Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، به‌تازگی رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که توافق صورت‌گرفته میان شیخ حمد بن‌ خلیفه آل نهیان، از خاندان حاکم ابوظبی، با موشه خوگگ، صاحب باشگاه «بیتار اورشلیم» لغو شده است.

 

برخی از گزارش‌ها به لغو توافق اشاره نکرده و نوشته‌اند که قرارداد تا دوره‌ای نامعلوم معلق شده است.

 

شاهزاده اماراتی دو ماه پیش در برابر دوربین‌ها توافقنامه با صاحب این باشگاه را برای خرید ۵۰ درصد از سهم باشگاه در برابر سرمایه‌گذاری بیش از ۹۲ میلیون دلار در یک دوره ده‌ ساله امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به ‌نوشته روزنامه اسرائیلی «داوار»، موشه خوگگ مدعی شده که تصمیم لغو توافق از سوی او و در پی بررسی‌های صورت‌گرفته در فدراسیون فوتبال اسرائیل گرفته شده و گزارش‌های دیگر در این باره «اخبار جعلی» است.

 

برخی رسانه‌های اسرائیل گفته‌اند که در هفته‌های بعد از امضای توافق، در مورد میزان ثروت واقعی شاهزاده حمد بن خلیفه آل نهیان تردیدهایی ایجاد شده بود.

 

روزنامه اقتصادی «دِمارکر» ماه گذشته گزارش داد که فدراسیون فوتبال اسرائیل تحقیقاتی را در مورد وضعیت مالی شاهزاده اماراتی انجام داد و معلوم شد که او چند شرکت غیرفعال را در فهرست ثروت خود قید کرده و با بازرگانانی که در مظان فساد و پولشویی هستند، تعامل دارد.

 

هنوز واکنشی از سوی امارات درباره لغو توافق با «بیتار اورشلیم» منتشر نشده است. شیخ حمد بن خلیفه دو ماه پیش گفته بود «هیجان‌زده است از این‌که عضوی از یک باشگاه پرافتخار در شهری مهم مانند اورشلیم(بیت‌المقدس) باشد که پایتخت اسرائیل و یکی از مقدس‌ترین شهرهای جهان است».

 

این باشگاه که هواداران آن عمدتاً حامیان بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر و رهبر حزب حاکم لیکود، هستند که بیشتر به‌خاطر عملکرد مسئولان و دیدگاه‌های نژادپرستانه هواداران آن شهرت دارند.

 

به گزارش رادیو فردا، باشگاه «بیتار اورشلیم» در تاریخ ۸۵ ساله خود، برخلاف سایر باشگاه‌های اسرائیلی، هرگز بازیکن عرب به خدمت نگرفته است.

 

این باشگاه زمانی نیز که چند فوتبالیست مسلمان از مناطقی مانند چچن، حوزه بالکان یا نیجریه را استخدام کرد، آن‌ها را عملاً به تغییر نام اسلامی خود تشویق کرد تا از جمله نام «محمدعلی» در استادیوم طنین‌افکن نشود.

 

شماری از هواداران باشگاه عضو گروهی به نام «لافامیلیا» هستند که سال‌ها برای جلوگیری از ورود بازیکنان عرب به باشگاه و حتی برای ممانعت از ازدواج یهودیان با اعراب تلاش می‌کنند.

 

امارات به تازگی توافق سیاسی دوجانبه لغو ویزای گردشگران با اسرائیل را نیز در حالی که هنوز اجرا نشده بود، تا اواسط تابستان آینده، معلق کرد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امارات فوتبال اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد

 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

 

گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده 

منابع رسانه‌ای از تصمیم گیری نهایی ارتش رژیم صهیونیستی برای انتخاب یکی از ۲ گزینه توافق برای تبادل اسرا و یا حمله زمینی به رفح طی روزهای آتی خبر دادند.

 روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد طبق برآوردها در ارتش به زودی درباره توافق تبادل اسرا و یا حمله به رفح تصمیم گیری می‌شود.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل پس از تکمیل مقدمات عملیات رفح، تخمین می‌زند که ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوب نوار غزه یا معامله تبادل اسرا با حماس تصمیم‌گیری خواهد شد.

این گزارش در حالی است که رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند رژیم صهیونیستی در خصوص توافق تبادل اسیران با خروج نیروهای خود از کریدور «نتزاریم» به عنوان بخشی از آنچه آن را انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات خواند، موافقت کرد.

کانال عبری زبان «کان» گزارش داد حماس خواستار شفاف سازی و تضمین در خصوص اجرای خواسته‌های اساسی خود مانند آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی از غزه است.

شبکه سراسری «کان» گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دومین بار تصمیم گرفته عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه را با افزایش فشارهای بین‌المللی و تلاش برای دستیابی به توافقی جدید در مورد تبادل اسرا با مقاومت فلسطین در غزه به تعویق بیندازد.

هیات حماس قاهره را ترک کرد

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که هیات حماس قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر درباره طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا، ترک کرده است.

 منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس قاهره را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه باز می‌گردد.

این در حالی است که احسان عطایا عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلأهای اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود: این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی، گفت: مفاد برگه پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابراین من دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

پیش تر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت که جنبش حماس پیش‌نویس پیشنهادی رژیم صهیوینستی برای انجام مذاکرات آتش‌بس که قرار است در پاریس برگزار شود را دریافت کرده است.

ادامه حملات هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک دانشگاه اسلامی در منطقه «معن» در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران کردند.

منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه هم حمله کردند.

اسرائیل با ۲ ریسمان توافق مبادله اسرا و حمله به رفح بازی می‌کند

«رونن برگمن» تحلیلگر مسائل امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل چاره ای جز تن دادن به خواسته های حماس به منظور دستیابی به توافق مبادله اسیران ندارد. تداوم جنگ به مرگ اسیران اسرائیلی نزد حماس می‌انجامد. درحال حاضر تلاش می‌شود که اسرائیلی‌ها قانع شوند که حمله به رفح سبب تغییر موضع حماس به علت فشار نظامی منجر می‌شود. این برداشتی است که چندی قبل نادرست بودن آن مشخص شد.

این تحلیلگر که روابط قوی با مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دارد، به نقل از یکی از منابع دست اندرکار در مذاکرات مربوط به آتش بس و تبادل اسیران افزود: «اسرائیل مذاکراتی را برای آزادی اسیران در غزه انجام نداد و اگر این کار را واقعا انجام داده بود خیلی وقت پیش اسیران به تل آویو بر می‌گشتند. در ابتدا ما را قانع کردند که عملیات زمینی اسیران را برمی‌گرداند در حالی که به طور قطع به یقین می‌دانیم که حماس قبل از حمله شروط قابل قبولی را برای ما تعیین کرده بود، اما پس از شکست اولین توافق در پنج ماه پیش، سران سیاسی و نظامی مدعی شدند که حمله به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه سبب خواهد شد که حماس کوتاه بیاید و امتیاز بدهد اما در واقع عکس آن رخ داد و حماس شروطی سخت‌تر از آنچه آماده پذیرش آن بود برای ما گذاشت. الان هم می‌گویند که اگر به شهر رفح در جنوب غزه حمله کنیم، اسیران آزاد خواهند شد و اما تردید زیادی درباره اینکه اسیران اسرائیلی پس از حمله به رفح زنده بماند، وجود دارد. شعار نتانیاهو درباره پیروزی مطلق در عمل دیوانگی مطلق است».

برگمن در ادامه نوشت: اسرائیل با دو ریسمان توافق مبادله و حمله به رفح بازی می‌کند. در کابینه و مراکز امنیتی یقین حاصل شده که ساعت برملا شدن حقیقت بسیار نزدیک شده است تا همه، دروغ پردازی تصمیم گیرندگان نظامی و سیاسی و آنچه را به دروغ تحویل افکار عمومی دادند، بدانند. اهداف جنگ علیه نوار غزه مبنی بر غلبه بر حماس و آزادی اسیران محقق نخواهد شد. ارتش از اواسط ژانویه به بعد عملیات نظامی انجام نداده است.

 

دیگر خبرها

  • یدیعوت آحارانوت: موج ضد اسرائیلی به خاور دور رسیده است
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • شرط یحیی السنوار برای توافق با اسرائیل؛ رسانه صهیونیستی فاش کرد
  • تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود