Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@04:36:04 GMT

همه باید پاسخگو باشند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۹۴۶۴

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مدیریت فعلی کشور وضعیت برای اکثریت جامعه سخت و طاقت‌فرسا بوده و همه مسؤولان باید در برابر مشکلات پاسخگو باشند چرا که جزیره‌ای عمل کردن و انداختن مشکل به گردن یک قوه یا یک دستگاه دغدغه‌ها و مشکلات حل نخواهد شد. باید کارآمدی نظام را با همیاری و همدلی حفظ کنیم وگرنه کسی در داخل نظام برنده نخواهد شد و همه بازنده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان- محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و دومین جلسه  شورای شهر اتفاقات پیش آمده در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را دستمایه سخنانش قرار داد و گفت: این رفتار‌ها مغایر با اخلاق و مسائل سیاسی است که توسط برخی از اشخاص مطرح شده و هر کس در هر جایگاهی چنین اقدامی کرده باشد ناپسند است. اگر این موضوع نیز سازماندهی شده باشد بدتر است و سطح خطای فردی خارج بوده و امیدوارم با توجه به نظرات مقام معظم رهبری به این رویه به شدت رسیدگی شود.
هاشمی در ادامه وضع کنونی اداره کشور را نگران کننده توصیف کرد و گفت: در مدیریت فعلی کشور وضعیت برای اکثریت جامعه سخت و طاقت‌فرسا بوده و همه مسؤولان باید در برابر مشکلات پاسخگو باشند چرا که جزیره‌ای عمل کردن و انداختن مشکل به گردن یک قوه یا یک دستگاه دغدغه‌ها و مشکلات حل نخواهد شد. باید کارآمدی نظام را با همیاری و همدلی حفظ کنیم وگرنه کسی در داخل نظام برنده نخواهد شد و همه بازنده هستیم.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نشست خبری روز گذشته پیروز حناچی از ضرورت کنار گذاشتن شیوه‌های مدیریتی ناکارآمد گفت: مردم باید از تلاش‌های این دوره از مدیریت شهری آگاه شوند دیگر روند اداره امور در شهر مانند گذشته امکانپذیر نیست و باید تغییری در مدیریت شهری حاصل می‌شد. در این دوره از مدیریت شهری پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام کردیم و تغییرات را مدنظر قرار دادیم. وعده‌های شورای شهر و شهرداری به ویژه در حوزه شهرسازی انجام شده و شهرفروشی و تراکم‌فروشی را در سال ۹۹ به صفر رسانده‌ایم. این مسأله پیروزی نظام و مدیریت شهری محسوب می‌شود و علاوه بر این ساختار شهرداری هم که ۷۰ هزار پرسنل داشت به کمتر از ۶۰ و به ۵۵ هزار نفر رسیده است. در طول سال‌های گذشته تعداد پرسنل بی‌رویه افزایش یافته بود و برخی فقط حقوق می‌گرفتند و حتی سر کار حضور نمی‌یافتند که آمار این افراد به شدت تقلیل یافته است.
موضوع دیگری که رئیس شورای شهر تهران در صحبت هایش به آن اشاره کرد مساله گود‌های پر خطر پایتخت و ساختمان‌های ناایمن بود: بیش از ۲۴۰ گود پرخطر در پایتخت شناسایی شده که قبل از گرفتن پروانه برای ساخت و ساز گود را برمی‌داشتند و الان حداکثر ۲۰ مورد آن‌ها ساماندهی شده است. همچنین ما ساختمان‌های ناایمن شهر را شناسایی کرده‌ایم به دلایلی از انتشار این سؤال‌ها جلوگیری شد، ولی لازم است مردم بدانند این ساختمان‌ها در شهر وجود دارد و ایمن‌سازی‌ها صورت گیرد.   بیشتر بخوانید: برای بهبود وضعیت مترو و اتوبوس به دویست هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم
هاشمی نقطه ضعف اصلی مسوولان شهری را به نقد دولت مربوط دانست و برطرف شدن این ضعف را در گرو سماجت نشان دادن شهردار دانست: نقطه ضعف‌مان کاهلی در نقد کردن مصوبات دولتی برای شهر بوده است و هر چند ارتباط شهرداری با بدنه دولت خوب بوده، ولی مصوبات دولت و مجلس به ویژه در حوزه حمل و نقل و پسماند نقد نشده که امیدواریم با سماجت حناچی نقد شود و تکلیف ۵ هزار اتوبوس و هزار واگن برای پایتخت مشخص شود.   نزاع بر سر زیست شبانه
در جلسه امروز شورای شهر تهران حجت نظری به اختلاف به وجود آمده میان شهرداری و فرمانداری بر سر طرح زیست شبانه پرداخت و گفت: پس از تصویب این طرح شهرداری بعد از دو سال لایحه تحقق شهر بیدار را به شورا ارسال کرد و شورا هم آن را به تصویب رساند.ولی فرماندار تهران اخیراً اعلام کرده که با چنین طرحی مخالف است.
این عضو شورای شهر تهران فرمانداری را فاقد اختیارات قانونی برای رد کردن مصوبات شورای شهر دانست: اکنون این سؤال را از فرماندار پایتخت داریم که آیا مصوبات شورای شهر تهران زمان دارد که مقرر باشد در یک بازه خاص اجرا شود؟ وقتی شورا مصوبه‌ای را تصویب می‌کند لازم‌الاجرا بوده و هیچ مرجعی نمی‌تواند مانع از اجرای آن شود.
نظری وجود کرونا را مانعی برای تصویب طرح تهران بیدار ندانست: قطعا در شرایط فعلی باید تلاش کرد از تجمعات خودداری شود و با وجود اجرای طرح محدودیت شبانه اجرای طرح تهران بیدار تا پایان کرونا منتفی خواهد بود، ولی این قضیه منعی در تصویب این موضوع از نظر قوانین و مقررات کشور نیست. طرح زیست شبانه نه تنها باعث تهدید امنیت شهری نمی‌شود بلکه باعث حفظ امنیت، آرامش و رونق اقتصادی خواهد شد.
بی اعتنایی فرماندار تهران نسبت به مصوبات شورای شهر از نظر حجت نظری اقدامی برای تضعیف جایگاه شورای شهر محسوب می‌شود: گویا فرماندار تهران کمر به تضعیف جایگاه شورای شهر بسته است. مصوبات شورا لازم‌الاجرا است و بار‌ها شاهد مخالفت‌های بدون استناد فرماندار تهران با مصوبات شورا بوده‌ایم.   انتهای پیام/ برچسب ها: شورای شهر تهران مدیریت شهری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر تهران مدیریت شهری شورای شهر تهران فرماندار تهران مصوبات شورا مدیریت شهری نخواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!

نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در دفاع از زاکانی گفت: مشکلات شهر و خدمات شهری تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای است!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شورای اداری استان تهران
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فیلم اعتراضات به سخنرانی زاکانی در شورای شهر تهران
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است