Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تبعیضی بین تهران و سایر شهرها نباید باشد، گفت: این مسائل نیاز به بازنگری دارد و باید در سیاست‌ها بازنگری شود و نیاز به دولتی کارآمد و مسئولیت‌پذیر داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تایباد، محسن رضایی ظهر امروز در یادواره شهدای تایباد در محل دانشگاه پیام نور این شهر اظهار داشت: امیدوارم مرزبانی شما غیورمردان همچنان ادامه یابد و شاهد برکات بیشتری برای نظام اسلامی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امنیت و بقای ایران در پرتو از خودگذشتگی حاصل شده که اگر نبود نه تنها امنیت، که وطن و سرزمین هم نداشتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امنیت و هویت ما مرهون خون شهدا است بیان کرد: در 40 سال اخیر تابلوی عظیمی از خودگذشتگی را شاهد بوده‌ایم؛ جوانانی که داوطلبانه اعلام آمادگی برای جانفشانی داشته‌اند. ملت ایران سرمایه‌گذاری برای این نظام و انقلاب صورت داده است.

رضایی افزود: در برخی شهرستان‌ها خانواده چهار یا سه شهید داریم که بیانگر یک اراده بزرگ است؛ ملت ایران تصمیم بزرگی برای خودش، اسلام و نظام گرفته و این سرمایه‌گذاری بیانگر این است که ملت ایران قصد و آرمان بزرگی دارد و به سادگی از این مسیر کنار نمی‌رود و دشمنان ما نیز از این مهم دچار خوف شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل و صهیونیسم علف‌هایی هرز در منطقه هستند افزود: آنها حق دارند که از صدای انقلاب ایران بترسند زیرا منافع آنها را به خطر انداخته، این صدا در ایران اسلامی صدای عزت مسلمین و برادری در جهان اسلام و پیشرفت و روی پای خود ایستادن است.

فیلمی از لحظه اعلام رمز عملیات والفجر 8 توسط برادر محسن رضاییرضایی: بی‌توجهی به گلایه مردم از بانک و بورس به اعتماد عمومی ضربه می‌زندرضایی: بسیج در چارچوب بیانیه گام دوم، تحول آفرینی کند

رضایی اظهار داشت: آنها سال‌ها به غارت منافع جهان اسلام پرداخته‌اند اما ملت ایران قصد بزرگی کرده‌اند و امروز یک رویارویی میان ملت ایران و غارتگران بین‌المللی ایجاد شده است. منطق ملت ایران این است که از عزت خود دفاع کند.

وی گفت: بخشی از راه را طی کرده‌ایم و در ادامه رویارویی باید همه ملت ایران همگام باشند؛ امروز روز تقسیم غنائم نیست که عده‌ای فرصتها را میان خود و فامیل خود تقسیم کنند؛ امروز روز حرکت و جهاد است و باید راه شهدا را ادامه دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید منافع ملی را نادیده گرفت و منافع فردی را جایگزین کرد؛ باید حرکت خود در اقتصاد و فرهنگ و فناوری را ادامه دهیم. از مسئله مرزنشینان ما غفلت شده است در حالی که باید این شهرها جزو ثروتمندترین شهرها باشد و نمونه‌اش همین شهرستان تایباد است که بازارچه مرزی و گمرک فعالی دارد و با افغانستان و هرات ارتباط دارد و باید وضعیت فرق داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اینها چه ارتباطی با تحریم‌های آمریکا دارد؟ با 15 کشور مهم منطقه باید تجارت داشته باشیم و تحریم‌ها هیچ اثری روی اینها ندارد زیرا هیچکس نمی‌تواند مانع زندگی دوجانبه ملت‌ها شود و غفلت بسیار بزرگی در این زمینه صورت گرفته است.

رضایی ادامه داد: توجه به شهرهای مرزی به عنوان یک سیاست مهم باید ساری و جاری شود و دولت در این زمینه پیشقدم شود و بخش خصوصی نیز باید پای کار بیاید. شیعه و سنی با یکدیگر برادر هستند و تبعیضی بین تهران و سایر شهرها نباید باشد. این اقدام سبب مهاجرت شده است.

وی گفت: این مسائل نیاز به بازنگری دارد و باید در سیاست‌ها بازنگری شود و نیاز به دولتی کارآمد و مسئولیت‌پذیر داریم و چه خوب است که دولت در همان ماه‌های اول نسبت به کاستی‌ها عذرخواهی کند و نه در ماه‌های آخر. مردم ولی نعمت ما هستند و نباید از موضع بالا و قدرت صحبت کرد.

رضایی بیان کرد: نیاز به تحول و دولت کارآمد و قوی و مسئولیت‌پذیر داریم که به مردم خدمت کنند. از راه خدمت به مردم می‌شود به خدای متعال رسید.

وی افزود: گمرک دوغارون باید شبانه‌روزی شده و جزو گمرک‌های مهم شود که در اقتصاد شرق کشور اثرگذار باشد. صنایع تجاری و بسته‌بندی بسیار مهم است. دیپلماسی آب با کشورهای منطقه باید به عنوان یک اولویت از سوی دولت دنبال شود. سیاست ما با کشورهای همسایه تقابل نیست و مبتنی بر همسایگی است و می‌توان یک کمربند طلایی اقتصادی با کشورهای منطقه در راستای مدیترانه شکل داد.

رضایی بیان کرد: همه دنیا می‌دانند که آمریکا 10 سال دیگر در منطقه نیست و طبیعی است که با چنین شرایطی در مسیر همکاری کشورهای منطقه سنگ اندازی کنند. اینها دنبال ادامه غارت منافع خود هستند و ملتهای اسلامی باید قدر موقعیت‌ها را بدانند.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیت پذیر داریم ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهروز همتی، در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها از نتایج، کیفیت و انجام آزمایشات پزشکی در سطح آزمایشگاه‌های کشور، جهت آگاهی افکار عمومی، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی چه در بخش دولتی یا خصوصی به واسطه صدور جواب کتبی جزو مراکزی هستند که عملکرد شفافی داشته و این عملکرد قابل راستی آزمایی است و آزمایشگاه در قبال صدور جواب باید پاسخگو باشد.

وی گفت: نتیجه هر آزمایش باید در خروجی هر دستگاه وجود داشته باشد و ما از این خروجی به نام سند یاد می‌کنیم. در واقع از لحظه پذیرش درخواست آزمایش و اینکه توسط چه فردی خونگیری انجام شده، توسط چه دستگاه یا دستگاه‌هایی آزمایش انجام شده و توسط چه کسی آزمایش تحویل بیمار شده همگی مستند و قابل رهگیری و اثبات بوده و هر گونه مخدوش بودن آنها می‌تواند مورد بررسی و شکایت قرار گیرد.

همتی افزود: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی کشور تحت نظارت ادارات امور آزمایشگاه‌های استان‌ها بوده و در سال چند بار در خصوص استقرار استاندارد‌های سخت گیرانه ایزو ۱۵۱۸۹ که از سال ۱۳۸۶ اجباری شده است، مورد بازرسی قرار می‌گیرند و تمدید پروانه آزمایشگاه‌ها منوط به استقرار این الزامات است.

وی ادامه داد: این استاندارد‌ها تمامی آیتم‌های را که در انجام آزمایش‌ها دخیل هستند مانند پذیرش، جواب دهی، قیمت‌های اعلام شده توسط دولت، انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت در بخش‌های مختلف، ایمنی فضا و تجهیزات، استخدام و آموزش پرسنل و بسیاری از موارد دیگر را شامل می‌شود.

رئیس انجمن ای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران یادآور شد: از چند سال پیش که پذیرش نسخ به صورت کاغذی حذف شده و پذیرش به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، آزمایش توسط پزشک درخواست داده شده و توسط آزمایشگاه‌ها ثبت می‌شود و این درخواست قابل دخل و تصرف نیست.

همتی تاکید کرد: امروزه حدود ۸۰ درصد آزمایش‌های درخواستی بیماران به صورت آنلاین بوده که در سایت بیمه‌های پایه نیز همزمان ثبت می‌گردد؛ بنابراین امکان صدور جواب‌هایی که ضروری نباشد وجود ندارد.

