Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس اقتصادی پیروز نمی شود، رقبا اقتصادی شکست می خورند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پرسپولیس در یک بازی معوقه از هفته نهم به مصاف مس رفسنجان رفت و موفق شد با تک گل سیدجلال حسینی این بازی را پیروز شود و با یک بازی کمتر و ۲ امتیاز کمتر نسبت به تیم صدرنشین، در رده سوم جدول قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخ ها در ابتدا با ترکیب زیر وارد میدان شدند:

بوژیدار رادوشویچ، سید جلال حسینی، کمال کامیابی ‌نیا، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، وحید امیری، احسان پهلوان، امید عالیشاه

سیستم بازی نیز همچون بازی های گذشته بود. جلال حسینی و کمال کامیابی نیا در قلب دفاع. سعید آقایی و مهدی شیری به عنوان مدافعان چپ و راست، احمد نوراللهی و میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی. احسان پهلوان و سیامک نعمتی به عنوان دو وینگر و در نهایت امید عالیشاه و وحید امیری جلوتر از همه بودند و امید اول گلزنی سرخ ها.پرسپولیس.

سرخ ها از همان ابتدا به دنبال زدن گل بودند و هجومی بازی را آغاز کردند. پرس شدید روی مدافعان مس، چیزی بود که در این بازی نسبت به بازی های قبل بیشتر به چشم آمد و دلیل آن نیز حضور امید عالیشاه به جای مهدی عبدی بود. به نظر می رسد یحیی و دستیارانش با آنالیز بازیکنان مس رفسنجان، روی اشتباهات آن ها در مواقع پرس حساب باز کرده بودند و این بار یک تاکتیک دیگر به روش های گلزنی پرسپولیس اضافه شده بود. البته در طول بازی به نظر رسید که تصمیم یحیی درست بوده است و این فشار مهاجمان روی مدافعان مس، بارها باعث این شد که توپ به سرعت نصیب بازیکنان پرسپولیس شود.

در نیمه دوم و اوایل آن، همچون بازی با تراکتور، سیدجلال حسینی پیشتاخته موفق شد که با یک ضربه سر فوق العاده دیگر، برای پرسپولیس گلزنی کند و حساب کار را ۱ بر ۰ به سود تیمش کند.

 

این گل پرسپولیس باعث شد که مس جلوتر بازی کند و فضای بیشتری برای بازیکنان پرسپولیس ایجاد شود و موقعیت های بیشتری نصیب سرخ ها شود. اما ضعف بازیکنان پرسپولیس در گلزنی باز هم ناامید کننده بود. امیری، عالیشاه، نوراللهی، پهلوان و نعمتی هیچ کدام موفق نشدند از فرصت های خود استفاده کنند. در نهایت بازی با برتری ۱ بر ۰ پرسپولیس به پایان رسید.

درخصوص این بازی دو نکته را خواهیم گفت:

اول؛ عملکرد فوق العاده خط دفاع

پرسپولیس با اینکه محمدحسین کنعانی زادگان را در اختیار ندارد، اما در دو بازی قبلی سرخ ها نبود او را حس نکرده اند. کمال کامیابی نیا در خط دفاع به اندازه پست هافبک دفاعی مطمئن است. او به خوبی با سیدجلال هماهنگ شده است و اجازه خودنمایی به بازیکنان حریف نمی دهد. نکته دیگر عملکرد خوب مهدی شیری است. او حالا نسبت به بازی های قبل، بیشتر نفوذ می کند و تیم را از سمت راست صاحب موقعیت می کند. عملکرد خوب شیری قطعا خبر خوبی برای یحیی خواهد بود. چرا که می تواند از سیامک نعمتی در یک خط جلوتر استفاده کند. البته باید دید که با آمدن مهدی ترابی به ترکیب، آیا سیامک نعمتی باز هم دفاع راست می شود یا نه.

به عنوان مثال به امیدگل مس رفسنجان نگاه کنید. ۰.۱۰ بدترین آمار تیم ربیعی در لیگ برتر از ابتدا تاکنون است. آن ها حتی در بازی هایی که با اختلاف بیشتر باخته اند، همچون دیدار با گل گهر و بازی با استقلال در هفته نخست و در ورزشگاه آزادی، امید گل بهتری داشته اند.

هفته گذشته نیز دیدیم که امید گل تراکتور با حضور بازیکنانی چون شجاعی، حمزاوی، حاج صفی و عباس زاده، ۰.۴۵ بود که آن هم یکی از بدترین روزهای خط حمله تراکتور محسوب می شد.

منبع آماری: متریکا
همچنین رادوشوویچ نیز با اینکه خطر زیادی روی دروازه اش ایجاد نشد اما در همان چند صحنه، خصوصا جلو آمدن هایش روی سانترهای مس، نشان از روحیه خوب و آمادگی او داشت. حامد لک در بازی های اخیر، خصوصا دربی و بازی با آلومینیوم، عملکرد خوبی نداشت و حتی اگر محروم هم نمی شد، بهتر بود یک بازی را روی نیمکت بنشیند تا باز هم همان حامد لک لیگ قهرمانان آسیا شود. حالا با توجه به آمادگی رادوشوویچ، شاید بد نباشد که لک خطر یک گلر آماده را روی نیمکت احساس کند و با آمادگی بیشتری در ترکیب پرسپولیس حاضر شود.

