Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@00:48:26 GMT

مقصد ظریف بعد از وزارت خارجه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۷۰۸۶

مقصد ظریف بعد از وزارت خارجه

محمد جواد ظریف تاکنون در مواضع علنی خود اصلا تمایلی به نامزدی در انتخابات نشان نداده است. البته او برای پذیرفتن وزارت خارجه یک دولت همسو پیش از این به نوعی ابراز تمایل و آمادگی کرده است. ناطقان: بولتن جهان‌نیوز به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت. سی‌و یکمین شماره این بولتن را در ادامه می‌خوانید:


مقصد ظریف بعد از وزارت خارجه کجاست؟!

محمد جواد ظریف تاکنون در مواضع علنی خود اصلا تمایلی به نامزدی در انتخابات نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته او برای پذیرفتن وزارت خارجه یک دولت همسو پیش از این به نوعی ابراز تمایل و آمادگی کرده است. با این وجود برخی از فعالین سیاسی معتقدند که محمد جواد ظریف علاقه شخصی بیشتری دارد که بعد از وزارت خارجه دوباره به سازمان ملل به عنوان سفیر ایران مشغول به کار شود. برخی دیگر از فعالین سیاسی نیز معتقدند که ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری نهایتا ورود خواهد کرد و اصلاح طلبان و بخشی از اعتدالیون برای ورود او به انتخابات ریاست جمهوری تلاش جدی را آغاز کرده اند.

مراجع تقلید واسطه حضور آیت الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰؟!

باوجود اینکه تاکنون آیت الله رئیسی ورود به انتخابات ریاست جمهوری را با قاطعیت رد کرده ولی برخی از هوادران وی همچنان امیدوار هستند که او برای ۱۴۰۰ وارد رقابت های انتخاباتی بشود. در این میان برخی ناظرین سیاسی نیز حضور آیت الله رئیسی برای انتخابات را از جهت اجماع و انسجام جبهه انقلاب برای  ۱۴۰۰ یک امر لازم می دانند. با این وجود برخی طرفداران آیت الله رئیسی اخیر تلاش دارند که با ارتباط با برخی از مراجع عظام تقلید از آنها درخواست کنند که ورود آیت الله رئیسی به انتخابات ریاست جمهوری را بر او به نوعی تکلیف و مطالبه کنند. این بخش از طرفداران آیت الله رئیسی معتقدند که در صورت مطالبه مراجع عظام تقلید، آیت الله رئیسی به نوعی مکلف به حضور در انتخابات خواهد شد. لازم به ذکر است که عموما مراجع عظام تقلید به صورت آشکار و علنی دعوت و حمایت از چهره ای خاص و مشخص تاکنون در دوره های مختلف ریاست جمهوری نداشته‌اند.

چند درصد مردم فعالیت موشکی و هسته‌ای را به نفع کشور می دانند؟

براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته شده ۷۸ درصد از مردم جامعه فعالیت موشکی و هسته ای را به نفع کشور دانسته‌اند و ۱۲ درصد هم گفته‌‌اند که به نفع کشور نمی دانیم.
منبع: فارس برچسب ها: ظریف ، ناطقان ، وزارت خارجه ، انتخابات ، علنی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ظریف ناطقان وزارت خارجه انتخابات علنی انتخابات ریاست جمهوری آیت الله رئیسی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری‌ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

کد خبر 6090439 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت