Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:11:24 GMT

حاج قاسم تربیت شده مکتب زورخانه است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۹۰۵۶

حاج قاسم تربیت شده مکتب زورخانه است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهرعلی باران چشمه سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاح زورخانه خاتون آباد شهربابک، ضمن تشکر از دست اندرکاران ساخت افتتاح این زورخانه گفت: زورخانه با حسینیه فرقی ندارد؛ چراکه بدون وضو کسی وارد زورخانه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کسانی که برای ساخت مسجد، حسینیه و زورخانه سرمایه گذاری می‌کنند، بدون شک ماندگار خواهند بود و برایشان باقیات و صالحاتی محسوب خواهد شد.

باران چشمه با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه زورخانه علاوه بر محل ورزش، مکانی برای ورزش معنوی هم محسوب می‌شود، تصریح کرد: در حقیقت زورخانه جای عبادت و محلی برای اخلاق پروری و جوانمردی است.

سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران به عکسی از نوجوانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: سردار دل‌ها خودشان به عینه عنوان کرده اند که تربیت شده مکتب زورخانه هستند و این امر بیانگر آن است که درس زندگی و بسیاری راه و روش‌ها را می‌توان در زورخانه‌ها یاد گرفت.

باران چشمه به اهمیت این ورزش از دیدگاه بزرگان دین پرداخت و از والدین خواست: فرزندان و نونهالان را به این ورزش تشویق کنند؛ چرا که این ورزش نه تنها ورزش جسم است؛ بلکه پرورش دهنده روح ایثار، پهلوانی و رحم و مروت است.

او با بیان بیان مکتب زورخانه، انسان سازاست، گفت: زورخانه را می‌توان مکتب جوانمردی‌های مولا امیرالمومنین و از خودگذشتگی‌های حضرت ابوالفصل العباس دانست.

باران چشمه با قدردانی از خدمات خیران به ویژه کسانی که برای احداث این زورخانه تلاش کرده اند، افزود: این منطقه معدن نعمت است و خیران بیشتری را می‌طلبد تا شاهد افتتاح زورخانه‌های مجلل‌تر و بهتری باشیم.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی باران چشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان