Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-08@13:48:17 GMT

کاهش ۲۶ درصدی پرواز هواپیما در آذر امسال

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۹۳۸۳

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  براساس جداول و نمونه‌های آماری پروازها در فرودگاه‌های کشور در آذرماه ۹۹ نشست و برخاست هواپیماها ۲۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

 

 

در ماه مورد مطالعه، اعزام و پذیرش مسافر نسبت به آذر ۹۸ میزان ۵۵ درصد کاهش داشته است. 

 

 

در آذرماه امسال ارسال و پذیرش بار و پست ۴۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است؛ همچنین پروازهای عبوری نسبت به آذر ۹۸ با کاهش ۵۰ درصدی مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

* کاهش ۴۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در ۴۹ فرودگاه کشور

در ۹ ماهه سال ۹۹ جمعاً در ۴۹ فرودگاه کشور میزان نشست و برخاست هواپیما ۱۸۰ هزار و ۴۶۷ فروند، اعزام و پذیرش مسافر ۱۶ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۳۰۶ نفر و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۲۹ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۴۹ کیلوگرم بوده است که در بخش نشست و برخاست هواپیما در مقایسه با ۹ ماهه سال ۹۸ با کاهش ۳۰ درصدی در بخش اعزام و پذیرش مسافر با کاهش ۴۷ درصدی و در بخش ارسال و پذیرش بار و پست با کاهش ۴۹ درصدی در این ۴۹ فرودگاه کشور مواجه بودیم. 

 

* کاهش ۱۹ درصدی نشست و برخاست در ۷ فرودگاه اختصاصی

همچنین در ۷ فرودگاه اختصاصی کیش، عسلویه، قشم، چابهار، ماهشهر، ماکو و پیام نشست و برخاست هواپیما ۲۲ هزار و ۵۹۸ فروند در ۹ ماهه سال ۹۹ ثبت شد. همچنین در این مدت اعزام و پذیرش مسافر ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۰۴ نفر و ارسال و پذیرش بار و پست ۲۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۱۲ کیلوگرم بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست هواپیما با کاهش ۱۹ درصدی، در اعزام و پذیرش مسافر با کاهش ۳۳ درصدی و در ارسال و پذیرش بار و پست با کاهش ۲۹ درصدی مواجه بوده‌ایم. 

 

 

* نشست و برخاست ۲۰۳ هزار و ۶۵ فروند هواپیما در ۹ ماه از سال 

جمعاً در ۵۶ فرودگاه کشور در ۹ ماهه امسال میزان نشست و برخاست هواپیما ۲۰۳ هزار و ۶۵ فروند، اعزام و پذیرش مسافر ۱۸ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۱۰ نفر و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۵۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۷۶۱ کیلوگرم ثبت شد که نسبت به ۹ ماهه سال ۹۸ با کاهش ۲۹ درصدی در نشست و برخاست، کاهش ۴۵ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و کاهش ۴۶ درصدی در ارسال و پذیرش بار و پست مواجه بوده‌ایم. 

 

* ۱۲۳۲۲ پرواز عبوری از فضای کشور در آذرماه

در بخش پروازهای عبوری، آذرماه امسال ۱۲ هزار و ۳۲۲ پرواز عبوری از فضای کشور انجام شده است که نسبت به آبان‌ماه افزایش داشته‌ایم؛ در آبان ۹۹ میزان پروازهای عبوری از فضای کشور ۱۲ هزار و ۶۸ پرواز عبوری بوده است. 

 

در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته باید گفت با کاهش ۵۰ درصدی پروازهای عبوری مواجه بودیم، در آذر ۹۸ تعداد ۲۵ هزار و ۱۵۵ پرواز عبوری از فضای کشور انجام شد. جمعاً در سه فصل سال (بهار تا پایان پاییز) ۷۶ هزار و ۵۰۹ پرواز عبوری از فضای کشور داشته‌ایم.

 

مشرق

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جام نیوز فرودگاه هواپیما پرواز عبوری از فضای کشور ارسال و پذیرش بار و پست نشست و برخاست هواپیما اعزام و پذیرش مسافر مشابه سال گذشته پروازهای عبوری فرودگاه کشور ۹ ماهه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، افشین دادرس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت تولید و قیمت دام زنده سبک، اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال این نرخ به حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان درمیادین دام رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور شرایط مراتع کشور را خوب دانست و افزود: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی میزان بارندگی که امسال داشتیم از سال گذشته بهتر بوده است و این نوید شرایط خوبی را در مراتع به تولید کنندگان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی و حمایت از تولید داخلی دارد، دورنمای خوبی برای تولیدکننده ایجاد شود که دلگرم به تولید شود و بتواند تولید را در بازار مصرف عرضه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۷ هزار زائر حج از فرودگاه اصفهان
  • فرودگاه شهید بهشتی سالانه ظرفیت پذیرش ۲ میلیون مسافر را دارد
  • حضور بیش از ۲۵ کشور در نمایشگاه کتاب
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • هزینه یک جت شخصی چقدر است؟
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)