دوم؛ پرسپولیس حمله می کند، خوب هم حمله می کند.

درست است که پرسپولیس در زدن گل با مشکل مواجه است. اما این گل نزدن ها از روی بد بودن تاکتیک های هجومی نیست. یحیی تیمش به خوبی حمله می کند. تنوع حملات پرسپولیس همچنان بالاست و هر بازی که جلو می رویم، بیشتر نیز می شود. این گل نزنی ها، به کمبود مهره هجومی و تمام کننده ربط دارد و بی دقتی مهره های هجومی فعلی. پرسپولیس امروز بدون مهاجم بازی کرد. تمام مهره های هجومی پرسپولیس، هافبک بودند. قطعا با آمدن مهدی ترابی و عیسی آل کثیر، این مشکل تیم یحیی تاحدود زیادی حل خواهد شد.

در رسانه ها می خوانیم و حتی از زبان گزارشگر بازی نیز شنیدیم که پرسپولیس اقتصادی می برد. اقتصادی بردن برای تیم هایی کاربرد دارد که با کمترین حمله و فشاری موفق به گلزنی می شوند نه پرسپولیسی که هر چند دقیقه یک موقعیت جدی روی دروازه حریف خود ایجاد می کند. به نظر باید گفت که حریفانِ پرسپولیس اقتصادی می بازند. هم در هفته های اخیر و هم در بسیاری از بازی ها از ابتدای فصل، پرسپولیس می توانست با اختلاف چندین گل پیروز میدان شود اما موفق به انجام این کار نشد. به عنوان مثال دیدار با نساجی، استقلال، ذوب آهن، تراکتور و دیدار امروز با مس رفسنجان. تا زمانی که پرسپولیس حمله می کند و برای حمله هایش برنامه دارد، نباید نگران شد. چرا که بالاخره یکی از این حمله ها گل می شود. تیمی که حمله می کند، امید این را دارد که حتی مدافع وسط ۳۹ ساله اش نیز گل بزند.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مهدی شیری پرسپولیس سیدجلال حسینی پرسپولیس سیدجلال حسینی مهدی شیری محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال لیگ برتر رئال مادرید بارسلونا استقلال تهران پرسپولیس تهران لیگ قهرمانان آسیا تیم ملی تیم پرسپولیس یوونتوس لیونل مسی تراکتورسازی تیم ملی ایران تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی سپاهان کارلوس کی روش کریستیانو رونالدو علی کریمی سیامک نعمتی مس رفسنجان بازی ها سرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت رامین رضائیان برابر پرسپولیس صحت دارد؟

ثانیه‌های پایانی نیمه اول ملوان و سپاهان در ورزشگاه سیروس قایقران در حالی با نتیجه یک بر صفر دنبال می‌شد که رامین رضائیان روی اعتراض به تصمیم حسین ظهیری کمک داور مسابقه و توصیه‌ای که او به مرتضی منصوریان داور مسابقه داشت، با کارت زرد جریمه شد، تا در کنار نتیجه که سپاهانی‌ها به شدت از آن ناراحت بودند، خبر تلخ دیگری هم خیلی زود دست به دست شود و آن هم محرومیت رامین رضائیان از بازی بعدی مقابل پرسپولیس به دلیل ۴ کارته شدن بود.

در واقع شاید اگر سپاهان در بازی بعدی با تیمی غیر از پرسپولیس بازی داشت، محرومیت رامین رضائیان اینقدر مورد توجه قرار نمی‌گرفت، اما بلافاصله بسیاری از رسانه‌ها به آن پرداختند.

پس از پایان مسابقه نیز در نشست خبری از مورایس درباره محرومیت رضائیان در بازی با پرسپولیس پرسیدند که سرمربی پرتغالی سپاهان نسبت به آن ابراز بی اطلاعی کرد و تاکید داشت که این موضوع باید بررسی شود.

به همین جهت در پایان مسابقه تماسی با رضا فتاحی سرپرست تیم فوتبال سپاهان داشتیم که او محرومیت رضائیان را تکذیب کرد و بیان داشت که ستاره ملی پوش طلایی‌پوشان با دریافت کارت زرد مقابل ملوان ۳ کارته شده و منعی برای حضور مقابل پرسپولیس در هفته بعدی مسابقات لیگ برتر که پس از برگزاری مسابقات جام حذفی انجام می‌شود، ندارد.

در واقع رامین بسیاری از سایت‌های ورزشی تا پیش از بازی برابر ملوان ۳ کارت زرد به نام رضائیان ثبت کرده‌اند که مقابل پرسپولیس، آلومینیوم و نساجی مازندران بوده است، اما رضا فتاحی می‌گوید مدافع راست سپاهان در مصاف با آلومینیوم که تیم مورایس سه اخراجی داشت و کارت‌های زیادی از سوی وحید کاظمی در این مسابقه داده شد، کارتی دریافت نکرده است.

با این وصف رضائیان با دریافت کارت زرد مقابل ملوان در انزلی ۳ کارته شد و منعی برای بازی مقابل پرسپولیس در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر ندارد.

منبع: ورزش سه

tags # رامین رضائیان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان
  • هنانوف پس از ۱۲۰ روز به ترکیب برمی‌گردد؟
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال
  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • مدافع سابق سرخ‌ها: شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • محرومیت رامین رضائیان برابر پرسپولیس صحت دارد؟