Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته طی نشستی در وزارت اقتصاد با حضور دو وزیر، مدیران ملی و استانی و سهامدار عمده آذرآب مسائل و مشکلات این شرکت در حوزه‌های مختلف فهرست بندی و بررسی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ شب گذشته (۱۹ بهمن‌ماه) نشست ساماندهی وضعیت شرکت آذرآب با حضور وزرای مربوطه، سهامدار عمده، مدیران ارشد ملی و استانی و نمایندگان مردم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقام بانک مرکزی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل بانک کشاورزی (به‌عنوان سهامدار اصلی)، استاندار مرکزی و نمایندگان مردم اراک در مجلس، کمیجان و خنداب، حضور داشتند مسائل و مشکلات شرکت آذرآب در حوزه‌های مختلف فهرست بندی و بررسی شد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: در این نشست مقرر شد ضمن استمهال نمودن بدهی این شرکت به تأمین اجتماعی و بانک‌ها در جهت دریافت تسهیلات برای کارخانه آذرآب اقدام لازم به عمل آید.

وی ادامه داد: شرکت صنایع آذرآب اراک ظرفیت عظیمی در بخش تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دارد و با توجه به اینکه در نقاط مختلف کشور پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند انتظار می‌رود نسبت به واگذاری ساخت تجهیزات خود به این شرکت صنعتی باهدف بالندگی و حمایت از تولید داخلی اقدام نمایند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب اظهار داشت: شرکت صنایع آذرآب یکی از قدیمی‌ترین واحدهای تولیدی کشور است که هم‌اکنون حدود ۲ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند اما در صورت حمایت از این شرکت و واگذاری سفارشات پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها قطع به‌یقین ظرفیت جذب نیروی انسانی آن دو برابر افزایش خواهد یافت.

علی‌اکبر کریمی دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در این نشست تصمیمات خوبی برای حل مشکلات عمده این دو شرکت هپکو و آذرآب گرفته شد گفت: در این جلسه مواردی همچون رفع مشکل صدور ضمانت‌نامه جهت تعهد پروژه‌های در دست اقدام شرکت آذرآب، تسریع در افزایش سرمایه شرکت آذرآب از طریق صرفه سهام و تجدید ارزیابی دارایی‌ها و همچنین موضوع آزادسازی مازاد دارایی ملک توقیف‌شده شرکت آذرآب برای ضمانت وثیقه بانکی توسط سازمان تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است شرکت صنایع آذرآب که یکی از قربانیان خصوصی‌سازی‌های غیراصولی و مدیریت‌های فاقد اهلیت و کش‌وقوس‌های مالکیتی در سال‌های اخیر است فعالیت خود را به‌طور رسمی از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد و توانست با همکاری در طرح‌های بزرگ ملی مانند ساخت دیگ‌های بخار نیروگاه حرارتی شهید رجایی، نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، همچنین ساخت مخازن، مبدل‌ها و برج‌ها در پروژه‌های واحد روغن‌سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی اراک و پالایشگاه اراک نقش ارزنده‌ای را در توسعه صنعتی ایران ایفا کند.

این شرکت که از ظرفیت فنی و تخصصی عظیمی برخوردار است یکی از بزرگ‌ترین، مجهزترین و پیشرفته‌ترین کارخانه‌های تولید انواع بویلرها و تجهیزات نفتی و گازی در کشور است و بسیاری از پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های بزرگ کشور و به‌طور کل پروژه‌های نفتی و گازی با تولیدات مؤثر این شرکت در چرخه‌ی تولید قرارگرفته‌اند.

شرکت صنایع آذرآب در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار قرار دارد و سطح زیربنای کارگاه‌های اصلی آن متجاوز از ۷۰۰۰۰ مترمربع و کل کارگاه‌های مسقف جمعاً ۱۱۰۰۰۰ مترمربع را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت صنایع آذرآب کمیجان و خنداب شرکت آذرآب مردم اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی

آفتاب‌‌نیوز :

پیمان حدادی، عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی پرسپولیس به بانک شهر که حالا سهامدار این باشگاه است، گفت: می‌گفتند، چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این باشگاه را خریده، اما باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار است. تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام به دوتا باشگاه دادند برابر بوده. اقساط ریالی ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود. وام دو و نیم میلیون دلاری هم قرض الحسنه است.

او در مورد دریافت پاداش آسیایی بلوکه شده نزد ای‌اف‌سی گفت: ما از اینجا به بعد تلاش می‌کنیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سه و نیم میلیون دلاری که نزد ای‌اف‌سی داریم، دو و نیم میلیون دلارش را با بدهی‌ای که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.

حدادی در مورد اینکه با واگذاری سهام پرسپولیس آیا بودجه تزریق می‌شود گفت: باتوجه به زیان‌هایی که باشگاه در سال‌های گذشته متحمل شده، باشگاه پرسپولیس همانند استقلال مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و حتما باید افزایش سرمایه بدهند. بهترین راحت‌ترین روشی که بانک‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است. بانک‌ها به صورت نقدی به سرمایه باشگاه اضافه خواهند کرد و آن وجوه با برنامه‌ریزی می‌تواند آن وجوه در باشگاه سرمایه‌گذاری شود. روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. تعهدات باشگاه باید انجام شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • بررسی پرونده پتروشیمی مازندران
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی