Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از سال‌ها جدال هلال احمر و علوم پزشکی لرستان بر سر راه‌اندازی داروخانه هلال احمر و بالاخره صدور مجوز برای راه‌اندازی، اما هنوز هم این مطالبه مردمی محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سالهاست که داروخانه هلال احمر لرستان در پیچ و خم وعده های مسئولان گرفتار شده است و هر بار وعده ای جدید توسط مسئولان برای این مهم، نسخه پیچی می شود البته بعد از مدتی انقضایش به اتمام می رسد تا جایی که بعد از  گذشت سالها، لرستان همچنان محروم از داروخانه هلال احمر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در همه استان های کشور داروخانه هلال احمر با هدف دسترسی بهتر بیماران خاص به داروها راه اندازی شده اما لرستان تنها استان کشور است که همچنان فاقد این داروخانه بوده و در این میان بیماران خاص بیشتر از همیشه رنج و سختی را تحمل می کنند.

اگرچه درد، رنج و بیماری برای بیماران خاص واژه هایی تکراری بوده و این بیماران با درد و سختی سالهاست دست و پنجه نرم می کنند اما راه اندازی این داروخانه می توانست بخشی از مشکلات بیماران را کاهش دهد و مرهمی بر زخم های چندین ساله این افراد باشد که برای تهیه دارو هزاران رنج و سختی را تحمل می کنند.

سنگ اندازی برای ایجاد یک داروخانه

قصه راه اندازی داروخانه هلال احمر، حکایت دیروز و امروز نیست بلکه سالهاست سرنوشت این داروخانه در هاله ای از ابهام گرفتار شده به طوری که چندین سال بحث و جدال بر سر راه اندازی این داروخانه در مرکز استان و شهرستان بروجرد بود اما پس از مدتها تصمیم بر این شد که داروخانه در مرکز استان راه اندازی شود تا همه شهرستانها راحت تر بتوانند دسترسی داشته باشند.

سالهاست از این تصمیم می گذرد و هنوز از داروخانه خبری نشده و در این سالها فقط وعده هایی شنیده شده که تا به حال عملیاتی نشده است، عده ای برای راه اندازی یک داروخانه سنگ اندازی می کنند و تا به حال استان لرستان از وجود این داروخانه محروم بوده است.

اما در آبان ماه امسال کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور به لرستان سفر کرد و در این سفر از راه اندازی داروخانه هلال احمر در استان خبر داد و گفت: لرستان فاقد داروخانه هلال احمر و مرکز توانبخشی است که با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار، آذر ماه مجوز نهایی احداث داروخانه آن در کمیسیون ماده ۲۰ غذا و دارو صادر خواهد شد.

وی افزود: این داروخانه تا پایان امسال در استان راه اندازی می شود تا داروهای خاص بیماران در این داروخانه عرضه شود.

حالا با گذشت چند ماه، به نظر می رسد همچنان برخی راه اندازی این داروخانه را در استان ضروری و الزامی نمی دانند و تعلل در راه اندازی این داروخانه به همین دلیل است.

برای راه اندازی داروخانه هلال احمر مصمم هستیم

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: هدف اصلی از راه اندازی این داروخانه، کمک به بیماران خاص است تا با تهیه داروهای این بیماران بتوانیم داروهای مورد نیاز را در دسترس آنها با قیمت مناسب قرار دهیم.

وی افزود: از سالها پیش پیگیری هایی برای راه اندازی این داروخانه انجام شد و تاکنون به نتیجه نرسیده که از سال ۹۶ تاکنون به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته اما در این میان کارشکنی هایی انجام شده ولی مصمم هستیم که این داروخانه در استان راه اندازی شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: مکان مورد نظر برای داروخانه در نظر گرفته شده و قفسه بندی لازم و امکانات برای داروخانه آماده شده که به محض صدور مجوز، فعالیت این داروخانه آغاز می‌شود.

رضایی عنوان کرد: اقدامات لازم برای راه اندازی داروخانه انجام شده و با پیگیری های صورت گرفته، وزیر بهداشت دستورات لازم را ارائه دادند و هم اکنون منتظر مجوز از سوی سازمان غذا و داروی کشور هستیم تا با صدور این مجوز، داروخانه راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مبلغی بین 500 میلیون تا یک میلیارد تومان برای تهیه دارو در مرحله اولیه راه اندازی این داروخانه نیز در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: همه استان های کشور داروخانه هلال احمر دارند و تلاش می کنیم تا بتوانیم این داروخانه را با هدف کمک به بیماران خاص راه اندازی کنیم که قرار شده تا قبل از پایان سال این داروخانه راه اندازی شود.

موافقت دانشگاه علوم پزشکی برای راه اندازی داروخانه هلال احمر

محسن اسدبیگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: موافقت دانشگاه علوم پزشکی برای راه اندازی این داروخانه صادر شده و مجوز آن به تهران ارجاع شده است.

وی افزود: در استان لرستان دو هزار و ۳۰۰ بیمار خاص از جمله بیماران هموفیلی، دیالیزی، ام اس، سرطانی و پیوندی وجود دارد که هم اکنون داروهای مورد نیاز از طریق پرونده های بیماران در اختیارشان قرار می گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کمبود دارو تصریح کرد: کمبود دارویی وجود ندارد و در برخی از موارد اقلام جایگزین هم در اختیار بیماران قرار داده شده است.

اسدبیگی عنوان کرد: برای راه اندازی داروخانه هلال احمر اقداماتی صورت گرفته که در این مرحله موافقت لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان صادر شده است و در این مرحله مشکلی وجود ندارد.

ایجاد داروخانه هلال احمر، مطالبه مردم لرستان

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: یکی از خواسته ها و مطالبات مردم استان، راه اندازی داروخانه هلال احمر برای دسترسی راحت تر بیماران خاص به داروهای مورد نیاز است.

وی بیان کرد: لرستان تنها استانی است که داروخانه هلال احمر ندارد و در این راستا پیگیری های لازم انجام و قول مساعد داده شد که این داروخانه راه اندازی شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی موافقت را به تهران ارجاع داده و پیگیری های بعدی انجام شده که با ایجاد داروخانه بخشی از مشکلات در این حوزه برطرف گردد.

در انتظار صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۰ سازمان غذا و دارو 

طی چندروز اخیر مرادیان معاون درمان هلال احمر کشور در سفر به لرستان اظهار داشت: داروخانه هلال احمر لرستان در کمیسیون ماده ۲۰ در دانشگاه علوم پزشکی لرستان مجوز گرفت و از سوی وزیر بهداشت نیز مجوزی صادر شده است.

وی افزود: همه امکانات داخلی داروخانه آماده است و منتظر صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۰ سازمان غذا و دارو هستیم که لازم است پیگیری ها ادامه یابد تا این مهم به نتیجه برسد.

حالا که مجوز لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی صادر شده انتظار می رود تا روند کار تسریع یابد و این داروخانه که مطالبه سالها مردم استان است، راه اندازی شود.

می طلبد مسئولین و متولیان همچنان پیگیر این موضوع باشند تا شاهد افتتاح و آغاز به کار این داروخانه باشیم و باز هم راه اندازی این داروخانه به سال های بعد موکول نشود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه اندازی داروخانه هلال احمر برای راه اندازی داروخانه دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی لرستان هلال احمر لرستان کمیسیون ماده ۲۰ راه اندازی شود بیماران خاص غذا و دارو صدور مجوز پیگیری ها انجام شد صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی بابیان اینکه افتتاح خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان مصوبه هیئت دولت و تأکید قانون است، گفت: این مهم تکلیفی به واسطه اساسنامه برای هلال احمر است چرا که در حوادث و سوانح تاثیرگذار است.

وی افزود: هلال احمر سازماندهی دوره‌های آموزشی و تیم‌های امدادی و نیرو‌ها را در این خانه‌ها عهده دار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: برای تجهیز خانه هلال شهر سهرورد امسال ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص خواهد یافت و ۱۰ دستگاه چادر اسکان اضطراری، ۲ دستگاه فشار سنج و یک دستگاه مانکن SPR دیجیتالی به این خانه هلال ارائه خواهد شد.

در حاشیه افتتاح خانه هلال سهرورد تیم‌پزشکی متشکل از سه دندانپزشک، سه کارشناس مامایی و یک پزشک عمومی مراجعان را به صورت رایگان ویزیت کردند.

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی و ۲ مصدوم در تصادف محور بروجرد - اراک
  • نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر
  • توزیع ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر لرستان
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • پایان ٣٨ سال چشم انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید