Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:46:18 GMT

ترمز افزایش قیمت لوازم خانگی کشیده شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۶۹۶

ترمز افزایش قیمت لوازم خانگی کشیده شده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: تا پایان سال جاری به هیچ عنوان شاهد افزایش قیمت لوازم‌ خانگی نخواهیم بود و خوشبختانه در عرصه تولیدات داخلی به خودکفایی رسیده‌ایم و مردم نیز از تولیدات داخل به خوبی استقبال می‌کنند.

رضا رزقیان، در گفت وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: با توجه به توان خرید مردم، فروش ما نسبت به سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و متاسفانه اکنون بازار دچار رکود خاصی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر همکارانمان با سود یک یا دو درصد کالاهارا به فروش میرسانند. محدودیت‌های کرونایی آسیب‌های زیادی به صنف ما وارد کرده و امسال حدود ۱۰ درصد از مغازه‌های لوازم خانگی ریزش داشتند.

وی با تاکید بر اینکه «افزایش قیمت‌ کالاهای خارجی باعث خودکفایی و رشد ما در بستر تولیدات داخلی شده است»، تصریح کرد: اکنون بسیاری از تولیدات داخلی ما از نظر کارایی و کیفیت با کالاها و برندهای خارجی برابری می‌کند و استقبال مردم نیز از کالاها و تولیدات داخلی بیشتر شده است. ما از نظر تولیدات داخلی هیچ کمبودی نداریم و برندهایی مثل پاکسیما،هیمالیا،الکترواستیل و... تمام کالاهایشان را با کیفیت و ضمانت به مشتری‌ها ارائه می‌دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد همچنین گفت : شرکت‌های تولیدکننده داخلی بعضی‌هایشان ۱۰ درصد و بعضی دیگر پنج یا ۶ درصد روی کالاها تخفیف اعمال کرده‌اند و بعضی از فروشگاه‌های بزرگ ما برای تشویق مردم به خرید کالاهای داخلی، کارت‌های هدیه با شرایط‌های ویژه در نظر گرفته‌اند. اکنون نیز بیشتر شرکت‌ها جشنواره فروش با تخفیفات ویژه اعلام کرده‌اند.

47 درصد افزایش تولید داخلی ماشین‌های لباسشویی

رزقیان در خصوص پیشرفت تولیدات داخلی کشور ادامه داد:ما امسال در تولید ماشین‌های لباسشویی حدود ۴۷ درصد افزایش تولید داشته‌ایم. یک شرکت بزرگ در قم، تولیدی بالغ بر ده نوع ماشین لباسشویی دارد که تمام  این تولیدات با ضمانت، کیفیت و خدمات عالی است. به طوری که در اتحادیه تا کنون کسی نتوانسته عیبی روی تولیدات داخلی‌مان بگذارد. مردم نیز از خرید کالای داخلی به شدت استقبال می‌کنند، ما در زمینه تولید داخلی درحال رسیدن به خودکفایی هستیم و شرکت‌های تولیدکننده داخلی روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در رابطه با قیمت کالاهای خارجی بیان کرد: قیمت کالاهای خارجی نیز تا کنون حدود 8  الی ۱۰ درصد کاهش داشته است، مثلا قیمت یک ماشین‌لباسشویی خارجی که در گذشته ۳۰میلیون تومان بود، اکنون به ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

رزقیان همچنین افزود: نظارت‌ها بر افزایش یا کاهش قیمت‌ها بسیار جدی و به صورت روزانه انجام می‌شود، ما تا آخر سال جاری دیگر به هیچ عنوان افزایش قیمت نداریم و سازمان صمت و سازمان حمایت به هیچ عنوان مجوز دریافت افزایش قیمت‌ها را تا پایان سال نخواهد داد.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قیمت لوازم خانگی تولیدات داخلی افزایش قیمت لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.

تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.

این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.

در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی ۳۴ سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند؛ بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد