Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور ایران در ردیف‌های اول تهیه واکسن کرونا قرار گرفته است و هیچ‌گونه نگرانی از لحاظ تامین واکسن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا به امروز سه موج سنگین شیوع کرونا را در کشور شاهد بوده‌ایم، افزود: موج سوم این ویروس به تازگی کاهش یافته که برای این اتفاق بسیار زحمت کشیده شده است و مردم، اصناف، دولت و تمامی اقشار مختلف مردم سختی‌های زیادی را برای این مهم تحمل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: کرونا، ویروس بسیار سرکش و پیچیده‌ای است که از هر روزنه‌ای استفاده می‌کند و در روزهای اخیر شاهد هستیم که میزان ابتلای این بیماری رو به افزایش بوده که موجب نگرانی مسئولان و مردم شده است.

گویا گفت: اگر برای موج بعدی شیوع این بیماری، حساب‌شده و کارشناسی‌شده ورود نکنیم با چالش‌ها و سختی‌های زیادی با توجه به فرارسیدن عید نوروز مواجه خواهیم شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت افزود: شخصیت ویروس کرونا این است که مدام تغییراتی را به وجود آورده و سیستم دفاعی بدن را از بین ببرد.

وی با اشاره به کشف ویروس جهش‌یافته در یک روستای آبیک و اقدامات انجام‌شده برای مهار آن توضیح داد: اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی بسیار شدیدی برای اطرافیان نفر فوت‌شده انجام شده است و امیدواریم این پیشگیری‌ها منجر به کنترل شیوع این بیماری شود.

این مسئول گفت: قرنطینه روستایی که فرد فوت‌شده در آنجا اشتغال و اسکان داشته است باید با جدیت هرچه بیشتری دنبال شود چراکه هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی افراد آن روستا و در نهایت جلوگیری از شیوع ویروس به شهرهای دیگر نیست.

گویا افزود: در کنترل و پیشگیری از این بیماری هیچ گونه کوتاهی صورت نگرفته و تمامی موضوعات براساس دستورالعمل‌های شدید انجام شده است.
 

کد خبر 584743 برچسب‌ها سلامت وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران