Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه فهما (فرهنگ و هنری مساجد ایران) رویداد ملی است که از سال گذشته در دستور کار قرار ستاد کانون های کشور قرار گرفته است گفت: «فهما»فضایی مناسب برای سنجش مساجد است.

حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان فعالیت دارد و در این راستا ۸۸ ویژه برنامه برای گرامیداشت این ایام در استان در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توزیع ۱۶۰۰ بسته گوشت نذری در میان ۱۶٠٠ نفر از زنان سرپرست خانوار همزمان با سالروز حضرت زهرا (س)، گلباران و غبارروبی شهدا، پخش بسته های معیشتی میان نیازمندان، دیدار با خانواده های شهدا، ویزیت رایگان و... را از جمله برخی از برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان عنوان کرد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان از اجرای طرح ملی «فهما» خبر داد و گفت: «فهما» (فرهنگ و هنری مساجد ایران) رویداد ملی است که از سال گذشته در دستور کار قرار ستاد کانون های کشور قرار گرفته است.

رضوانی نژاد با بیان اینکه شناسایی ظرفیت های مساجد توانمند کشور و به عبارتی توانمندسازی مساجد از اهداف راه اندازی طرح «فهما» است، گفت: این طرح امکان ارزیابی مدیریت مساجد را در عرصه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و هنری فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر هشت میلیارد ریال توسط کانون های فرهنگی مساجد در راستای اجرای طرح «فهما» جذب شد یادآور شد: سال گذشته در قالب اجرای این طرح، یک کانون برتر، چهار کانون شایسته تقدیر و ۴۲ کانون فعال از گیلان داشتیم.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادمه داد: این رقابت ملی امسال از ۲۲ آبان آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد و برندگان ۱۸ اسفندماه سال جاری همزمان با سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تقدیر خواهند شد.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۹۳۲ کانون معادل ۳.۶ درصد کشوری است اعلام کرد: تاکنون ۲۳ کانون فرهنگی هنری مساجد کشور توانسته‌اند بالای ۱۰ هزار امیتاز در «فهما» کسب کنند که شش کانون از استان گیلان است.

رضوانی نژاد با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۴۸عنوان فعالیت دارند یادآور شد:«فهما» فضای مناسب را برای سنجش مساجد ایجاد کرده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان تعداد کانون های شهری مساجد در استان را ۳۱۴کانون و تعداد کانون های روستایی را ۶۱۶کانون بیان کرد و گفت: تعداد ۱۷ هزار و ۹۴۴نفر از اعضای کانوان های مساجد استان را بانوان و ۴۲ هزار و ۵۶۷ نفر را آقایان تشکیل می دهند.

رضوانی نژاد با بیان اینکه رشت بیشترین و رضوانشهر دارای کمترین کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان است، خاطرنشان کرد: رشت بیشترین اعضا و سیاهکل کمترین اعضا کانون های فرهنگی هنری مساجد را شامل می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بزرگداشت ایام الله دهه فجر کانونهای فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فرهنگی هنری مساجد گیلان مدیر ستاد کانون سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • شرایط برگزاری آزمون سراسری نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی