Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:41:53 GMT

طرح ملی ایران قوی یک رقابت مومنانه است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۱۸۶۶

طرح ملی ایران قوی یک رقابت مومنانه است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز طرح ملی ایران قوی در استان، گفت: این طرح در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری با مجموع ۴۰ فعالیت و ۱۲ رواق اجرا می‌شود و یک رقابت مومنانه در قالب یک مسابقه است تا بچه‌های مسجد را با گام دوم انقلاب بیشتر آشنا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد هادی نیا روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه، در نشست خبری طرح ملی ایران قوی و رویداد ملی فهما 2، با بیان این‌که فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌ی هنری، فرهنگی و قرآنی انجام شده است، اظهار کرد: ۱۴۰۸ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان وجود دارد که بالغ بر ۶۰ درصد آنان در مناطق کم برخوردار ایجاد شده‌ است.

وی با بیان این‌که کانون‌ها در کنار مساجد با کم‌ترین سرمایه گذاری، بیشترین کارکرد را از خود نشان دادند، گفت: اکنون مراکزی که دور از شهر قرار دارند، می‌توانند بدون حضور در مرکز شهر به خدمات و فعالیت‌های فرهنگی از جمله قرائت‌خانه، کتابخانه و یا فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی براساس نیاز محله دسترسی پیدا کنند.

هادی نیا با اشاره به وجود ۷۰۰ کتابخانه و قرائت خانه در سطح استان و ۱۳ هزار صندلی فعال، گفت: چندین جلسه‌ی آسیب شناسی در فضای جامعه و هماهنگی برای ورود قدرتمند مساجد به حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد.

وی با تاکید بر این‌که نقش مسجد باید روز به روز پررنگ‌تر شود و با مخاطبان نوجوان و جوانان بیشتر ارتباط برقرار کند، گفت: توجه به خلاقیت نخبگان و اجرای فعالیت‌های کارآمد در برابر آسیب‌های اجتماعی، هماهنگی و تعامل با ارگان‌ها، استاندارد سازی فعالیت‌ها و عرضه کردن آن به مساجد سایر کشورها از چشم‌اندازهای طرح ایران قوی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به رونمایی پورتال بچه‌های مسجد، گفت: این اقدام یکی از گسترده‌ترین شبکه‌ی فرهنگی، ‌هنری و دینی است که بالغ بر ۲۵ هزار و 918 مسجد فعالیت‌های خود را در این سایت ساماندهی کرده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان این‌که پورتال بچه‌های مسجد برای ایجاد ارتباط مدیران و مخاطبان ایجاد شده است، افزود: همچنین سه شبستان فرهنگ نیز در این پورتال راه اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شاخص شبستان نور، گفت: قرائت یک صفحه بعد از اتمام نماز نیز از فعالیت‌های شبستان نور بوده و ساماندهی کتابخانه‌های مساجد از دیگر فعالیت‌های دنبال شده در رواق کتاب و هم‌چنین مسابقات کتابخوانی،، خلاصه نویسی و طرح ملی شنبه‌های کتاب نیز بر اساس نیاز مخاطب در مساجد اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، هدف از اجرای طرح ایران قوی را نزدیک کردن فاصله ستاد، استاندارسازی، تجاری سازی رسانه‌ای و هنری فعالیت‌ها دانست.

وی افزود: مسابقات کتابخوانی مجازی، اجرای سرود در مساجد و سرودهای خیابانی و همچنین شنبه‌های کتاب با رویکرد معرفی کتاب‌های حوزه انقلاب از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ایران قوی فعالیت ها کانون ها طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد

 سرهنگ علی میرزایی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در آیین اختتامیه جشنواره نمایش، عکس و استنداپ کمدی بسیج دانش آموزی این استان، اظهار کرد: مخاطب معمولا در قالب هنر نسبت به موضوعات مختلف مجاب می‌شود چرا که زبان هنر عالم‌گیر و برای عموم مردم قابل فهم و درک است.

وی افزود: در این میان دانش آموزان باید به فراخور زمان، برای بیان مسائل مختلف جامعه از قدرت تاثیرگذار هنر استفاده کنند و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت دانش‌آموزان خلاق و مستعد را در زمینه خلق آثار هنری با موضوعات مختلف به کارگیری کنند.

میرزایی تاکید کرد: دشمن امروزه تحکیم بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده است و دانش‌آموزان نیز متاثر از این فضای مسموم تبلیغاتی شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان هستند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و والدین آنهاست تا حریم و حرمت‌های مرسوم در بین خانواده‌ها به تدریج شکسته و کم‌رنگ شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: برای حفظ شأن و جایگاه خانواده و والدین در نزد دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی با مشارکت مدارس استان جشنواره عکس " به نام پدر - به نام مادر" را برگزار کرد.

 در پایان این جشنواره از دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و استندآپ کمدی با موضوع انتخابات و عکس با موضوع خانواده و والدین با اهدای لوح با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است