Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید نگرانی فعالان حقوق بشری درباره وضعیت نگهداری حدود هزار تن از عناصر خارجی داعش و زنان و کودکان آنها در اردوگاه‌های مستقر در شمال شرق سوریه، سازمان ملل از ۵۷ کشور جهان خواست که شهروندانشان را از این اردوگاه‌ها به میهن برگردانند.

کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند، کشورهایی که اتباع آنها در اردوگاه‌ها و زندان‌های مستقر در شمال شرق سوریه برای عناصر خارجی داعش شامل زنان و کودکان آنها حضور دارند، طبق مقررات حقوق بین‌الملل باید شهروندانشان را به کشور برگردانند و افراد بالغ را طی فرایند قضایی عادلانه در خصوص اتهام ارتکاب به جنایت جنگی و دیگر جرایم محاکمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش رویترز، کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل از ۵۷ کشور جهان خواستند حدود هزار تن از شهروندانشان مرتبط با داعش را که همراه با زنان و کودکان در اردوگاه‌های مستقر در شمال شرق سوریه زندانی هستند، تحویل گرفته و به میهن‌شان برگردانند.

طبق این گزارش، حدود ۹۴۶۲ زن و کودک خارجی جزو ۶۴۶۰۰ بازداشت شده در اردوگاه‌های «الهل» و «روج» هستند؛ اردوگاه‌هایی که کُردهای سوری مسئول آنها هستند و اکثر آنها را اتباع عراق و سوریه تشکیل می‌دهند.

«فیونوالا نی الین» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حفاظت از حقوق بشر با هشدار درباره وضع عناصر خارجی داعش و زنان و کودکانشان گفت: «این وضعیت، واقعا اولویتی فوری دارد».

وی ضمن انتقاد از اقدامات برخی از این ۵۷ کشور در سلب تابعیت عناصر خارجی داعش و شدت گرفتن این روند اعلام کرد، سلب تابعیت و بی‌ کشور کردن افراد اقدامی غیرقانونی است.

سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود، ماه گذشته گزارش‌هایی درباره کشته شدن ۱۲ شهروند سوری و عراقی در اردوگاه الهل طی نیمه اول ماه ژانویه ۲۰۲۱ (ماه گذشته) دریافت کرده است.

نی الین در کنفرانس خبری روز دوشنبه اعلام کرد، کانادا، فنلاند و قزاقستان برخی از اتباع خودشان را برگردانده و تحویل گرفته‌اند که این یک اقدام مثبت است.

این نماینده ویژه حقوق بشری سازمان ملل از دیگر کشورهای جهان خواست، اتباع خودشان را از اردوگاه‌ها و زندان‌های عناصر خارجی خارج کرده و به کشور‌شان برگردانند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل سوریه داعش اتباع خارجی عناصر خارجی داعش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی نخستین دفترچه‌های اقامت صادر شده ، ویژه طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه های خرد اتباع خارجی ، طی مراسمی با حضور مدیرکل رونمایی و تحویل تعدادی از اتباع افغانستانی گردید.

صفایی مدیرکل امور اتباع بیان داشت که تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور، طرح مذکور می باشد که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و همکاری شرکت زنجیره تامین دانش و بانک ملی این طرح اجرایی گردیده و کماکان در حال اجرا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • کارگران رکن تولید هستند
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع