Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@03:53:23 GMT

درمان خشکی و ترک لب با استفاده از ۵ روش خانگی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۶۳۵

لب هایتان دائما خشک می شوند و ترک می خورند؟

ظاهر خشک و ترک خورده لب هایتان آزارتان می دهد و اعتماد به نفستان را کم کرده است؟

سطح لب هایتان خشک و پوسته پوسته شده و رژ لب به خوبی روی لبتان پخش نمی شود؟

خشکی لب ها موضوعی است که برای بسیاری از ما در طول شبانه روز پیش می آید، این خشکی در موارد حادتر باعث پوسته پوسته شدن و گاها ترک و خونریزی لب ها می شود که اصلا خوشایند نیست و ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و اعتماد به نفس فرد را می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله هم برای خانم ها و هم برای آقایان پیش می آید.

اگر یک خانم باشید و لب هایتان پوسته پوسته و خشک شده باشد، در هنگام آرایش لب ها خواهید دید که رژ لب به خوبی روی لب قرار نمی گیر و هر کاری کنید پوسته های لب از میان رژ لب بیرون زده و ظاهر بدی ایجاد می کنند. اما چاره کار چیست؟ حتما محصولاتی تحت عنوان بالم لب به گوشتان خورده است.

انواع بالم های لب برای مرطوب کردن بافت لب طراحی و تولید شده اند و می توانید یکی از آن ها را در کیفتان داشته باشید و هر وقت که احساس کردید لبتان خشک شده، از آن استفاده کنید.

اما بالم لب به طور پایه ای و اساسی خشکی لب را درمان نمی کند و محصولی کاملا موقتی است. اگر می خواهید خشکی لب ها را ریشه ای درمان کنید، با این مطلب از الانزا همراه شوید. ما در این نوشتار شما را با 5 روش خانگی درمان خشکی و ترک لب آشنا خواهیم کرد.

 

1- نوشیدن آب را فراموش نکنید

نوشیدن آب شاید امری ساده به نظر آید، اما بسیاری از ما در طول روز به دلیل مشغله های کاری از نوشیدن به اندازه آب غافل می شویم. اما بایستی بدانید که یکی از مهم ترین دلایل خشکی لب ها، نبودن میزان کافی آب در بدن است که به صورت علائم بیرونی از جمله خشکی لب ها خود نمایان می شود. پس به میزان کافی مخصوصا در فصل های گرم سال آب بنوشید.

 

2- از اسکراب روغن نارگیل و روغن نعناع استفاده کنید

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و دو قاشق غذاخوری شکر را خوب باهم مخلوط کرده، سپس 8 قطره روغن نعناع را به مخلوط قبل اضافه کنید. در انتها نصف قاشق غذاخوری روغن دانه انگور را به این ترکیب اضافه کنید. سپس اسکراب به دست آمده را به حالت دورانی روی لب زده و خوب ماساژ دهید. این کار را تا 3 دقیقه انجام داده و بعد لب ها را با آب ولرم بشویید. بعد از رسیدگی به بافت و ظاهر لب ها، می توانید به سراغ آرایش موهایتان بروید و با استفاده از انواع اکسسوری مو ظاهر جذابی به موها و استایلتان بدهید.

3- از چای سبز استفاده کنید

برای این منظور نیاز به یک چای سبز کیسه ای دارید. یک چای سبز کیسه ای را داخل یک ظرف آب قرار داده و یک درب روی آن گذاشته و اندکی صبر کنید. سپس کیسه چای سبز را تا 2 دقیقه روی کل لب کشیده تا پوسته های لب به آرامی نرم و جدا شوند. این کار علاوه بر جدا کردن پوسته های مرده و نرم و لطیف کردن لب ها، به موجب وجود آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در ساختار چای سبز، تسکین دهنده و التیام بخش است.

 

4- از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

ژل آلوئه ورا که داخل آلوئه ورا قرار دارد در رطوبت رسانی به لب ها و جلوگیری از خشکی لب ها نقش به سزایی دارد. توجه داشته باشید که از ژل طبیعی آلوئه ورا استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای این منظور ژل موجود در وسط پوسته آلوئه ورا را خارج کرده و با استفاده از دست تمیز یا یک براش تمیز آن را به سطح لب زده و چند دقیقه صبر کنید؛ سپس لب ها را با آب ولرم بشویید. تکرار این روش دو بار در هفته می تواند مطلوب و کارساز باشد. بعد از اینکه بافت لب هایتان احیا و ترمیم شد می توانید برای آرایش از انواع مداد لب و رژ لب استفاده کنید.

6- لب هایتان را با اسکراب خانگی لایه برداری کنید

لایه برداری لب ها را فراموش نکنید. زمانی که لب ها خشک می شوند، روی سطح لب ها پوسته پوسته می شود؛ در واقع لایه ای از پوست مرده روی سطح لب قرار می گیرد که به طور ناخودآگاه این پوسته ها را با دندان جدا می کنید و همین امر خود به تنهایی روند بهبودی را به تعویق می اندازد. بنابراین بهتر است که لب ها را لایه برداری کنید. لایه برداری لب ها موجب می شود در صورتی که قصد استفاده از انواع بالم لب را هم دارید، مواد بالم لب به خوبی جذب بافت لب شده و در زمان کوتاهی فرایند رطوبت رسانی انجام شود. اگر قصد استفاده از بالم لب را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ساخت بالم لب خانگی در محله الانزا را بخوانید و خودتان در خانه یک بالم لب طبیعی بسازید.

برای لایه برداری از انواع اسکراب های لب می توانید استفاده کنید. می توانید سک اسکراب لب خانگی بسازید و لب هایتان را لایه برداری کنید.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را خوب باهم مخلوط کرده، سپس دو قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق غذاخوری آب ولرم را به مخلوط قبل اضافه کنید. سپس این اسکراب را به حالت دورانی روی کل سطح پوست لب زده و ماساژ دهید. این کار را تا 2 دقیقه انجام داده و بعد لب ها را با آب ولرم بشویید.

 

جمع بندی

در این نوشتار شما را با چند روش خانگی برای درمان خشکی، ترک و پوسته های لب آشنا کردیم.

علاوه بر روش هایی که ذکر شد، می توانید انواع محصولات بالم و مرطوب کننده های لب را در قسمت آرایش لب فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده و خریداری کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: استفاده کنید قاشق غذاخوری لایه برداری پوسته پوسته خشکی لب ها لب هایتان آلوئه ورا پوسته ها چای سبز آب ولرم بالم لب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی

ناسا گازی را در مریخ شناسایی کرده است که «تولید شده توسط موجودات زنده روی زمین» است و دانشمندان را در مورد آنچه ممکن است در این سیاره سرخ پنهان شده باشد، گیج کرده است.

مریخ نورد کنجکاوی جریان پیوسته‌ای از گاز متان را از دهانه گیل کشف کرد که در زمان‌های مختلف روز ظاهر می‌شود و به صورت فصلی در نوسان است.

تیم تحقیقاتی معتقد است که متان می‌تواند در زیر نمک سخت شده پنهان شده و تنها زمانی که دمای مریخ افزایش می‌یابد یا زمانی که کنجکاوی بالای پوسته حرکت می‌کند، از آن خارج می‌شود.

روی زمین، این مولکول ساده که از یک اتم کربن و چهار اتم هیدروژن تشکیل شده است، معمولاً نشانه حیات است.

به نظر می‌رسد نقطه‌ای که گاز متان در دهانه گیل از آن بیرون آمده تنها نقطه‌ای در سیاره سرخ بوده که کنجکاوی در آن گاز را کشف کرده است.

دانشمندان آزمایش‌هایی را برای شبیه سازی شرایط خاک مریخ در آزمایشگاه انجام دادند تا بفهمند چه اتفاقی ممکن است در واقعیت بیفتد. آن ها کشف کردند که در طول یک دوره طولانی، نمک‌ها (پرکلرات ها) از اعماق سطح سنگی و غبارآلود سیاره یا آنچه به عنوان "رگولیت" شناخته می‌شود، خارج می‌شوند.

"پرکلرات‌های سمی" در یخ به دام افتاده در زیر سطح مریخ فراوان هستند. با تبخیر تدریجی یخ، بخار نمکی فیلتر شده و بخشی از آن را جا می‌گذارد.

هنگامی که مقدار کافی نمک در سنگ جمع می‌شود، نوعی پوسته یا صدف ایجاد می‌کند.

دانشمندان نوشتند: در مریخ، چنین فرآیندی می‌تواند به طور طبیعی در یک دوره زمانی طولانی در مناطقی از یخ‌های کم عمق رخ دهد، و ممکن است نمک کافی در لایه بالایی برای تشکیل پوسته جمع شود.

با بالا آمدن بخار نمک، گاز متان با منشا ناشناخته (تاکنون) نیز بالا می‌رود. این می‌تواند از "نوعی ارگانیسم زنده" ناشی شده باشد، یا می‌تواند ناشی از فرآیند‌های زمین شناسی در زیر سطح مریخ باشد که برای دانشمندان نامرئی باقی مانده است.

این مطالعه در مجله JGR Planets منتشر شد.

منبع: دیلی میل

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