشش ۷  یا ۸ مرحله باید طی شود.

او با بیان اینکه مرحله اول مزیت سنجی و شناسایی ظرفیت‌های مکانی است، گفت: ظرفیت اجتماعی و اقتصادی نیز باید شناسایی شود و در مرحله بعدی شناسایی مستعدین یک شغل از دل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در دستور کار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: برای به نتیجه رسیدن یک شغل باید مشاوره شغلی انجام شود و آموزش‌ها و امکاناتی را به مددجو ارائه دهیم، همچنین در این راستا در صورت نیاز تسهیلات نیز پرداخت می‌شود و در مقابل از جانب ما نظارت و ارزیابی کسب و کار مددجویان در دستور کار قرار می‌گیرد.

عبدالملکی با بیان اینکه جعرافیای فقر نسبت به اول انقلاب متفاوت است، گفت: بعد از انقلاب کمیته امداد جزء اولین نهاد‌هایی بود که شکل گرفت و فعالیت کمیته امداد به پرداخت چیره خشک، غذایی، پوشاک و... منتهی می‌شد، اما در حال حاضر این چنین نیست و ما در حال حاضر فقر مطلق نداریم، زیرا مستمری ماهانه‌ای از طرف کمیته امداد و دیگر نهاد‌های حمایتی به نیازمندان پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: بر اساس اعلام بانک جهانی سال ۵۶، ۴۹ درصد از مردم در فقر مطلق بودند.

او با بیان اینکه در سال ۹۹، میزان مهاجرت مردم از روستا به شهر صفر درصد بوده است، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ هم این مهاجرت صفر باشد و ما همچنان شاهد مهاجرت معکوس (مهاجرت شهر به روستا) باشیم چرا که بسیاری از مردم به ظرفیت‌ها و دارایی‌های خود در روستا‌ها پی برده اند.

بیشتر بخوانید

جزئیات سند برنامه ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان سم پاشی مزارع کشاورزی با استفاد از پهپاد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال مددجویان مهاجرت معکوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان