Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:24:28 GMT

اما و اگرهای پرداخت خسارت لوازم برقی در پی قطعی برق

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۳۱۶۵

اما و اگرهای پرداخت خسارت لوازم برقی در پی قطعی برق

طی نوسانات و قطعی برق در دیماه، شرکت برق اعلام کرد که خسارت ناشی از این نواسات را پرداخت می کند ولی جبران خسارت ها اما و اگرهایی دارد که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی در نشست خبری امروز به آن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "علیرضا صبوری" عصر امروز دوشنبه (20 بهمن‌ماه) در نشست خبری با خبرنگاران با تأکید بر اینکه مجموع روزهایی که در این استان برق قطع شد فقط 6 روز بود، عنوان کرد: به دلیل اینکه در تابستان مشکلی برای تأمین سوخت نیروگاه نداشتیم در تابستان اصلآ با خاموشی و قطعی برق مواجه نشدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی ادامه داد: ولی در فصل زمستان چون اولویت گاز مصرفی، در امور خانگی بود، گاز نیروگاه قطع شد و در نهایت تا تأمین سوخت لازم چند روزی نیروگاه خاموش شد و چون خط انتقال سوخت نداریم، باید سوخت لازم برای نیروگاه با تانکر حمل می شد و چند روزی طول کشید تا دوباره نیروگاه به مدار برگردد.

 

 


در عین حال وی تأکید کرد که وسایل برقی با قطع شدن برق آسیب نمی بینند و نوسانات برق باعث از کار افتادن آن می شود و شرکت برق خسارت ناشی از این مسأله را از محل پوشش بیمه ای پرداخت می نماید البته در صورت راستی آزمایی ادعاهایی که به ثبت می رسد.

 


 
وی به اجرای طرح امید و فرصت 6 ماهه آن اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح 27 درصد مشترکان خانگی شهری و 45 درصد مشترکان خانگی روستایی استان از تخفیف 100 درصدی بهای مصرف برق برخوردار شدند.

 

 


صبوری با تأکید بر اینکه طرح برق امید ویژه مشترکان خانگی است، اضافه کرد: در این طرح مشترکان در قالب سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف دسته بندی می شوند و آن دسته که میزان مصرفشان در هشت ماهی که پیک مصرف برق نیست 80 کیلو وات و در  ماه‌های (خرداد- تیر و شهریور) 100 کیلووات در ماه باشد مورد بخشودگی قرار می گیرند و جزو مصرف کنندگان کم مصرف انتخاب می شوند.

 

 


البته صبوری به این نکته هم اشاره کرد که 6هزار و 700 خانه خالی از سکنه و خانه باغ هایی که کسی در آنها سکونت ندارد شناسایی شدند و مشمول این طرح نمی شوند.

 

 


به گفته وی 59 درصد مشترکان خانگی شهری و 49 درصد مشترکان روستایی در گروه خوش مصرف ها و 14 درصد مشترکان شهری و 6 درصد مشترکان خانگی روستایی نیز در گروه پرمصرف های طرح برق امید جای گرفتند.

 

 


در عین حال صبوری تعریفی از مشترکان خوش مصرف و پرمصرف ارائه داد و گفت: مصرف مشترکان خانگی خوش مصرف در 6 ماه غیر پیک مصرف برق بین 80 تا 200 کیلووات ساعت و در ماه های گرم از 81 تا 300 کیلو وات ساعت در ماه است و این آمار در مشتریان پر مصرف به 201 کیلووات در ساعت در ماه های غیر گرم و بیش از  301 کیلووات ساعت مصرف برق در ماه های گرم می رسد.

 

 


وی با بیان اینکه هدف در این طرح این است که اصلاح مصرف صورت گیرد و هر یک از گروه ها یک پله از مصرف برقشان کم شود و از گروهی به گروه دیگر وارد شوند، عنوان کرد: اگر این هدف محقق شود 10 درصد از مصرف برق خانگی کاسته خواهد شد و به بخش صنعت سوق داده می شود.

 

 


وی همچنین به افتتاح 71 پروژه در حوزه صنعت برق اشاره کرد و گفت: برای بهره برداری از این پروژه ها 537 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و 46 پروژه در مناطق روستایی و 25 پروژه هم در مناطق شهری واقع شده است.

 

 


البته صبوری پروژه شاخص صنعت برق را افتتاح سومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان اعلام کرد و گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در حال حاضر هزار و 434 مگاوات برق تولید می کند که این میزان تولید بیش از چهار برابر مصرف برق استان است.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: قطعی برق صبوری شرکت برق درصد مشترکان خانگی مصرف برق خوش مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی  با اشاره به وجود ۳۰ محصول صادرات محور اظهارداشت: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرز‌های کشور و بالابودن هزینه حمل و نقل، امید می‌رود با همت مسوولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

رحمتی در خصوص اهمیت حضور در نمایشگاه‌های مختلف اظهار داشت: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازار‌های صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور این استان در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" گفت: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

رحمتی با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در چهارمحال و بختیاری تولید کننده محصولات صادراتی و موفق به گرفتن استاندارد‌های جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی را در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده که بتوانیم از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه شود.

وی ادامه داد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

رحمتی یادآور شد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود، گفت: در بخش حاکمیتی در غرفه ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره کل صمت استان مسئولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری