Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:56:49 GMT

خودکفایی کشور در حوزه تولید بالگرد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۸۹۷۸

خودکفایی کشور در حوزه تولید بالگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در سفر نیم روزه خود به استان البرز و بازدید از سازمان هلیکوپتری ایران در ساوجبلاغ، گفت: مدیریت متعهدانه می‌تواند شرایط را به سمت بهبود اوضاع سوق دهد و بازدهی داخلی را در صنایع مختلف به وجود آورد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عده ای از نخبگان در ابتدای دهه 70 به مقام معظم رهبری نامه داده بودند که قطعات تولید بالگرد را داریم، افزود: در این نامه آمده بود که اگر بستر برای کار این افراد فراهم شود می‌توانند در حوزه تولید بالگرد به خودکفایی برسند که متاسفانه موضوع با چالش‌هایی مواجه شد و به سرانجام مورد دلخواه نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه امروز ظرفیت و توانمندی‌ها بر مدار بهره برداری قرار گرفته است، اظهار کرد: در راستای خودکفایی در عرصه‌های مختلف تلاش خود را به کار گرفته ایم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در حال حاضر بالگردهای قدرتمند در داخل کشور تولید می‌شود گفت: تولید بالگرد یکی از شاخص‌های مهم برنامه توسعه فناوری در کشور است که خوشبختانه کشور تا حد زیادیدر این زمینه خودکفا شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیتی که صنعت تولید بالگرد در میان صنایع دارد با توسعه آن ما می‌توانیم یکی از بازیگران مطرح جهانی در حوزه باشیم.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی بالگرد محمد اسلامی خودکفایی تولید بالگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آصف مهدوی دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو گفت: ایران در زمینه تولید تجهیزات پزشکی توانمند است و ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی در ایران مشغول فعالیت هستند از این رو ایران می تواند این محصولات را به کشور‌های حوزه آفریقایی صادر کند.

دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو درباره صادرات تجهیزات پزشکی ایران به دیگر کشورها  افزود: هم اکنون تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشور‌های مختلفی در منطقه خاورمیانه، آسیا  حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه  تنظیم گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

آصف مهدوی گفت: تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال فن آوری ساخت تجهیزات و همچنین تأمین کمبود‌های این حوزه به کشور‌های آفریقایی کمک کنند.

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود؟
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر