Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:10:41 GMT

واکسن کرونا به سبزوار رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۷۸۷۳

واکسن کرونا به سبزوار رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در مرحله نخست عرضه آن در سبزوار، به پزشکان و پرستاران شاغل در بخش مراقبتهای ویژه مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان خط مقدم نبرد کادر درمانی این شهرستان با ویروس کرونا، تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز آموزشی، درمانی واسعی سبزوار بطور خاص فقط بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند.

او افزود: ۹۵ ویال واکسن کرونا، متناسب با شمار کادر درمان مراقبتهای ویژه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در اختیار قرار گرفته است که در طی دو روز کار تزریق دوز نخست آن به افراد مشمول اولویت، تزریق  می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: واکسن اسپوتنیک وی که از روسیه وارد ایران شده است به هر نفر در قالب دو دوز مجزا به فاصله ۲۱ روز از دریافت نوبت نخست آن، تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید

زنگ خطر در خراسان رضوی به صدا در آمد/ موج چهارم کرونا در سبزوار

 مسلم بیان کرد: آن گروه از پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای کادر درمان که بیشترین تماس را برای معالجه با بیماران کرونا را دارند، در نخستین مراحل مراحل عرضه واکسن کرونا آن را دریافت می‌کنند.

 او تصریح کرد: با افزایش روزافزون تعداد شهروندان سبزواری مبتلا به ویروس کرونا و بالارفتن شمار بستری در بیمارستان واسعی این شهر هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی سبوار با آغاز چهارمین دوره اوجگیری شیوع ویرو همه‌گیر روبرو شده است.

این مقام مسئول کاهش توجه عمومی نسبت به دستورات بهداشتی پیشگیرانه  را علت اوجگیری مجدد شیوع ویروس کرونا در سبزوار اعلام و تأکید کرد: تنها راه موثر مقابله با شیوع و انتقال ویروس کرونا و بیماری مرگبار حاصل از آن یعنی "کرونا" بیمارستان نیست بلکه محیط عمومی اجتماع، نوع رفتار بهداشتی مردم در سطح جامعه و مواجهه فیزیکی رو در روی شهروندان نیز مؤثر است.

 مسلم  اظهار کرد: اگر توجه شهروندان سبزواری نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی، حفظ فاصله فیزیکی ایمن در سطح جامعه، حضور نیافتن در اجتماعات و کاهش دورهمی‌های خانوادگی با فوریت، دقت و شدت لازم ارتقاء نیابد و وضعیت به منوال کنونی ادامه یابد، تا اواخر بهمن ماه شاهد بحران عمیق‌تر و گسترده‌تر شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خواهیم بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد