Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گمرک در خصوص انفجار تانکر گاز در مرز ایران و افغانستان گفت: این انفجار در محوطه گمرک اسلام قلعه افغانستان رخ داده و هنوز دلیل انفجار مشخص نیست.

روح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص حادثه انفجار در مرز ایران و افغانستان گفت: ساعت ۱۲:۳۰ تانکر گاز در گمرک اسلام قلعه افغانستان روبروی گمرک دوغارون ایران بعد از نقطه صفر مرزی در محوطه گمرک اسلام قلعه افغانستان به دلیل نامعلوم منفجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظاهرا آتش به سایر کامیون ها سرایت کرده و تا این لحظه آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

سخنگوی گمرک در ادامه گفت: گمرکات خراسان رضوی نیز پیگیری هایی از معاون پلیس امنیتی خراسان رضوی داشته است تا در صورت لزوم بالگرد، تیم های امدادی، اطفای حریق و بهداشت و درمان به منطقه اعزام شود.

لطیفی تاکید کرد: گمرک دوغارون ورودی هاب مرزی را بازگشایی کرده است تا کامیون‌های حاضر در منطقه به سمت خاک ایران هدایت شوند و آسیب کمتری ببینند.

وی افزود: به پرسنل گمرک نیز دستور داده شد فاصله بیشتری از محل حادثه بگیرند تا در صورت سرایت آتش آسیبی نبینند.

سخنگوی گمرک تصریح کرد: کامیون‌های حامل گاز و سوخت در حال هدایت هستند تا منطقه را ترک کنند و سایر کامیون‌ها نیز در پاسگاه ۱۷ شهریور که بیش از پنج کیلومتر با محل انفجار فاصله دارد، مستقر می‌شوند.

لطیفی از تجار درخواست کرد تا اطلاع ثانوی ارسال محموله صادراتی را به تاخیر بیاندازند.

وی در خصوص تلفات این حادثه گفت: هنوز اطلاعاتی مبنی بر خسارات جانی این حادثه در دسترس نیست و امیدواریم این حادثه تلفاتی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: پرداخت ۸ میلیون دلار برای واردات صابون در سال جهش تولید!

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی گمرک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل گفته است قرار است یک محموله کمکی این کشور که شامل‌ ۵۳۶ تُن آرد ویتامین‌دار می شود، به شمال افغانستان انتقال داده شود.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل گفت انتقال این محموله آرد در چهارچوب تحقق سهم اصلی این کشور در نهاد سازمان جهانی غذا (WFP) طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، اکثریت مردم از گسترش فقر در کشور به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین حال، بانک جهانی به‌تازگی گفته است چشم‌انداز اقتصادی افغانستان هنوز نامشخص است و خطر رکود حداقل تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

به گفته این بانک، فقدان رشد تولید ناخالص داخلی همراه با کاهش راه‌های تامین مالی خارجی برای مخارج خارج از بودجه، تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصادی کشور ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • (ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • درخواست استاندار جدید لرستان برای خودداری از نصب بنر تبریک
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان