Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@08:07:39 GMT

بهره مندی ۹۶ درصد روستا‌ها از اینترنت

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۱۱۲۲

بهره مندی ۹۶ درصد روستا‌ها از اینترنت

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین گفت: امروز ۱۳ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم، ۱۴۰ هزار استاد و چهار میلیون دانشجو از فضای مجازی استفاده می‌کنند و آموزش به وسیله فضای مجازی برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: ۹۸ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور به حوزه ارتباطات دسترسی دارند و تنها ۲ درصد از جمعیت کشور از این فضا بهره‌مند نیستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۶ درصد روستا‌های کشور از زیرساخت اینترنت بهره‌مند شده اند و ۱۶ درصد از برنامه ششم توسعه جلوتر هستیم.

آذری جهرمی افزود: میانگین بهره مندی استان قزوین از این فضا پایین‌تر از کشور است و به دلیل جغرافیای خاص این استان است که تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل می‌شوند.

وی گفت: از ماه‌های قبل احداث ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری آغاز شده که تا به امروز ۱۰۰ کیلومتر انجام شده و باقی مانده هم در آینده‌ای نزدیک به اتمام خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در این سفر ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث ۱۸۰ کیلومتر فیبر نوری جدید در مسیر الموت اختصاص داده ایم که عملیات عمرانی آن به زودی آغاز می‌شود.

آذری جهرمی گفت: ۱۸۰ سایت برای پوشش تلفن همراه باید در استان قزوین احداث شود که تمامی شهرستان‌ها از این میزان سهم دارند و برای این موضوع هم اعتبار لازم اختصاص پیدا کرد و باید با فازبندی لازم این اتفاق صورت گیرد.

وی گفت: برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی باید زیرساخت‌های مختلفی ایجاد شود، ولی اگر بخواهیم در این زمینه ورود کنیم چاره‌ای به جز انجام یک کار گروهی با محوریت شورای عالی فضای مجازی نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وقتی ۲.۷ درصد تولید اقتصاد دیجیتال در آمار ناخالص ملی به ۶.۴ رسیده یعنی اتفاقاتی در این زمینه رقم خورده است و از این پس هم با تمام قدرت ادامه خواهیم داد.

آذری جهرمی اضافه کرد: در زمینه شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اقدامات بسیار زیادی را انجام داده است و درصد رشد این وزارتخانه از دستگاه‌های دیگر بالاتر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر ارتباطات روستاهای کشور اینترنت پرسرعت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!

ایتنا - شرکت های مخابراتی و فناوری ژاپن در حال آزمایش نسل جدید اینترنت پرسرعت موسوم به 6G هستند که گفته می شود می تواند ۵۰۰ برابر سریع‌تر از اینترنت 5G باشد.
اپراتور مخابراتی ان.تی.تی و شرکت های دوکومو، ان.ای.سی و فوجیتسو با همکاری یکدیگر، موفق به توسعه یک دستگاه آزمایشی 6G شده‌اند که می‌تواند داده‌ها را با سرعت باور نکردنی ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد.

این سرعت نزدیک به ۱۰ برابر اوج سرعت نسل پنجم اینترنت یا 5G و حدود ۵۰۰ برابر سریع تر از متوسط سرعت دریافتی یک گوشی هوشمند 5G است.

به طور مثال، با این سرعت می توان معادل ۸ تا ۹ فیلم سینمایی با کیفیت متوسط نتفلیکس را در هر ثانیه دریافت یا ارسال کرد!

تیم تحقیقاتی ژاپنی برای دستیابی به این موفقیت، از باندهای فرکانس بسیار بالای ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتزی استفاده کرده‌اند. این امر باعث افزایش چشمگیر ظرفیت و پهنای باند در مقایسه با نسل‌های قبلی اینترنت شده است.

کارشناسان معتقدند چنین سرعت انتقال داده باورنکردنی می تواند در زمینه های مختلفی از جمله دریافت ویدیوهای با کیفیت بالا، مدیریت ارتباطات بین خودروهای خودران و حتی برقراری ارتباط با دستگاه های فضایی موثر واقع شود.

 

سرعت ۱۰۰ گیگابیتی 6G نه تنها دستاورد شگفت‌انگیزی در زمینه انتقال داده است، بلکه از نظر افزایش ظرفیت شبکه نیز یک گام به جلو محسوب می شود. این بدان معنا است که تعداد بیشتری دستگاه می‌توانند همزمان به اینترنت متصل شوند.

البته باید توجه داشت که سرعت های گزارش شده حداکثری هستند و رسیدن به چنین سرعت هایی در محیط‌های واقعی نیازمند زیرساخت های پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری است.

اما به گفته متخصصان، با گذشت زمان و توسعه فناوری، ابعاد و هزینه های فناوری 6G نیز کاهش خواهد یافت و استفاده گسترده از آن امکان پذیر می شود.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد