Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان به مقامات آمریکایی توصیه کردن که قبل از هرگونه پرحرفی درباره تعهدات هسته‌ای ایران، به فکر بازگشت دولتشان به تعهدات نقض‌شده خود ذیل برجام باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه شب در پیامی توئیتری از مقامات آمریکایی به دلیل پرحرفی درباره تعهدات برجامی ایران آن هم در شرایطی که کشورشان همه تعهدات خود در قبال برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را زیر پا گذاشته است، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ظریف در توئیتر نوشت: «مقامات دولت بایدن بر چه اساسی به حرف زدن درباره پایبندی ایران به برجام ادامه می‌دهند؟ ایالات متحده در ماه مه سال 2018 [اردیبهشت 1397] مشارکت [در برجام] را متوقف، برجام را نقض  و کشورهایی را که قطعنامه شورای امنیت [قطعنامه 2231] را رعایت می‌کردند، مجازات کرد.»

وی ادامه داد: «تا به امروز ایالات متحده دقیقاً همین موضع را حفظ کرده است. قبل از هرگونه پرحرفی، [به تعهدات خود] پایبند شوید.»

ظریف: پافشاری بایدن بر سیاست‌های شکست‌خورده ترامپ شکست‌های بیشتری را برای آمریکا رقم خواهد زدظریف: آمریکا تضمین دهد اقدامات مشابه دولت ترامپ را تکرار نخواهد کردظریف: دولت بایدن سیاست دقیقی درباره برجام مشخص نکرده استظریف: آمریکا باید به پایبندی کامل خود به برجام بازگردد/ بورل نقش هماهنگ کننده برجام را بازی کندظریف: مصوبه مجلس نقض برجام نیست/ آمریکا باید با بازگشت به برجام حسن‌نیت خود را نشان دهد

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای امنیت جوزف بایدن اخبار آمریکا ظریف شورای امنیت جوزف بایدن اخبار آمریکا ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد

عربستان سعودی قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به نمایندگی از گروه کشورهای عربی سازمان ملل با هدف برقراری آتش‌بس در غزه، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «ایندیپندنت عربی» به نقل از «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل نوشت گروه عربی که عربستان طی ماه جاری ریاست آن را بر عهده دارد، در نشست دوشنبه خود درباره این طرح بحث و رایزنی خواهد کرد.

الواصل در ادامه افزود، پیش‌نویس این قطعنامه ممکن است شامل ارائه مجدد درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل به شورای امنیت باشد، چراکه واشنگتن درخواست مشابهی را هفته گذشته وتو کرد.

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد سخنانی در اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارد. وی این سخنان را بسیار مثبت و مهم توصیف کرد.

پیشتر آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد، وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت آمریکا با عضویت کامل آن در سازمان ملل را محکوم و آن را «ناعادلانه و غیرموجه» توصیف کرد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اما از این اقدام آمریکا استقبال کرد و مدعی شد پیشنهاد به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین پس از عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر «هدیه‌ای برای تروریسم» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند