Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:25:33 GMT

کتاب " فقط برای خدا "در سرچشمه رفسنجان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۱۷۴۹

کتاب ' فقط برای خدا 'در سرچشمه رفسنجان رونمایی شد

با برگزاری ویژه‌برنامه "چشمه‌سار" در فرهنگ‌ سرای مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، از کتاب فقط برای خدا که شامل ۳۰ روایت از سیره شهید سپهبد حاج‌ قاسم سلیمانی است رونمایی سد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، در این ویژه ‌برنامه که با حضور فصیحی هرندی، فرماندار رفسنجان، حسین احمدی، مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی از هنرمندان و مسئولان برگزار شد حجت الاسلام اصغر عسکری  با بیان آیاتی در رابطه با فجر و مسائل انقلاب افزود: خداوند در قرآن‌ یکسری تکالیف را برای ما انسان ‌ها و یکسری تکالیف را برای خود تعیین‌ کرده است؛ چنان‌ که می‌فرماید ما مؤمنین را یاری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: یکی از نمونه‌های نصرالمومنین مجموعه انقلاب اسلامی است که بعد از ۴۲ سال تحریم و تهاجم نظامی و تهاجم سیاسی و تخریب ها؛ اما انقلاب همچنان‌ راه خود را ادامه می دهد؛ حاج قاسم سلیمانی یکی از مصادیق بقیت الله است و می بینیم که 40 سال در جنگ  و مبارزه با ظلم و فساد در کشورهای مختلف بود که خداوند هم یاری اش کرد.

 

 

وی ادامه داد: خدا جانانه از شهید سلیمانی دفاع کرد اینکه می ‌بینید در برنامه ‌های مختلف و در همین برنامه، نام و یاد و شخصیت حاج قاسم در کلام و شعر شاعران موج می‌زند، این مصداق همان حیات است که قرآن می فرماید فکر نکنید کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده اند؛ این نمونه حیات است.

 

 

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه هر نظامی،  هر کشوری و‌  هر حاکمیتی اگر بخواهد به حیات خود ادامه‌ دهد باید قوی باشد وگرنه از بین می رود خاطرنشان کرد: ما برای اقتدار جلوه ها و  صحنه های متعددی را  می توانیم در نظر بگیریم یکی از این جلوه ها اقتدار نظامی است، جلوه دیگر اقتدار مالی است؛ عزیزانی که در مجتمع مس سرچشمه در حال فعالیت و تلاش هستند کار  آن ها از کسانی که در صنایع نظامی‌ موشک می سازند و  ضریب امنیت کشور و اقتدار نظامی را بالا می برند کمتر ‌ نیست چون اگر بنیه اقتصادی یک کشور قوی نباشد نمی تواند سایر بخش ها را تقویت کند.

 

 

 

 سید علی میرافضلی  هم در این آئین بیان کرد: مسئولیت‌ های اجتماعی قبل از اینکه تکلیف با نگاه الزام‌ آور باشد یک تعهد اخلاقی است که‌ مجموعه مس از سالیان قبل در این حوزه پیشتاز بوده است و همه اتفاق نظر دارند که مس سرچشمه کارهایی که طی چند سال اخیر آغاز کرده به خوبی توانسته به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کند.

 

 

مدیر اسبق روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ادامه داد: زمانی که مس منطقه کرمان دایر شد‌ شعار کلیدی که می تواند در راستای این مسئولیت‌ ها رهگشا باشد کلید واژه " مس، حامی فرهنگ و هنر " مطرح شد و در همه‌ بخش های اجتماعی و فرهنگی؛ مس پرتوان وارد شده و توانسته اثربخش باشد؛ نکته این است که مس حرکت الگوی سایر مجموعه‌ های صنعتی قرار گرفته و در حوزه های خود نقش آفرینی می کنند.

 

وی افزود: مس سرچشمه در زمان دوران دفاع مقدس تاکنون پشتیبانی های زیادی انجام داده و همواه در کنار مردم بوده است؛  باور مجموعه مس سرچشمه با نگاه و حمایت مدیریت ارشد این مجتمع چنین بوده که در کنار بهره‌گیری از ظرفیت ‌های سرزمینی، به مسئولیت اجتماعی هم باید توجه ویژه‌ای بشود تا مردم‌ منطقه، حلاوت حضور مس و سودمندی آن را احساس کنند و خوشبختانه این احساس دیده می‌ شود.

 

 

 

در این ویژه‌برنامه که با شعرخوانی چند تن از شاعران استان همراه بود، کتاب " فقط برای خدا" که  شامل 30 روایت از سیره شهید حاج‌قاسم سلیمانی است و کار مشترک حوزه هنری استان کرمان و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه است  همراه با آهنگ و نماهنگ " نگین شقایق" که توسط روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه تهیه شده، رونمایی شد.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مس سرچشمه عسکری مراسم رونمایی از کتاب رونمایی از کتاب مجتمع مس سرچشمه سرچشمه رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حجت‌الاسلام فخرزاده نویسنده کتاب «رضای انقلاب» با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: این کتاب به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعد‌ها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری اتفاق افتاد) تغییر نام داد منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیرو‌ها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

وی افزود: احساس کردم این که چطور یک روحانی چنین ظرفیتی در منطقه‌ای ایجاد می‌کند می‌تواند الگو برای همه روحانیون باشد که دوست دارند به جامعه خودشان خدمت کنند.

حجت‌الاسلام فخرزاده گفت: ایشان یکی از تربیت یافتگان حضرت امامند، از روحانیونی که در مسیر نهضت با امام پیوند خوردند و با همان روحیه و همان نگاه آمدند وظیفه خودشان را اعلام کردند. این طور می‌خواهم بگویم که جریان نهضت را که نگاه می‌کنید حضرت امام خیلی تشکیلاتی عمل نمی‌کردند که بگویم یک سازماندهی خاصی داشته باشند بلکه آگاه کردن افراد را معیار خودشان قرار داده بودند.
رسید.

نویسنده کتاب «رضای انقلاب» درباره علت انتخاب اسم کتاب هم افزود: ایشان در صحبت هایشان وقتی صحبت کردند آن هدف اصلی شان چی بوده می‌گفتند که من فقط عاشق انقلاب بودم عاشق نهضت امام بودم همه کارهایشان برای رضای انقلاب بود اسم خودشان هم که رضا یک ایهامی ایجاد شده رضای انقلاب به معنای این که آقارضای انقلابند که انقلابیند هم به معنای این که نیت شان این بوده که در مسیر رضایت انقلاب کار‌های خودشان را سامان بدهند.

حجت‌الاسلام فخرزاده گفت: ما خیلی آدم‌های ارزشمندی داریم که این جریان انقلاب تا به این جا رسانده اند و فکر می‌کنم اگر بتوانیم این‌ها را خوب ترسیم کنیم برای جامعه مان، آن وقت آدم‌ها می‌فهمدند که حالا که به این نقطه رسیدیم نقطه حتما پایانی نیست ما نیاز به ایثارگری‌های بیشتری داریم و نیاز داریم که آدم‌هایی پیدا بشوند که بیایند ادامه مسیر را بدهند تا به آن هدف نهایی برسیم.

آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام فخرزاده و انتشارات سوره مهر با حضور اهالی فرهنگ، ادبیات و رسانه و سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی، عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران!
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب