Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان راور از حصول ۲۲۸ مورد صلح و سازش در پرونده‌های کیفری با اجرای طرح اورژانس قضایی در راور خبر داد. خبرگزاری میزان - محمدرضا سنجری، رئیس دادگستری شهرستان راور در نشست اجرایی کردن طرح اورژانس قضایی بیان کرد: همزمان با عملیاتی شدن طرح اورژانس قضایی در این شهرستان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، تاکنون ۲۲۸ مورد صلح و سازش در پرونده‌های کیفری حاصل شده است که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دادگستری شهرستان راور خاطرنشان کرد: مدیریت آسیب‌های اجتماعی به یک برنامه ریزی علمی نیاز دارد و طرح اورژانس قضایی بر همین مبنا تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن طرح اورژانس قضایی نیاز به مشارکت تمامی دستگاه‌ها دارد، اظهار کرد: زمانی که فرد یا خانواده دچار آسیب روانی یا اجتماعی می‌شود، یقیناً نیازمند دریافت خدمات حمایتی و حرفه‌ای است و ارائه این خدمات بسته به نوع مشکل فرد و نیاز وی به دستگاه‌های محتلف مرتبط می‌شود.

سنجری ادامه داد: اگر افراد در مواجه با آسیب‌های روانی و اجتماعی مورد حمایت قرار نگیرند، زمینه برای مشکلات و آسیب‌های بزرگتر و جدی‌تر فراهم می‌شود و باید همه تلاش کنیم تا مداخله به موقع و درست در دستور کار قرار گیرد.   بیشتر بخوانید: راه اندازی اورژانس قضایی در شهرستان رودبارجنوب وی راه اندازی طرح اورژانس قضایی را یک قدم موثر در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خصوصاً قضازدایی عنوان کرد و افزود: برای فرهنگ سازی مراجعه مردم به مراکز مشاوره حمایتی قبل از مراجعه به دستگاه قضا، باید برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

رئیس دادگستری شهرستان راور اظهار کرد: تکیه بر اعتقادات دینی در مدیریت آسیب‌های اجتماعی به مراتب موثرتر از راهکار‌های دیگر است.

سنجری تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها باید در اجرای این طرح ورود پیدا کنند و از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی با اشاره به طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم افزود: موفقیت در اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اقدامات ترکیبی و توامان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری‌های حقوقی و قضایی است.

وی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم بهره گیری شود، گفت: نیاز است تا از ظرفیت بسیج برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی بیش از گذشته استفاده شود.

رئیس دادگستری شهرستان راور، سپاه را بازوی دادگستری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت فعال مجموعه نیرو‌های سپاه و بسیج در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف امنیتی و اجتماعی پشتوانه مهمی در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی است.

سنجری در این نشست از اجرای طرح مصلحین قرآنی در شهرستان راور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده خبر داد و گفت: در این طرح مصلحین آموزش دیده قرآنی به عنوان معتمدین تاثیرگذار در مناطق مختلف به عنوان بازوی دادگاه خانواده برای حل اختلافات فی مابین افراد تلاش می‌کنند.

نشست اجرایی کردن طرح اورژانس قضایی راور با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، فرماندهی انتظامی راور، مدیر حوزه علمیه فخریه، معاون فرماندار، رئیس مرکز بهداشت، مصلحان و اعضا شورای حل اختلاف سازشی، مسئول اورژانس ۱۱۵، مسئول اورژانس اجتماعی، سرپرست آتش نشانی و رئیس اداره بهزیستی در محل دادگستری شهرستان راور برگزار شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: اورژانس قضایی دادگستری راور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اورژانس قضایی دادگستری راور پیشگیری از وقوع جرم طرح اورژانس قضایی اورژانس قضایی آسیب های اجتماعی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در نشستی که در سالن جلسات شهید سلیمانی با حضور مستشاران قضایی این معاونت تشکیل شد، درباره آمار پرونده‌های وارد شده و مختومه شده مرتبط با پرونده‌های خاص و خصوصاً تحلیل آمار مربوط به تجویز اعمال ماده ۴۷۷ ق. آ. د. ک معطوف به مباحث مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای کل دادگستری‌ها در تاریخ ۳۰ فروردین و در حضور رئیس قوه قضاییه داشتند، گفت: حسب آمار در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که در مجموع (با لحاظ هزار و ۹۷۱ فقره پرونده موجودی ابتدای سال) به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی و اظهارنظر شده است و در نهایت با تجویز اعاده دادرسی ۵۸ درصد (هزار و ۹۲۲ فقره) پرونده واصله مخالفت و با ۴۲ درصد (هزار و ۴۰۴ فقره) آن‌ها موافقت شده است.

معاون قضایی قوه قضاییه ضمن تبیین آسیب‌های موجود، پیرامون ضرورت دقت در مطالعه پرونده‌ها، نحوه تهیه گزارش‌ها، استدلال‌های قضایی و توجه به نکاتی که قطعاً و جزماً موجب اشتباه در صدور آرا شده است مواردی را به مستشاران قضایی یادآوری و تأکید کرد: نگاه و قلم شما مهم است و جلوی آرا مخدوش را می‌گیرد. 

در بخش دوم این نشست قضایی فرهادی، معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر دادگستری نیز حضور داشته و باتوجه به سؤال قضایی مطروحه در مورد پرونده‌هایی که وزارت دادگستری محکوم به پرداخت از بیت المال می‌شود، پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی