Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازه‌ترین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در حالی اعلام شد که هلدینگ خلیج فارس افزون بر به دست آوردن عناوین برترین شرکت ایرانی، شرکت پیشرو، بالاترین رتبه فروش، صادرات، سودآوری و ارزش افزوده، با درخشش شرکت‌های تابع خود در شاخص‌های مختلف، توانست افتخارهای پرشماری را به نام بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، این شرکت در بیست‌وسومین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران «IMI-100» ضمن دستیابی به رتبه برترین شرکت ایرانی در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور موفق به کسب پنج عنوان شرکت پیشرو، بالاترین رتبه فروش، بالاترین ارزش افزوده، بیشترین سودآوری، بیشترین صادرات و دومین رده بالاترین ارزش بازار در میان شرکت‌های ایرانی شد. افزون‌ بر این، شرکت‌های پتروشیمی نوری، پارس، مبین انرژی خلیج فارس، آریاساسول و تندگویان نیز به عنوان زیرمجموعه این هلدینگ موفق به کسب افتخارات متعدد برای این شرکت شدند.

براساس این گزارش، شرکت پتروشیمی نوری در این رتبه‌بندی موفق به کسب لوح شرکت برتر صادرات‌گرا و همچنین رتبه ۱۳ از نظر میزان درآمد فروش در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور و چهار رتبه صعود نسبت به دوره پیشین شد. این شرکت توانسته است در سال ۱۳۹۸ بیشترین میزان فروش و صادرات را در بین مجتمع‌های پتروشیمی کشور داشته باشد و با یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار صادرات، در رتبه سوم شرکت‌های برتر ایران از نظر میزان صادرات و ۱۰ پله بالاتر از پارسال و همچنین بالاتر از شرکت‌هایی نظیر صنایع ملی مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان پس از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پالایش نفت بندرعباس قرار گیرد.

پتروشیمی پارس از دیگر شرکت‌های تابع این هلدینگ، در این رده‌بندی نه‌تنها رتبه نخست از نظر شاخص بهره‌وری کل‌ عوامل را در بین شرکت‌های گروه فرآورده‌های نفتی از آن خود کرد که در رتبه فروش هم با ۱۶۵ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال فروش‌، با سه رتبه صعود نسبت به سال گذشته به رده ۲۴ فروش در بین شرکت‌های ایرانی دست یافت.

شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس هم‌ افزون بر اینکه توانست به رتبه دوم در شاخص بهره‌وری کل عوامل در گروه انرژی دست یابد، با ۷۵ هزار و ۳۵۳ میلیون ریال فروش به‌ رتبه ‌۳۸ فروش دست یافت.

شرکت پلیمر آریاساسول‌ نیز در این رده‌بندی با ثبت ۹۸ هزار و ۷۹۱ میلیون ریال فروش به رتبه ۳۴ فروش دست یافت.

شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان با فروش ۷۱ هزار و ۳۸۶ میلیون ریال محصول در سال ۹۸، با ۹ رتبه‌ رشد نسبت به سال گذشته به رده چهلم این رده‌بندی در فروش در میان صد شرکت برتر ایران دست یافت.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت های برتر ایران هلدینگ خلیج فارس پتروشیمی نوری پتروشیمی پارس پتروشیمی مبین آریاساسول برتر ایران شرکت برتر خلیج فارس دست یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مالک جدید باشگاه استقلال در فدراسیون کشتی

علی‌عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس (مالک جدید باشگاه استقلال) و احمد شهریاری مدیرعامل شرکت پارک‌های پتروشیمیایی افق خلیج‌فارس و نماینده تام الاختیار این هلدینگ در باشگاه فوتبال استقلال، عصر دیروز در کمپ تیم‌های ملی کشتی حضور یافتند.

علی‌عسگری شهریاری پس از دیدار با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و بازدید از امکانات کشتی کشور، با ملی پوشان کشتی آزاد در اردو دیدار و گفتگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • باشگاه استقلال پلمب شد
  • اتفاقی عجیب که هواداران استقلال را شوکه کرد
  • باشگاه استقلال پلمپ شد | ادامه اتفاقات عجیب با رفتن خطیر به باشگاه
  • باشگاه استقلال پلمپ شد
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • پشت پرده برکناری علی خطیر؛‌ در باشگاه استقلال چه خبر است؟
  • حضور مالک جدید باشگاه استقلال در فدراسیون کشتی
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال