Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شرایط قبل از آغاز خرید کالا‌های اساسی مانند گندم و دانه روغنی کلزا را مطلوب دانست و گفت: تاکنون نیازسنجی هر کدام از شهرستان‌ها باتوجه به میزان سطح زیر کشت این ۲ محصول از سوی کمیته خرید استان به عمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: امسال ۶۴۷ هزار هکتار از مزارع خوزستان زیر سطح کشت ۲ محصول استراتژیک کشور قرار گرفته که با وجود رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه  تنها ۱ درصد از این افزایش مربوط به کاشت گندم بوده و این موضوع بیانگر استقبال خوب کشاورزان خوزستانی در زمینه تولید گیاه کلزا در استان است.

جهان نژادیان با ارائه گزارشی از نحوه برنامه ریزی و گام‌های تعیین شده از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و همچنین عملکرد خرید تضمینی امسال این اداره کل خواستار اراده جمعی مسئولان ذیربط برای رفع نواقص احتمالی و برنامه ریزی آغاز بکار مراکز خرید بر اساس جدول زمانبندی شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با ابراز خرسندی از عملکرد مناسب کلیه عوامل مرتبط در طول خرید گندم و کلزا  گفت: امسال برای اولین بار است که با پایان یافتن فصل خرید به سرعت کار انتقال محصولات از مراکز خرید به سیلو‌های استاندارد به اتمام رسید و علاوه بر آن موفقیت چشم گیری نیز در خصوص بستن حساب‌های خرید گندم و دانه روغنی کلزا بدست آوردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده عمل کردیم و امیدواریم تا قبل از شروع فصل برداشت به آمادگی کامل رسیده و بتوانیم برگ زرینی دیگر در کارنامه موفق خوزستان ثبت کنیم.

او بیان داشت: جلساتی در خصوص میزان تولید و سرعت برداشت بسیار کوتاه در خوزستان با حضور رئیس جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، معاونین و سایر مدیران شهرستان‌ها برگزار شد وهمچنین ثبت نام کشاورزان جدید در سامانه پهنه بندی، تامین کمباین و سوخت آن، آماده سازی مراکز خرید و دعوت از مسئولان بانک کشاورزی و شرکت‌های حمل و نقل مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت و تمهیدات قابل توجهی به دلیل اهمیت کشت گندم و دانه روغنی کلزا اتخاذ شد.

جهان نژادیان با اشاره به میزان تولید گندم در خوزستان و عملکرد آن در فراهم سازی نان ۱۵ میلیون نفر از هموطنان افزود: در طول ۹ سال گذشته استان به عنوان بزرگترین تولید کننده در کشور مطرح شد و امید است با همت و یاری مسئولان ذیربط بتوانیم در سال آینده علاوه بر حفظ عنوان برتری در تولید گندم، مقام نخست تولید و خرید دانه روغنی کلزا را نیز به استان خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید گندم کالاهای اساسی دانه روغنی کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • برداشت کلزا در بهبهان