Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@02:57:11 GMT

اروپا باز هم ایران را به نقض برجام متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۶۱۶۴

فرانسه، آلمان و انگلیس با صدور یک بیانیه مشترک، تولید اورانیوم فلزی در ایران را «مایه نگرانی» خواندند و بدون اشاره به نقض عهد‌های مکرر خودشان، ایران را به نقض تعهدات برجامی متهم کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سه کشور اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای ایران امروز (جمعه) با صدور یک بیانیه مشترک بار دیگر اتهام‌‎زنی به تهران در موضوع پایبندی به تعهدات توافق هسته‌ای برجام را تکرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بیانیه مشترک تروئیکای آمده است: «ما دولت‌های فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده (انگلیس) با نگرانی بسیار تاییدیه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که طی آن اعلام شده، ایران در حال تولید اورانیوم فلزی است را نگاه کردیم، اقدامی که نقض برجام است. طبق برجام، ایران متعهد شده که طی ۱۵ سال در زمینه فعالیت‌های تولید یا به دست آوردن اورانیوم فلزی یا تحقیقات و توسعه روی استخراج اورانیوم اقدام نکند».

تروئیکای اروپایی مدعی شدند: «ایران هیچ توجیه معتبری در زمینه فعالیت غیرنظامی (در زمینه برنامه هسته‌ای) در خصوص این اقدامات ندارد؛ اقداماتی که گامی کلیدی در مسیر تولید سلاح اتمی هستند».

آن‌ها در پایان بیانیه ادعایی خود به این بهانه ادعا کردند: «ما قویا از ایران می‌خواهیم بدون هر گونه تاخیری این اقدامات خود را متوقف کند و اقدامات جدیدی در حوزه عدم پایبندی (به تعهدات برجامی) در برنامه هسته‌ای خود برندارد. ایران با تشدید اقدامات خود در زمینه عدم پایبندی (به برجام)، در حال تضعیف کردن فرصت احیای دیپلماسی برای رسیدن کامل به اهداف برجام است».

لفاظی جدید تروئیکای اروپایی و تکرار ادعای عدم پایبندی ایران به برجام در شرایطی انجام شده که فرانسه، آلمان و انگلیس به رغم امضای این توافق و اعلام مکرر تعهدشان به آن، در عمل اقدامی برای اجرای تعهداتشان انجام نداده و فقط خواستار ادامه پایبندی یک طرفه ایران به تعهداتش شده‌اند.   ساز و کار حمایت از مبادلات تجاری موسوم به "اینستکس" به پیشنهاد آلمان، فرانسه و انگلیس، اوایل فوریه سال ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۷) نهایی و ثبت شد؛ اما از آن روز تا به حال هنوز این ساز و کار عملیاتی نشده است. مقر این گروه در پاریس فرانسه است که مدیریت اجرایی آن را آلمان بر عهده دارد و بریتانیا نیز رئیس کمیته نظارت است. برچسب ها: اروپا ، برجام ، نقض برجام

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اروپا برجام نقض برجام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن