Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:35:16 GMT

نظارت بر بیش از ۲۰۰۰ واحد صنفی ابرکوه با ۲ بازرس

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۴۲۷۸

نظارت بر بیش از ۲۰۰۰ واحد صنفی ابرکوه با ۲ بازرس

ایسنا/یزد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابرکوه گفت: ابرکوه دارای بیش از دو هزار واحد صنفی است که تنها دو بازرس بر آنها نظارت دارند و این تعداد بازرس برای این حجم از واحدهای صنفی شهرستان ناکافیست.

این روزها بحث رقابت خیارسبز با موز در قیمت، تفاوت قیمت میوه از یک مغازه تا مغازه دیگر و همچنین گرانی بی‌حد و مرز میوه در ابرکوه بسیار داغ شده و مردم در فضای حقیقی و مجازی دائماً از مسئولان خواستار رسیدگی به این وضعیت نامطلوب و نظارت بیشتر بر بازار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موضوعات مورد گلایه مردم مربوط به تفاوت قیمت میوه‌های با کیفیت یکسان است به طوری که بعضاً این اختلاف را بین ۷ تا ۱۰ هزار تومان نیز اعلام می‌کنند و معتقدند که نظارت کافی بر قیمت‌ها وجود ندارد و اگر هم نظارت باشد، برای فرد متخلف یا گران‌فروش جریمه مختصری در نظر گرفته می‌شود که ظرف چند ساعت با حضور چند مشتری جبران می‌شود و به‌ هیچ‌وجه بازدارنده نیست.

«سید مسعود میرحسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا پیرامون این مطالبه مردمی، اظهار کرد: علل تفاوت قیمت یک محصول در واحدهای صنفی مختلف، متعدد است به عنوان نمونه تامین میوه یا کالا می‌تواند از میادین و بازارهای شهرهای مختلف انجام شود که طبیعتاً به خاطر کیفیت و بعد مسافت شاهد تفاوت قیمت‌ یک کالای مشابه خواهیم بود.

وی با تأکید بر این که درصد مجاز سود برای میوه‌فروشی‌ها ۳۵ درصد است، تصریح کرد: قطعاً میوه‌فروشی که اقلام خود را از میدان یزد تهیه می‌کند، با فردی که همین میوه را از میدان اصفهان و یا شیراز تهیه می‌کند، قیمت‌های برابری ندارند.

میرحسینی خاطرنشان کرد: از طرفی اداره صمت شهرستان تنها دو بازرس دارد که باید بر بیش از دو هزار واحد صنفی نظارت داشته باشند و شاخصه‌هایی همچون نصب برچسب قیمت، بررسی فاکتور خرید و فروش، صدور صورت‌حساب، کم‌فروشی، گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و احتکار را مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان این که این تعداد بازرس برای شهرستان ناکافیست، ادامه داد: در شرایط عمومی بازرسی‌ها به صورت حداقل دو هفته یک‌بار در هر ماه یا هر زمان شکایتی از سوی شهروندان اعلام شود، انجام خواهد شد ولی در ایامی همچون عید نوروز، شب یلدا و ماه رمضان نیز نظارت‌ها تشدید و بعضاً به صورت گشت‌های مشترک انجام می‌شود.

رئیس اداره صمت ابرکوه با بیان این که تخلفات اصناف از جمله گران‌فروشی و نصب نکردن برچسب قیمت، کم‌فروشی و سایر تخلفات براساس قانون نظام صنفی کشور مصوب سال ۹۲، بررسی و پس از ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی برای افراد حکم صادر می‌شود، اضافه کرد: البته برخی گرانی‌ها مربوط به شهرستان نبوده و مشکلی است که در سراسر کشور وجود داشته و کنترل آن در توان یک اداره در شهرستان نیست.

وی ابراز کرد: از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه ۹۹ بیش از چهار هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهرستان صورت گرفته و بیش از ۲۴۰ مورد پرونده تخلف از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور صورت‌حساب و درج قیمت توسط اداره صمت تکمیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

میرحسینی اضافه کرد: از ابتدای مهر امسال تاکنون نیز بازرسی‌های اصناف در قالب ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا انجام شده و همچنان ادامه دارد که در این مدت تعداد ۹۲ واحد صنفی به علت تخلف از مصوبات ستاد نامبرده پلمب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت معدن و تجارت واحد صنفی ابركوه تفاوت قیمت واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!

حالا تقریبا ۱۶ سال از آن روزی که ترانه «تنهاترین عاشق» را بنام فریدون فروغی با صدای بلند گوش می‌دادیم، می‌گذرد که سر و کله خواننده اصلی این قطعه پیدا شده است!

به گزارش ایسنا، حکایت «سعید فلاح» حکایت آدم‌هایی است که استعدادشان را فریاد زده‌اند اما کسی نه آنها را دیده و نه شنیده است. شاید اگر در روی پاشنه درستش چرخیده بود او الان روی صحنه بود و مردم برای خرید بلیت کنسرتش صف می‌کشیدند اما روزگار برایش چیز دیگری خواست،‌ او الان کارمند بیمارستان است، خواننده نیست و تال همین چند روز پیش کسی حرفش را باور نمی‌کرد که او خواننده و ترانه‌سرای قطعه «تنهاترین عاشق» باشد.

او وقتی نوجوان بوده در میوه‌فروشی پدرش کار می‌کرده است و آنجا عاشق دختری می‌شود که هر روز از جلوی میوه‌فروشی رد می‌شده است. این عشق به هردلیلی ناکام و ناتمام می‌ماند و سعید وقتی سال ۱۳۸۷ به خدمت می‌رود به یاد آن عشق قدیمی ترانه‌ای می‌نویسد و آن را اجرا می‌کند.

قطعه «تنهاترین عاشق» به سرعت هیت می‌شود و از تاکسی و پاساژ و مجتمع تجاری سر در می‌آورد و این خواننده جوان نمی‌تواند به مخاطبانش ثابت کند که خواننده واقعی این قطعه اوست اما اپیزود جدید برنامه «صداتو» که از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود،‌ او را به همه مردم معرفی کرد.

در این ویدئو می‌توانی جزئیات ماجرا را بببینید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند