Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه سوم دادگاه رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنا، به ارتباط میان اظهارات او در ماه‌ها گذشته و اقدامات حامیانش در حمله به کنگره پرداخت.

روز سوم جلسه دادگاه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در مجلس سنا، حول بررسی ارتباط اظهارات وی با اقدامات عوامل حمله به کنگره گذشت.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، مدیران جلسه استیضاح ترامپ، با استناد به مصاحبه‌ها، ویدئوها و اعترافات پس از بازداشت عوامل حمله به کنگره، بیان داشتند که این افراد به خواست ترامپ دست به این اقدام زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جیمی راسکین» یکی از اعضای ارشد گروه استیضاح درباره لزوم این اقدام با وجود اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ گفت: «اگر او دوباره به دفتر [کار ریاست‌جمهوری] بازگردد، این اتفاق (حمله به کنگره) دوباره رخ می‌دهد، و ما نمی‌توانیم کسی دیگر را به جز خودمان سرزنش کنیم».

«تد لیو» دیگر نماینده دموکرات نیز با ابراز از اتفاقی که ممکن است در صورت شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ رخ دهد، توضیح داد: «من هراسی از حضور ترامپ در [انتخابات] چهار سال آینده ندارم. نگران این هستم که او بعد از حضور [در انتخابات]، دوباره شکست بخورد و آن را دوباره تکرار کند» (جزئیات بیشتر).

خرداد امسال پس از آنکه فرماندار ایالت میشیگان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد، شماری از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره ایالتی میشیگان حمله کردند. چند ماه بعد سیزده نفر به اتهام تلاش برای ربودن فرماندار این ایالت بازداشت شدند.

مدیران جلسه استیضاح وقایع میشیگان و حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ ششم ژانویه را مرتبط دانستند. راسکین در این باره گفت، حوادث میشیگان «نشانه‌ای از شورش پیش رو بود. [حوادث] ششم ژانویه نقطه اوج تاکتیک‌های ترامپ بود نه به انحراف کشیده شدن آن‌ها».

در روز سوم جلسه محاکمه ترامپ به دلیل تحریک به شورش و حمله به کنگره، به اظهارات او و هوادارانش در حمایت از پلیس در برابر جنبش و اعتراضات «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» اشاره شد. ترامپ و هوادارانش در برابر این جنبش، شعار «جان آبی‌پوشان (پلیس) اهمیت دارد» را علم کردند. با این حال به گفته مدیران جلسه استیضاح، حمله هواداران ترامپ به پلیس کنگره نشان داد حمایت ترامپ و هوادارانش از نیروهای پلیس، ادعایی بیش نیست.

نکته جالب در جلسه سوم استیضاح ترامپ از دید یکی از خبرنگاران، خالی بودن یازده کرسی سناتورهای جمهوری‌خواه بود. به گفته سی‌اِن‌اِن دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه نیز کاملاً به روند جلسه بی‌اعتنا بوده و به کارهای شخصی خود می‌پرداختند.

به نوشته این شبکه، یکی دیگر از حواشی دادگاه سوم ترامپ، ملاقات سه سناتور جمهوری‌خواه با وکلای ترامپ بود که پیش از شروع این جلسه رخ داد. «لیندسی گراهام»، «تد کروز» و «مایک لی» در این ملاقات حضور داشته‌اند.

«دیوید شوئن» یکی از وکلای ارشد ترامپ در توضیحی گفت آن‌ها درباره رویه جلسه پیش رو به تبادل نظر پرداختند و چنین کاری، بسیار عادی است.

کروز نیز در این‌باره گفت، این ملاقات فرصتی برای «تبادل نظر» درباره راهبرد حقوقی تیم وکلای ترامپ بود. وی در پاسخ به این‌که آیا از عملکرد این تیم حقوقی رضایت دارد گفت: «فکر می‌کنم نتیجه نهایی این دادگاه استیضاح برای همه کاملاً شفاف است».

طیف گسترده‌ای از سناتورهای جمهوری‌خواه و شخص ترامپ، عملکرد این تیم حقوقی در جلسه روز سه‌شنبه را ضعیف ارزیابی کرده بودند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، ملاقات این سناتورها با تیم وکلای ترامپ می‌تواند ناقض سوگند آن‌ها برای «داشتن موضع بی‌طرف» در استیضاح ترامپ باشد. از سوی دیگر گفته می‌شود، سناتورها به منزله هیأت منصفه دادگاه ترامپ بوده و حق این کار را نداشتند.

تد کروز در پاسخ به این ابهامات، به مقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن پست» اشاره کرد که در آن نوشته شده، سناتورها در جلسه استیضاح حکم قاضی را داشته و هیأت منصفه محسوب نمی‌شوند./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سناتورهای جمهوری خواه حمله به کنگره جلسه استیضاح وکلای ترامپ ن جلسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 آمریکا، در یک مراسم خصوصی جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد.

ترامپ در این مراسم که در عمارت خصوصی وی در پالم بیچ فلوریدا برگزار می شد، دولت بایدن را با پلیس نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

براساس فایل صوتی از این مراسم خصوصی که به دست نیویورک تایمز و واشنگتن پست رسیده، ترامپ می گوید: این افراد دولت گشتاپو را اداره می کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند و به عقیده شان این تنها راهی است که آنها باید برای پیروزی بروند و این واقعا آنها را خواهد کشت. اما این کار من را اذیت نمی کند.

در همین حال آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای عملکرد دولت بایدن را با آخرین اظهارات ترامپ مقایسه و رئیس جمهور سابق را به تکرار لفاظی های فاشیستی، هم نشینی با نئونازی ها و دامن زدن به تئوری های توطئه باطل شده متهم کرد که هزینه آن جان ماموران پلیس کشور است.

در این بیانیه آمده است: جو بایدن مردم آمریکا را حول ارزش های دموکراتیک مشترکمان و قانون، گردهم آورده، دیدگاهی که منجر به بزرگترین کاهش میزان جرایم خشن در 50 سال اخیر در آمریکا شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.  

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپنظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتار‌های نژادپرستانه
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