Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@03:16:14 GMT

خیز جدید کرونا در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۱۵۳۸

خیز جدید کرونا در پایتخت

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، تازه ترین تغییرات بیماری کووید ۱۹ در پایتخت را تشریح کرد. ناطقان:  علیرضا زالی، گفت: کرونا ویروس‌ها، از ویروس‌های جهش‌پذیری هستند و با گذشت حدود یک سال از آغاز شیوع کووید ۱۹ باید در عرصه جهانی در انتظار جهش‌های متفاوتی از ویروس باشیم.




وی ادامه داد: بنابراین بروز جهش انگلیسی و سایر جهش‌ها، اتفاقی عجیب و قریب نیست و طبیعتاً نخستین نیست و آخرین جهش هم نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زالی گفت: تاکنون جهش‌های ثبت شده کووید ۱۹ حاکی از افزایش سرایت‌پذیری است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه به هر حال هم در کشور ما و هم سایر کشورها به دلیل ماهیت پیچیده این ویروس باید در انتظار جهش باشیم که این جهش می‌تواند در درون کشور و یا بیرون مرزها باشد، گفت: نمونه‌های کرونا ویروس‌ها در برزیل، آفریقای جنوبی، انگلستان، آرژانتین و مکزیک سرشاخه‌هایی از بروز جهش در عرصه جهانی به شمار می‌رود.

زالی افزود: نکته بسیار مهم این است که به رغم تمام این جهش‌های ویروسی، کماکان اصول پروتکل‌های بهداشتی مانند شستن دست‌ها و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مقابل ویروس‌های جهش یافته پاسخ می‌دهد و منجر به پیشگیری از ابتلاء خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین این پروتکل‌ها تغییر نیافتنی است و در هفته‌های اخیر ما شاهد تغییر در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بودیم؛ بنابراین لازم است استراتژی سختگیرانه‌تری در رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: شرایط فعلی ما در تهران به گونه‌ای نیست که به دی‌ماه شبیه باشد. افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری، بالا بودن موارد تست مثبت، حاکی از این است که در بهمن ماه، گونه متفاوت‌تری از چرخه ویروس را شاهد هستیم که می‌تواند نشان دهنده بارقه‌های شکل‌گیری خیز جدید بیماری باشد.

وی گفت: اگر خیز چهارم را در تهران و سایر استان‌ها شاهد باشیم ممکن است، سرعت انتقال، سرایت و ابتلاء به مراتب از امواج قبلی بیشتر باشد. کما اینکه دامنه گرفتاری در موج سوم به مراتب بیشتر از بیماری اول و دوم بود.

زالی افزود: تاکنون فقط ۷ مورد ابتلاء به ویروس انگلیسی در استان تهران شناسایی شده‌اند. اثبات این نوع ویروس اقدامی آزمایشگاهی است.

وی گفت: همچنین فردی که هفته گذشته بر اثر کرونا انگلیسی فوت شد، به بیماری زمینه‌ای مبتلا بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: متأسفانه در طول دو هفته اخیر بیشتر موارد بستری در بیمارستان، اعضای یک خانواده بودند یا مراودات نزدیک خانوادگی داشتند. علاوه بر اینکه هنوز مطالعه مُتقنی در خصوص اینکه این ویروس جهش یافته تا چه میزان به پروتکل‌های درمانی پاسخ می‌دهد، وجود ندارد، باز هم باید تمام استراتژی‌ها معطوف به پیشگیری باشد.
منبع: مهر برچسب ها: خیز ، کرونا ، ناطقان ، تهران ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خیز کرونا ناطقان تهران بیماری فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ویروس ها جهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۲ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6097759

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت