Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سردار مرتضی قربانی امشب در مراسم گردهمایی انقلاب در پرتو قرآن در بندرانزلی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و پیروزی عملیات والفجر هشت اظهار کرد: در آن عملیات ۱۰ لشکر سپاه پاسداران شرکت و با لشکر کربلا به سمت بصره حرکت و قرارگاه گارد عراق در بصره و فاو را تسخیر داده و شکست دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کشور در دوران طاغوت در خفگان بسیار زیاد بوده و مردم با تبعیت از رهبر فرزانه خود امام خمینی (ره) رژیم طاغوت را شکست و با پیروزی انقلاب عزت را به کشور برگرداندند.

فرمانده دوران دفاع مقدس دوران رضا و محمد‌رضا پهلوی را ذلت‌بارترین دوران تاریخ  ایران دانست و افزود: رضاشاه در دوران خود ۶۰۰ هزار هکتار از کوه‌های آرارات را به آتاتورک داده و فرودگاه بین‌المللی ایران از طریق این کوه تحت نظر بوده و محمدرضا پهلوی هم بحرین را دودستی تقدیم استکبار کرده و این کشور مستقل شد.

قربانی با اذعان به اینکه جداسازی بحرین از ایران یک فاجعه در تاریخ ایران بوده است، بیان کرد: اردشیر زاهدی داماد محمدرضا پهلوی می‌گوید ای‌کاش ذره‌ای از غیرت حاج قاسم سلیمانی را ما داشتیم که این امر نشان‌دهنده اوج قدرت، وطن‌پرستی و انقلابی بودن سردار دل‌ها است.

وی با تأکید بر لزوم توجه مردم و مسؤولان به ویژگی‌های شهیدان تصریح کرد: تمام‌ پست‌ و مقام‌های دنیوی را پروردگار به انسان اعطا کرده و باید مسؤولان متدین بوده و بااخلاق صالح، عمل نیکو توجه و با الگو دادن شهدا به سعادت رسیده و در دنیا و آخرت عاقبت‌به‌خیر شوند زیرا پروردگار برای پذیرش انسان به عمل او توجه دارد نه پست و مقام دنیوی.

فرمانده دوران دفاع مقدس خدمت کردن به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را یک افتخار بزرگ برشمرد و گفت: خدمت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری یک افتخار بزرگ است زیرا این دو عزیز نائب به‌حق امام زمان (عج) بوده و مسؤولان خدمت به ایشان و کشور را باید عزتی برای خود بدانند زیرا توجه به این مهم نتیجه‌اش پرورش فردی به نام حاج قاسم سلیمانی می‌شود.

قربانی با اذعان به اینکه استکبار دو روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این نظام حمله نظامی کرده است، تصریح کرد: از روز ۲۴ بهمن سال ۵۷ توده‌ای‌ها، کومله دموکرات و گروهک‌های منافقین به‌نظام جمهوری اسلامی به‌منظور براندازی حمله کرده ولی با مجاهدت‌های جوانان انقلابی آن دوران همواره شکست‌خورده و تمامی این موانع از سر راه انقلاب برداشته‌شده است.

وی همچنین به عمق حمله نظامی صدام حسین به جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: صدام حسین با حمایت‌های بلوک شرق و غرب جهان بین‌الملل و با تمام قوا به جمهوری اسلامی حمله نظامی کرده و هدفش فتح تهران در دو روز بوده است مردم‌ با فداکاری‌های خود رژیم بعث عراق را شکست دادند.

فرمانده دوران دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر را یک افتخار بزرگ در تاریخ دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: خرمشهر ۳۶۷ روز در محاصره رژیم بعث عراق بوده ولی بسیج، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در یک عملیات پیچیده و با نام بیت‌المقدس پنج هزار اسیر گرفته و عراق بعد از فتح خرمشهر از مرز ایران بعد از مدتی خارج شدند.

قربانی با اشاره به کمک‌های بسیار زیاد رژیم آل سعود به رژیم بعث در دوران دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی در طول دوران دفاع مقدس بارها ارتش زرهی رژیم بعث عراق را شکست داده و هر بار رژیم آل سعود با کمک‌های ۴۶ میلیارد دلاری خود به بازسازی ارتش عراق کمک می‌کرد.

وی با اذعان‌ به اینکه عملیات آزادسازی فاو یک امداد غیبی از جانب پروردگار بوده است، بیان کرد: عملیات آزادسازی فاو به لشکر ۲۵ کربلا سپرده‌شده بود و این لشکر با همراهی ۹ لشکر دیگر از بزرگ‌ترین مسیر و کانال‌های دقیق اطلاعاتی عبور کرده و فاو را فتح ک عملیات والفجر هشت‌ با موفقیت به اتمام رسید به‌طوری‌که یکی از فرماندهان رژیم بعث عراق این آزادسازی و فتح فاو را غیرممکن می‌دانستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس محمدرضا پهلوی امام خمینی تاریخ ایران دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی رژیم بعث عراق امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. مهلت ارسال آثار این جایزه تا ۳۱ شهریور است.

سی‌ودومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲٠۲۳) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۴٠۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند یک نسخه مکتوب از کتاب موردنظر خود را برای شرکت در این دوره از جایزه به نشانی دبیرخانه و نسخه الکترونیک کتاب را نیز به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی www.bookaward.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی در بخش مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و … و در بخش مطالعات ایرانی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی و بهره‌مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی، برخوردار باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از ویژگی‌های آثار ارسالی است.

کد خبر 6093284 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد