Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@23:44:38 GMT

مقتدا صدر : عادی سازی مناسبات با اسراییل ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۱۱۷۸

مقتدا صدر : عادی سازی مناسبات با اسراییل ممنوع است

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای خبری عراقی " الفرات نیوز"، صدر تاکید کرد : ما عادی سازی روابط با اسراییل را نمی پذیریم و حتی اگر به قیمت جان مان تمام شود، اجازه تحقق یافتن به آن را نخواهیم داد.

وی گفت: ما اجازه بازگشت فساد به نهاد نخست وزیری در عراق را نمی دهیم و در عین حال از جایگاه و موقعیت دولت و موضع آن در مورد نقش سازمان ملل در انتخابات زودهنگام پارلمانی حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر با تاکید بر لزوم تقویت ارتش و پلیس عراق و دفاع از آنها افزود: ما با اقدامات تجاوزکارانه علیه نیروهای امنیتی مخالفیم.

رهبر جریان صدر در این گفت وگوی مطبوعاتی موافقت خود با نظارت سازمان ملل در انتخابات پارلمانی عراق را مشروط به عدم دخالت سایر کشورها در آن دانسته و از این نهاد بین المللی خواست تا رویکرد گفت وگوی فراگیر میان تمامی عراقی ها را در پیش بگیرد.

مقتدا صدر بر حمایت خود از برگزاری تظاهرات اصلاح طلبانه به شرط مسالمت آمیز بودن آن تاکید کرد.

از سوی دیگر «صفاء الموسوی» عضو سابق کمیساریای انتخابات عراق دیروز سه شنبه اعلام کرد که نظارت شورای امنیت بر انتخابات آتی عراق نقض حاکمیت این کشور به شمار می رود.

پیش از این نیز «کاطع الرکابی» عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرده بود که این ائتلاف با نظارت‌های بین المللی بر فرایند انتخابات عراق مخالف است.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرده که از ۷۱ کشور و سازمان بین المللی برای نظارت بر انتخابات این کشور دعوت به عمل آورده است.

وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرده که از شورای امنیت خواسته است تا بر انتخابات پارلمانی در این کشور نظارت داشته باشد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق تاریخ ۱۰/۱۰/۲۰۲۱ مصادف با ۱۸ مهر ۱۴۰۰ را به عنوان روز برگزاری انتخابات در این کشور اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پلیس عراق مقتدی صدر رابطه با اسراییل انتخابات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد مخبر» در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تأکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه‌جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی‌مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تأکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت‌های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می‌اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری‌های بانکی از مهم‌ترین ملزومات در این زمینه است.

نخست‌وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران در زمینه‌های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است