Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران امروز با جمعی از علمای اهل سنت و شیعه، دبیر کل حزب اسلامی و شخصیت‌های اثرگذار در عرصه سیاسی و اجتماعی عراق دیدار کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیت الله رئیسی ضمن ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم عراق، ابراز امیدواری کرد، جامعه اسلامی از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان در مصونیت بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه شناخت دشمن و بصیرت افزایی در جامعه را از وظایف علما دانست و تاکید کرد همه کسانی که در صحنه سیاسی عراق اثر گذارند باید با شناخت دقیق شرایط، نقش خود را در جهت بصیرت آفرینی در جامعه ایفا کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال اختلاف افکنی در جهان اسلام هستند، گفت: جمهوری اسلامی بر راهبرد وحدت و انسجام بین مسلمانان تاکید دارد و همه باید در مسیر تحقق این راهبرد حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: انسجام و همدلی از مهمترین نیاز‌های امروز جهان اسلام است و هرگونه تفرقه برای مسلمین را مضر و همچون سم خطرناکی می‌دانیم.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه جنس کار تکفیری‌ها از همان جنس اقدامات صهیونیست‌هاست، افزود: این گروهک‌ها اسم خودشان را مسلمان گذاشتند و بزرگترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم اخراج آمریکایی‌ها بر اساس مصوبه قانونی مجلس عراق تصریح کرد: تا روزی که آمریکایی‌ها در منطقه باشند، این منطقه امن نخواهد بود چرا که آن‌ها هر جا باشند، شرارت ایجاد می‌کنند.

آیت الله رئیسی مصون‌سازی جوانان و جامعه عراق و تربیت نیروی انسانی و انسان‌سازی را از وظایف فقها و علما دانست.

رئیس قوه قضاییه همچنین یکی دیگر از وظایف علما و روحانیون را خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: باید در کنار توجه به انسان‌سازی برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی به گره گشایی از کار و زندگی مردم هم توجه شود.

رئیسی: لیست زندانیان عفو شده عراقی پس از موافقت رهبر انقلاب آماده شد/تقدیر از میزبانی خوب عراقی ها در مراسم اربعینبرهم صالح: سفر رئیس قوقضائیه ایران به عراق حاوی پیام مهم و ابعاد مختلف استرئیسی در دیدار با سران عشایر عراق: غربی ها عزت و امنیت ملت ما را نمی خواهندالکاظمی: اخراج آمریکایی‌ها تصمیمی کاملا عراقی است/انقلاب ایران تأثیر زیادی بر ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان داشتدرخواست رئیسی از مصطفی الکاظمی برای پیگیری لغو روادید ایران و عراق

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم