Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اولین بار در کشور از دستگاه اندازه گیری و بالانسینگ فلوی سوخت مایع در نازل توربین GE.F9 نیروگاهی در قزوین رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ برای اولین بار در کشور، طراحی و ساخت سامانه اندازه گیری و بالانسینگ فلوی سوخت مایع در نازل توربین GE.F9 توسط جمعی از جوانان خلاق و کارشناس قزوین با همکاری واحد تحقیقات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسمی روز یکشنبه با حضور مهدی زندیه معاون پژوهش دانشگاه بین المللی امام خمینی، مشایخی مدیر طرح و توسعه نیروگاه شهید رجایی و جمعی از کارشناسان از دستگاه اندازه گیری فلوی سوخت مایع و گاز نازل های توربین های گازی رونمایی شد.

 این دستگاه توسط یک تیم 7 نفره شامل دو مهندس طراح پرویز اسدی و علی فضلی و 5 دانشجوی مهندسی مکانیک در مدت 3 سال طراحی و ساخته شده است.

پرویز اسدی مدیر طراح و سازنده این دستگاه منحصر بفرد در خصوص ویژگی های دستگاه به خبرنگار برنا اظهار داشت: در ارتباطی که بین دانشگاه و نیروگاه شهید رجایی قزوین برقرار شد با برخی نیازهای صنعت آشنا شدیم و پژوهش های خود را از سه سال قبل آغاز کردیم.

وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد اگر فلوی سوخت توربین ها بالانس نباشد به پره های توربین آسیب زده و اورهال سیستم های نیروگاهی از سه سال به یک سال کاهش یافته و هزینه های سنگینی تحمیل می شود.

اسدی اظهارداشت: خوشبختانه مسئولان تحقیقاتی و مدیران نیروگاه به توان تخصصی جوانان خلاق اعتماد کردند و ما با یک تیم هفت نفره کار تحقیق و پژوهش، برای ساخت دستگاه بالانسینگ در گروه مکانیک دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین را آغاز کردیم.

این مبتکر یادآورشد: برای ساخت این دستگاه که مشابه خارجی ندارد و برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده بیش از 500 میلیون تومان هزینه کرده ایم و قادریم این دستگاه را به تولید انبوه رسانده و نیاز نیروگاههای کشور را تامین کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در دانشگاههای استان و کشور دانشجویان خلاق و صاحب ایده زیادی داریم که اگر فرصت تحقیق، پژوهش و کار عملی به آنها داده شود می توانند ایده های خود را به محصول تبدیل کرده و کالاهای زیادی را تولید کنند.

اسدی اضافه کرد: شرکت مادر تخصصی نیروگاهی بر نحوه ساخت نظارت داشته و تست آن نیز با موفقیت صورت گرفته و امروز قادریم در صورت سفارش محصول این نیاز نیروگاهی کشور را تامین کرده و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

وی در خصوص مزایای دستگاه ساخته شده ایرانی گفت: بهبود عملکرد و عمر اجزای توربین، تسریع در اجرای فرایند تست از چند ماه به چند روز، امکان تست و ارتقای نازل های سوخت بومی سازی شده در داخل کشور، کاهش قابل توجه آلودگی هوا ، تکمیل زنجیره تولید، تامین و تست اعتبارسنجی نازل های مورد نیاز توربین ها در داخل کشور، جلوگیری از خروج ارز از مهمترین ویژگی و مزایای دستگاه ساخته شده توسط جوانان ایرانی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین اندازه گیری ساخته شده ساخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • چرا صادرات خدمات سدسازی و نیروگاهی مهم است؟
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان