Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل ناتو طالبان را گروهی غیر قابل اعتماد خوانده و گفته که این گروه باید به وعده های خود عمل کند. خبرگزاری میزان - «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو، در جدیدترین موضع گیری خود در مورد طالبان، این گروه را غیر قابل اعتماد خواند.   ینس استولتنبرگ امروز یکشنبه، ۲۶ بهمن، در مصاحبه با «ولت ام سونتاگ»، گفت «طالبان باید به وعده‌های خود عمل کنند، خشونت را کاهش داده و به رابطه خود با گروه‌های تروریستی پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   وی در ادامه گفت «شاهد سطح غیر قابل قبولی از خشونت علیه پزشکان، قضات و روزنامه نگاران از طرف طالبان هستیم.»   دبیرکل ناتو، در ادامه گفت که این سازمان روز چهارشنبه در مورد استقرار نیروهایش در افغانستان رایزنی خواهد کرد.   وی گفت «ما اولین جلسه سران ناتو را با دولت جدید آمریکا برگزار می‌کنیم و انتظار داریم رایزنی‌ها در مورد حضور آینده ناتو در افغانستان انجام شود.»   استولتنبرگ افزود «به مدت ۲ دهه جنگ در افغانستان ادامه دارد اما نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد و هیچ کشور عضو ناتو نمی‌خواهد بیش از زمان لازم در آن جا بماند.»   دبیرکل ناتو در ادامه ۲ گزینه را در اختیار طالبان قرار داد که عبارتند از ادامه حضور ناتو در افغانستان، تداوم درگیری‌ها و خروج ناتو از این کشور و تبدیل افغانستان به پناهگاه تروریست ها. وی همچنین مدعی شد که پایان جنگ در افغانستان تنها راه حل سیاسی دارد.  بیشتر بخوانید:  خط و نشان طالبان برای آمریکا  نیرو‌های ناتو برخلاف توافق آمریکا و طالبان در افغانستان می‌مانند بحث در مورد خروج ناتو از افغانستان به توافق آمریکا با طالبان باز می‌گردد که به خروج همه نظامیان خارجی از افغانستان تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۱ اشاره دارد.   در مقابل طالبان متعهد شد که گفت‌وگو‌های صلح را با دولت این کشور در کابل ادامه داده و خشونت‌ها را کاهش دهد که برخلاف تعهدش همچنان ادامه دارد.   پیشتر «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان پیشنهاد تمدید ماموریت نظامیان آلمانی در افغانستان را داده بود که در پایان ماه مارس منقضی مشود.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل ناتو افغانستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناتو تحولات بین الملل ناتو افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان