Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:58:42 GMT

فرزندان حاج قاسم در تماشاخانه مدرسه انقلاب/ داستان اعتماد! +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۰۴۴۰

فرزندان حاج قاسم در تماشاخانه مدرسه انقلاب/ داستان اعتماد! +فیلم

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری فارس - تعلیم و تربیت: هر سال قبل از شروع دهه مبارک فجر، دانش‌آموزان انجمن اسلامی مهیای برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب می‌شوند و با خلاقیت خودشان در چارچوبی که از قبل برایشان پیش‌بینی شده برای برپایی نمایشگاه تدارک می‌بینند. البته با توجه به شرایط موجود در کشور به جهت شیوع بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مدیریت بیماری کرونا و همچنین تعطیلی اکثر مدارس، برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در بسیاری از مدارس امکانپذیر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس نهمین دوره جشنواره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با تأکید بر مأموریت اصلی «روایت» و تکیه بر عنصر مهارت، تولید محتوا و نشر حداکثری برگزار می‌شود.

بهمن ماه هر سال فرصتی بی‌بدیل برای آشنایی، بازخوانی و مرور و بررسی اهداف و آرمان‌های  بلند انقلاب اسلامی است؛ ایامی که مقارن با سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب شده است و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به دلیل اهمیت فهم خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش‌آموزان کشور، نهمین دوره جشنواره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب  را بر اساس چارچوب محتوای بیانیه گام دوم انتخاب کرده است.

بر همین اساس، محور اصلی محتوای جشنواره مدرسه انقلاب، متن گفتمان ایران قوی ناظر به بیانیه گام دوم است. اهداف برگزاری جشنواره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب شامل «تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی، جهانی، تمدنی انقلاب اسلامی»، «تقویت بینش دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آنها به مبانی اسلام و انقلاب»، «بسترسازی جهت ایجاد گفتمان ملی ایران قوی مبتنی بر بیانیه گام دوم»، «هم افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل‌های دانش‌آموزی» و «داستان اعتماد(تجربه مذاکره و بدعهدی مستکبرین)» است.

* برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب تا 30 بهمن

برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب همچنان تا 30 بهمن در فضای مجازی ادامه خواهد داشت البته در برخی موارد مانند مناطق آبی که برخی مدارس دایر است یا در برخی مراسم‌ها در دهه فجر، نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب به صورت حضوری دایر شد که ما هم از فرصت استفاده کردیم و به سراغ دانش ‌آموزان رفتیم.

زینب رمضانی دانش آموز پایه یازدهم رشته معارف دبیرستان فیض کاشانی می‌گوید: برای اسم غرفه، برای اینکه مردم در انقلاب نقش داشتند و تشکیل دهنده انقلاب خود مردم بودند، مردمی بودن انقلاب را به عنوان موضوع انتخاب کردیم.

وی ادامه می‌دهد: در این روزهای کرونایی، تلاش کردیم مطالب را از طریق مربی‌مان، پدر و مادر و جست‌وجو در اینترنت البته سایت مرجع، جمع آوری کنیم.

معصومه نصرالله زاده دانش آموز پایه دهم رشته ریاضی دبیرستان ولیعصر اظهار می‌کند: تلاش می‌کنیم که فعالیت‌های تشکیلاتی و فرهنگی‌مان به درسمان لطمه نزند؛ اول خوب درسمان را می‌خوانیم و سعی می کنیم از زمان‌مان به خوبی استفاده کنیم.  

* باید به علم بیشتر بها دهیم

شقایق اسدزاده دانش‌آموز پایه دوازدهم رشته انسانی دبیرستان فجر است که بیان می‌کند: نام غرفه ما این است که علم و عملت زمین نماند؛ معتقدیم که در شرایط تحریم و حالا هم کرونا، باید بیش از پیش به علم بها دهیم و به عبارت دیگر انقلاب علمی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه برای مدرسه و درس و مشقم کم نمی‌گذارم، ادامه می‌دهد: ما باید تلاش زنجیره جهاد علمی قطع نشود و کشورمان همواره به سمت پیشرفت گام بر دارد. 

* دانشم در مدرسه انقلاب افزایش پیدا می‌کند

ساناز نوابی دانش‌آموز پایه یازدهم رشته تجربی دبیرستان فاطمیه می‌گوید: اینکه چرا برای نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، شروع به فعالیت کردم به این دلیل است که دوست داشتم از زمانم مفید استفاده کنم و در مدرسه انقلاب هم دانشم افزایش پیدا کرد و هم در رقابت دوستانه‌ای شرکت کردم.

ساجده شوکتی‌نیا دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان فاطمیه اظهار می‌کند: راستش کرونا نگذاشت که امسال آنطور که دوست داشتیم، در فعالیت‌های فرهنگی و تشکیلاتی مدرسه حضور پیدا کنیم و دوست نداشتیم که این فرصت مدرسه انقلاب را هم از دست بدهیم.

همانطور که عنوان کردیم بچه‌ها تا 30 بهمن فرصت دارند که آثارشان را به نمایش بگذارند اما آثار باید در کجا به نمایش گذاشته شوند؛ علی صفدری مسؤول دبیرخانه مدرسه انقلاب به خبرنگار فارس می‌گوید: بیشترین جایی که دانش آموزان حضور دارند، شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) است و اولویت اول ما انتشار آثار در «شاد» است. هر مدرسه کانال ارتباطی با والدین و دانش‌آموزان دارد که معتقدیم اولین انتشار آثار دانش‌آموز در کانال «شاد» مدرسه خودش باشد.

وی اضافه می‌کند: بعد از آن، سامانه عقیق متعلق به انجمن اسلامی دانش‌آموزان مدنظر است که تخصصی به اثرها نگاه می‌شود و امتیاز می‌دهند. مرحله سوم هر کانال و گروهی است که دانش‌آموز در آن عضو است یعنی کانال خانوادگی ، دوستان و ... است.

البته دانش‌آموزان می‌توانند آثارشان را پیام‌رسان های #بله و #ایتا @madrese_enghelab
@madrese_enghelab2 و ارسال کنند.

هر روز هم از هر استان یک اثر از مدارس پسرانه و یک اثر از مدارس دخترانه به انتخاب اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان‌ها جهت ارزیابی توسط دانش آموزان در کانال شاد بارگذاری می‌شود و به بهترین آثاری که توسط دانش آموزان انتخاب می‌شود به تفکیک جنسیت به تعداد اعضای گروه تولید کنند، اثر «کتاب از چیزی نمی ترسیدم» اهدا می‌شود.

نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۳ گروه شامل «روایت اول شخص» که خود دانش‌آموز روایت می‌کند، «دوم شخص» که تعهدات و پیمان‌هایی که دانش‌آموز می‌بندد و «سوم» شخص که پرسشگری از مسؤولان با رویکرد ظرفیت‌های استانی است، پیش‌بینی شده است. 

اول شخص ۴ عنوان شامل «دشمن را بشناسیم»، «قوی باشیم»، «تحریف را شکست دهیم، تحریم می‌شکند» و «نقش من در گام دوم» است. بخش دوم به موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص دارد که نقش نوجوانان در خونخواهی حاج قاسم و  دختران در مکتب حاج قاسم اختصاص دارد و همچنین موضوع دیگر به شهید فخری زاده اختصاص دارد که «علم و عملت زمین نماند»، نام دارد و در نهایت بخش سوم شامل «آرزوی دست یافتنی»، «از آخر، اولیم» و «شاد» است.

رادیو انقلاب

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تعلیم و تربیت دانش آموزان انقلاب اسلامی خلاقیت نمایشگاه های مدرسه انقلاب برگزاری نمایشگاه دانش آموز پایه بیانیه گام دوم دانش آموزان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی سیاهکالی مرادی در بازدید از آموزش عملی میدان تیر دانش آموزان استان قزوین در تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: امسال در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی بیش از ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در میدان تیر حضور پیدا خواهند کرد و آموزش نظامی خواهند دید.

وی افزود: این آمار ۶ هزار دانش آموز پسر است که آموزش خود را در میدان تیر تیپ ۸۲ سپاه استان خواهند دید و همچنین ۴ هزار دانش آموز دختر که در سالن‌های شبیه سازی سلاح آموزش خواهند دید.

این مسؤول تاکید کرد: در کنار آموزش نظامی با حضور مربیان مجرب، آموزش‌های اعتقادی و بصیرتی نیز برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088016

دیگر خبرها

  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است