Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@02:58:26 GMT

جوانی که با ترویج عشق و محبت به جنگ داعش رفت!

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۸۵۸۸

جوانی که با ترویج عشق و محبت به جنگ داعش رفت!

یک جوان سوری بعد از آنکه به خاطر حمله داعش مجبور به مهاجرت به شهری دیگر شد، برای مقابله با تروریست‌ها به ترویج هنر روی آورد.

به گزارش شریان نیوز،هاروتیون مادارجیان، جوان ۲۳ ساله‌ی سوری، پس از حمله داعش به شهر رقه در سوریه با خانواده‌اش به شهر قامشلی گریخت و در این شهر یک آموزشگاه موسیقی تاسیس کرد.

 

این جوان که در این شهر با نام «هاروت» شناخته می‌شود، پس از مهاجرت اجباری، ادامه تحصیل داد و به تاسیس یک آموزشگاه موسیقی اقدام کرد تا صدای موسیقی را بلندتر از صدای بمب و موشک‌ها به گوش مردمش برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاروت می‌گوید، پس از اینکه داعشی‌ها شهر رقه را به خاک و خون کشیدند، او تصمیم گرفت تا به مکانی امن‌تر بگریزد. هنرمند جوان سوری در آن دوران سخت و هولناک، ۹ ماه برای رسیدن به شهری امن‌تر تلاش کرد و در مکان‌های مختلف سکنی گزید.

هاروتیون مادارجیان درباره شهر قامشلی می‌گوید: چیزی که در این شهر توجه مرا جلب کرده، عشقی است که بین مردم جریان دارد؛ شهر، مردمی دارد که با تنوع فرهنگی مختلف در کنار هم جمع شده‌اند.

او تصمیم گرفته است با تاسیس یک موسسه و آموزش موسیقی به کودکان شهر، این عشق و محبت را میان مردم ترویج دهد.

هنرمند جوان برای شهر رقه که زمانی مرکز فرهنگ و هنر سوریه بود، دلتنگ است، اما می‌گوید داعش این شهر را به شهر مرگ و ویرانی تبدیل کرده و او حالا تمایلی به دیدن شهر در این وضعیت ندارد.

در آموزشگاه هاروت نواختن ساز‌های مختلفی از ویولن تا ساز‌های کوبه‌ای تدریس می‌شود. هاروتیون مادارجیان نمونه‌ای از جوانان موفق سوری است که ثابت کردند در سرزمین‌های جنگ زده هم می‌توان بار دیگر برخاست و ساز زندگی را زیباتر نواخت.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • عکس| عکسی دیده نشده از پیمان معادی در جوانی
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)