Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ا‌ستان‌ها ـ عضو شورای‌عالی قوه‌قضائیه با بیان اینکه رویکرد قوه‌قضائیه مبارزه جدی با همه سطوح فساد است، گفت: طبق بیانات رئیس قوه‌قضاییه در این مسیر باکی از هیچ حاشیه‌ای نداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن درویشیان در شورای قضایی استان گلستان با تبریک ایام‌الله دهه فجر، یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی را «استقرار عدالت» دانست و اظهار داشت: مردم در انقلاب اسلامی به دنبال استقرار عدالت در بخش‌های مختلف و حوزه‌های گوناگون بودند که مصداق بارز آن در قوه‌قضاییه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت این دستگاه، عدلیه نیز خوانده می‌شود. امروز هم در دوره تحولی قوه‌قضاییه، مردم انتظار بسیار متفاوتی نسبت به گذشته در خصوص تحقق عدالت در عرصه‌های مختلف دارند. اقبال مردم از اقدامات قوه‌قضاییه به‌ویژه در حوزه مبارزه با فساد مؤید این موضوع است.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه افزود: رویکرد قوه‌قضاییه مبارزه جدی با همه سطوح فساد است و طبق بیانات رئیس قوه‌قضاییه در این مسیر باکی از هیچ حاشیه‌ای نداریم و این مأموریت جدی بخش‌های مختلف قوه‌قضاییه تا زمانی که فسادی وجود داشته باشد است. چراکه فساد، نقطه مقابل عدالت است.

درویشیان با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از برخورد با فساد، متوجه بسترهای فسادزا است، تصریح کرد: بخش زیادی از اصلاح زمینه‌هایی که منجر به فساد می‌شود متوجه قوه‌مجریه و بخشی متوجه مجلس شورای اسلامی است که لازم است قوانینی که بسترساز فساد است اصلاح شود یا در حوزه‌هایی که خلأ قانونی داریم، قوانینی وضع شود که از فساد جلوگیری شود.

وی گفت: بخشی از برخورد با فساد در حوزه «پیشگیری» و همچنین در حوزه «برخورد» با قوه‌قضاییه است. اما امروز مردم انتظار دارند که در بخشی از کارهایی که اساساً بر عهده قوه مجریه است، از باب حقوق عامه و پیشگیری، قوه‌قضاییه وارد شود.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه تصریح کرد: امروز ما شاهد حمایت جدی قوه‌قضاییه از تولید و سرمایه‌گذاری هستیم. چراکه حمایت از بخش تولید و سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های ما است. به گونه‌ای که رییس قوه‌قضاییه و مسئولان عالی قوه در سفرهای استانی به‌صورت مستمر از واحدهای تولیدی بازدید کرده و در جلسات کارآفرینان و تولیدکنندگان حضور یافته و رفع مشکلات حوزه تولید را در دستور کار قرار می‌دهند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: یکی از الزامات موفقیت قوه‌قضاییه در هماهنگی، همکاری و هم‌افزایی توان‌هایی است که در قوه‌قضاییه وجود دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که باید حتماً در دستگاه قضایی به آن توجه ویژه شود، بحث حفظ کرامت انسانی در برخورد با مردم است که مورد تأکید رییس قوه‌قضاییه است. علی‌رغم اینکه کار در دستگاه قضایی زیاد است، اما شنیدن حرف مردم ولو ناحق مورد تأکید است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضاییه عالی قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است