وی همچنین گفت: از طرفی در سال‌های اخیر جهت افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی تعداد زیادی از آزمایشگاه‌ها وارد فرآیند اعتبار بخشی داوطلبانه شده‌اند. بدین صورت که آزمایشگاه‌ها خود را به صورت داوطلبانه طی فرآیند سخت گیرانه‌ای مورد ممیزی نهاد اعتبار بخشی قرار می‌دهند.

همتی بیان داشت: به رغم اینکه سالانه میلیارد‌ها جواب توسط آزمایشگاه‌های کشور صادر می‌گردد، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در بین گروه‌های مختلف پزشکی دارای کمترین شکایت در نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند.

وی افزود: جهت حفظ و افزایش کیفیت، آزمایشگاه‌ها سه نوبت در سال توسط نهاد‌های کنترل کیفیت خارجی مورد پایش قرار گرفته و نتایج این ارزیابی‌ها نیز توسط ادارات امور آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس الزامات ۱۵۱۸۹ آزمایشگاه‌ها مکلفند بسته به نوع آزمایش، نمونه‌های بیماران را برای مدت مشخصی نگهداری کنند و اگر ادعایی مبنی بر عدم نمونه گیری و وجود نمونه در آزمایشگاه صورت گیرد این ادعا کاملاً قابل بررسی است و وجود نمونه در آزمایشگاه قابل اثبات می‌باشد.

وی تاکید کرد: ذکر این نکته قابل توجه است که به رغم تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و بالا رفتن قیمت ارز، آزمایشگاه‌ها در تلاشند تا کیفیت خدمات خود را حفظ کنند. از آنجا که نتایج آزمایش‌ها ۷۰ درصد در تصمیم گیری بالینی تأثیر دارد، آزمایشگاه‌ها تمامی تلاش خود را در ارائه یک جواب درست و قابل قبول معطوف داشته، زیرا معتقدند که افزایش کیفیت خدمات و ارائه به موقع و درست آن تأثیری انکار ناپذیر در سلامت بیماران داشته و از طرفی موجب کاهش هزینه بیماران و نظام سلامت خواهد شد.

همتی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوانی که آزمایشگاه‌های کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، صحبت‌هایی که در خصوص نتایج آزمایشگاه‌ها می‌شود، علاوه بر اینکه زحمات ۶۰۰۰ آزمایشگاه تشخیص طبی در کشور را زیر سوال می‌برد بلکه بازرسی و نظارت ادارات امور آزمایشگاه‌های کشور و بیمه‌ها را نیز زیر سوال خواهد برد.

رئیس انجمن ای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران افزود: در شرایط سختی که آزمایشگاه‌ها با آنها روبرو هستند آزمایشگاهیان ترجیح می‌دهند که آزمایشگاه‌های خود را تعطیل کنند تا به کار‌های خلاف روی بیاورند و ما شاهد آن هستیم که هر ساله تعدادی از آزمایشگاه‌ها به دلایل اقتصادی درخواست تعطیلی آزمایشگاه خود را به کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم اساتید گرامی هنگام مصاحبه‌های خود با اشراف بیشتری موضوعات را تجزیه و تحلیل کنند و اگر مشکلی وجود دارد از طریق مجاری قانونی با آن برخورد کرده و موضوعات را به شنیده‌ها و حدسیات واگذار نکنند و صحت و سقم آن را بررسی نمایند. زیرا درج این گونه مطالب موجب کدورت خاطر مسئولین فنی و بیش از هزاران پرسنل آزمایشگاه خواهد شد. قابل ذکر است که پرسنل و مسئولین آزمایشگاه‌ها در دوران کرونا با از خود گذشتگی و تلاش فراوان در ساخت کیت‌های تشخیصی، نمونه گیری و انجام آزمایش‌ها و حتی کمک در امر واکسیناسیون سهم بزرگی در کنترل بیماری کووید ۱۹ داشتند که قابل ستایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند