Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@17:46:42 GMT

گمرک فاروج آماده ارائه خدمات صادرات زعفران است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۳۶۵۰

گمرک فاروج آماده ارائه خدمات صادرات زعفران است

مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: با راه اندازی دفتر گمرک در فاروج، دروازه شرقی استان؛ زمینه ارائه خدمات صادرات محصولات از جمله زعفران فراهم شده است.

«جواد جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: پیگیری های راه اندازی گمرک تخصصی زعفران در سال 97 انجام شد و با راه اندازی دفتر در دروازه شرقی استان این امکان محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل گمرک خراسان شمالی افزود: راه اندازی این دفتر با همکاری بخش دولتی و خصوصی رقم خورد و چهار میلیارد ریال برای اجرای فیبر نوری و خرید تجهیزات در قالب این مشارکت هزینه شد.

 

وی با اشاره به ارز آوری بالای زعفران گفت: با توجه به این ویژگی، رویکرد صادرات این محصول منافع اقتصادی بالایی دارد و در این دفتر برای تحقق این هدف، زمینه فراهم است.

 

جعفری، با اشاره به اینکه دفاتر گمرکی بر اساس قابلیت مناطق در صادرات و واردات ایجاد می شود، گفت: البته رویکرد صادراتی این دفتر که در مزرعه سبز خرم واقع در روستای برگرد شهرستان فاروج راه اندازی شده، محدود به زعفران نیست و این واحد آماده خدمات رسانی به همه واحد های تولیدی در کنار زعفران  است.

 

راه اندازی دفتر گمرک، مصوبه نخستین نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی امسال در ۱۸ فروردین به میزبانی فاروج بود اما با گذشت ۹ ماه از تصویب این طرح، همچنان ۶ کیلومتر تا راه اندازی آن راه است.

 

راه اندازی این دفتر در سال 96 از سوی فرماندار وقت شهرستان فاروج پیشنهاد شد.

 

داشتن رتبه نخست فاروج در سطح زیر کشت زعفران در استان زمینه ساز تصویب ایجاد نمایندگی گمرک شرق استان برای توسعه این حوزه در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان در فروردین سال 97 شد تا جزییات اجرایی شدن آن از سوی دستگاه های مرتبط بررسی و عملیاتی شود.

 

این دفتر با رویکرد گمرک تخصصی زعفران مقرر به راه اندازی در یکی از واحدهای صنعتی فعال در شهرستان که دارای دفتر صادرات و واردات بود، شد که این واحد، در صادرات رب گوجه فرنگی نیز فعال است.

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: صادرات زعفران شهرستان فاروج امام جمعه فاروج گمرک زعفران راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود