Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@00:03:59 GMT

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۸۸۰۵

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از هجدهم تا بیست و چهارم بهمن ۹۹ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
برگزاری راهپیمایی نمادین روز ۲۲ بهمن ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل موتوری و خودرویی در سراسر استان سمنان همزمان با سراسر کشور و واکسینه شدن ۱۵ نفر از پرستاران، پزشکان، به‌کاران و دانشجویان بیمارستان کوثر سمنان در گام اول تزریق واکسن کرونا ویروس در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از مهمترین خبرهای اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: پنج شهرستان استان سمنان در وضعیت زرد کرونایی و ۳ شهرستان در وضعیت آبی از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.
حبیب‌الله خجسته‌پور شامگاه جمعه به خبرنگاران ابراز داشت: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده به وسیله ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شهرستان‌های میامی ، آرادان و سرخه در وضعیت آبی و شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد قرار دارند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: سمنان با داشتن استانداردهای لازم و ۲ طرح ابتکاری مرکز تخصصی کودک و خانواده «کارن» و کتابخانه دیجیتال رنگین‌کمان می‌تواند اردیبهشت ۱۴۰۰، به عنوان دومین شهر ایران، نامزد شهر دوستدار کودک معرفی شود.
رحیم ساکی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین افتتاح مرکز تخصصی کودک و خانواده شهر سمنان با عنوان «کارن» در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۱۵ طرح از سراسر ایران در جشنواره بین‌المللی شهر دوستدار کودک پذیرفته شد که طرح کتابخانه دیجیتال رنگین کمان سمنان یکی از آن‌ها بود و در کتابچه دوستدار کودک یونیسف به طور مفصل و با عکس معرفی شد.
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: وقوع جرایم مربوط به برداشت وجه به صورت غیرمجاز از ابتدای امسال تا پایان دی در استان به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته است.
سرهنگ حسین صادقی عصر یکشنبه در نشست خبری مشترک در سالن اجتماعات شعبه مرکزی بانک ملی استان سمنان ابراز داشت: فعال شدن رمز پویا یکی از دلایل کاهش جرایم سایبری در این حوزه در استان سمنان است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با اشاره به وضعیت خوب استان در زمینه پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی با هماهنگی و همراهی سازمان جهاد کشاورزی، گفت: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در سنددار کردن ماشین‌آلات کشاورزی است.
سرهنگ موسی بزرگی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: پلیس برای پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در نقاط دورافتاده استان سمنان نهایت همکاری را با مالکان ماشین‌آلات دارد.

فرهنگی
دبیر سومین دوره جایزه ادبی آفتاب گفت: ۶۰۰ اثر داستانی از نویسندگان ۱۰ استان کشور به دبیرخانه این دوره ارسال شد.
حامد امامی روز سه شنبه به رسانه ها افزود: استقبال داستان‌نویسان کشور از این دوره جشنواره بزرگ ادبیات داستانی خارج از حد تصور بود، به طوری که تا یک هفته قبل از پایان مهلت ارسال آثار یعنی ۲۲ بهمن بیش از ۶۰۰ اثر داستانی به دبیرخانه دائمی این جایزه ادبی ارسال شد.
سرپرست حوزه هنری استان سمنان گفت: یک رمان و یک اثر خوشنویسی از هنرمندان حوزه هنری استان به اختتامیه بیستمین جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور و سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر راه یافت.
مصطفی حسینی شنبه گذشته به رسانه‌ها ابراز داشت: رمان «کلاه آهنی» نوشته "ویدا اروجی"، از تولیدات کارگاه رمان دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان سمنان در جمع نامزدهای رمان نوجوان بیستمین جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور قرار گرفت.
رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب مکتوب و ۱۱ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس استان سمنان با حضور رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه عکس ها و مطبوعات مربوط به انقلاب به مناسبت دهه فجر با همکاری روابط عمومی شورای اسلامی شهر سمنان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و حوزه هنری استان سمنان در فضای باز ساختمان تاریخی شورای شهر سمنان از دیگر خبرهای مهم فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی
مدیر دانشجویی دانشگاه سمنان گفت: ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان این دانشگاه در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پرداخت شد.
اشکان جبلی جوان روز سه شنبه به رسانه ها افزود: این میزان تسهیلات به حدود  یکهزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه سمنان از محل اعتبارات تخصیص یافته صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: طی تصمیم شورای عالی محیط زیست کشور، منطقه شکارممنوع طالو و شیربند این شهرستان از منطقه شکار ممنوع به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یافت.
علی آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و طرح موضوع در جلسه شورای عالی محیط زیست، منطقه شکار ممنوع طالو و شیربند دامغان با مساحت ۹۰ هزار هکتار با شرایط زیستی بی نظیر به منطقه حفاظت شده تغییر کرد. 

اقتصادی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.
علی تشنه دل روز یکشنبه در دویست و هفتادمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در استانداری افزود: حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۹ به ۴۶۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد.
علی‌ اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان روز دوشنبه در شصت و ششمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سالن اجتماعات کوثر استانداری سمنان گفت: استان سمنان در شاخص کسب و کار در تابستان و پاییز امسال در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد.
معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۶۱۴ میلیارد ریال از دهه فجر سال گذشته تا کنون در توسعه زیرساخت‌های صنعت توزیع برق استان سرمایه‌گذاری شد.
رضا علی‌اصغری روز دوشنبه به رسانه ها افزود: احداث ۱۸۶ هزار متر شبکه فشارمتوسط و فشارضعیف هوایی و زمینی، نصب ۲۸۱ ایستگاه توزیع برق با قدرت ۴۰ مگاوات آمپر، برق رسانی به روستای کلاته میرزا، نصب ۲ هزار و ۱۲۲ دستگاه سرچراغ روشنایی معابر و برقراری ۱۰۵ انشعاب برق ویژه اشتراک های چاه آب کشاورزی، از اقدامات توزیع برق استان سمنان از بهمن سال گذشته تاکنون است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت با نرخ ۱۲ درصد برای تامین کود و سم کشاورزان خرده پا در استان تامین اعتبار شد.
علی کیومرثی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۵۰ درصد از سهمیه تسهیلات اختصاص یافته به استان سمنان برای افراد دارای کشاورز کارت تاکنون جذب و پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان گفت: عملیات اجرایی طرح‌های این شرکت به مناسبت دهه فجر انقلاب با اعتباری بیش از ۹۷۴ میلیارد ریال آغاز شد.

سید علی اکبر صباغ روز یکشنبه با اشاره به دستاوردهای ایجاد زیرساخت های بخش انرژی الکتریکی در استان سمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به رسانه ها افزود: اقدامات خوبی در تمام شهرهای استان به منظور تامین برق مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی از سوی شرکت برق منطقه ای سمنان انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شرکت‌های بخش داروهای دامپزشکی در استان ۹۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به منظور تامین بخشی از نیاز کشور وارد کردند.
حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سه شرکت بخش داروهای دامپزشکی در استان سمنان این میزان واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را وارد کردند.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی در استان سمنان گفت: ۶‌ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان از ابتدای امسال تاکنون از سوی این بانک در استان پرداخت شده است.
احمد بهکارمرام عصر یکشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات شعبه مرکزی بانک ملی استان سمنان ابراز داشت: این میزان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۷ هزار و ۴۳۶ متقاضی در استان سمنان پرداخت شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان گفت: ۲۰ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان از ابتدای سال ۹۹ تا پایان دی به چرخه تولید بازگشت.
حسن آل‌بویه روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: احیای این واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان سبب ایجاد ظرفیت بیش از ۶۸۰ شغل شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: تا کنون ۸۸ درصد از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان محقق شد.
اسماعیل غنیان روز سه شنبه به رسانه ها گفت: از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تعهد اشتغال سال ۹۹ در استان سمنان بر اساس گزارشات سامانه رصد اشتغال تاکنون ۹ هزار و ۹۱۸ نفر شغل در بخشهای مختلف اقتصادی استان ایجاد شده است.
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای تحقق طرح‌های حمایتی این وزارتخانه از کسب‌وکارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان درنظرگرفته شد.
سید یاسر حسن پور روز سه شنبه در اولین نشست کارگروه وام وجوه اداره شده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود: دستورالعمل‌ها و طرح های حمایتی وزارت ارتباطات با اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده این وزارتخانه و همچنین تسهیلات سرمایه در گردش و شرکت‌های نوپا برای حمایت از کسب و کارهای حوزه فاوا استان اجرایی می شود.

برچسب‌ها بسته خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرداری سمنان ویروس کرونا سمنان واکسیناسیون اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرداری سمنان بسته خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرداری سمنان ویروس کرونا سمنان واکسیناسیون اشتغال زایی اخبار کنکور استان سمنان در هفته گذشته شنبه به رسانه ها میلیارد ریال تسهیلات گفت و گو با ایرنا حوزه هنری استان استان سمنان گفت استان سمنان روز سه شنبه ماشین آلات پرداخت شد توزیع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خبرهای امیدبخشی که ندا قاسمی بازیگر «نون خ» آرزو دارد بگوید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • (ویدئو) خبرهای امیدبخشی که ندا قاسمی بازیگر «نون خ» آرزو دارد بگوید
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل